Neusamandel spoelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door grasspriet84, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    hoi meiden,

Net met de kleine bij de ha geweest. Vanwege zijn piepende hoest en lange verkoudheid. Gelukkig geen longontsteking! Zijn neusamandel is ontstoken. De ha zei dat neusspray daar niet tegen werkt, omdat neusspray niet ver genoeg komt. Ik gebruik het al drie weken en heb niet het idee dat het werkt.

Nu zei de ha dat ik de neusamandel moet spoelen. Men neme een rietje en lauw water met zout. Dan neemt men een teug water met het rietje en u zet uw duim op het rietje. Nu komt het..
    Het buigstuk moet ik in zijn neusgat doen en de teug (in het rietje) in een keer loslaten.

Dit lijkt mij voor de kleine vreselijk! Heeft iemand ervaring hiermee en hielp het? De kleine is 1 jaar.

Ik gebruik al: tussikind, tabletjes voor luchtweerstand; Luuf en dus de neusspray.

Hoor het graag.

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hoe weet de huisarts dat de neusamandelen zijn ontstoken??
    Kno heeft mij gezegd dat ze dat niet zo makkelijk kunnen zien.

Hier al 9 mnd non stop verkouden en zodra ik neusspray gebruik slaat het juist wel op de oren.

3. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Omdat zijn symptomen overeen komen met ontstoken neusamandel.

Ik heb vanavond nog niet gespoeld. Durf het niet aan. Heb eerst de aspirator gebruikt en er kwam, in tegenstelling tot de afgelopen dagen, amper snot uit. Dus leek mij het spoelen niet nodig. Weer Luuf opgesmeerd en ik hoop dat het nu een beetje minder gaat worden.

4. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Hoe bedoel je trouwens: het slaat op de oren?

5. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Verder niemand ervaring?

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik begrijp dat je het niet durft! Het spoelen an sich is wel goed in dit geval denk ik, maar met een rietje..... Zelf zoutoplossing maken wordt overigens door onze arts en apotheek sterk afgeraden.. Bij de drogist kun je ook neusspoeling flacons kopen, van bijvoorbeeld Daro. De babyspray van Physiomer is ook wel effectief. Je legt je kindje op het aankleedkussen, het hoofd naar links, de spoeling doe je dan in het rechter neusgat. Hierna omwisselen. Ik heb dit recent bij mijn dochter van bijna 14 maand ook gedaan. Ze vond het niet leuk, maar het heeft wel geholpen! Beterschap!

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Als ik neusspray gebruik krijgt hij oorontsteking of tenminste dat is wat ik denk. Ik gebruik het nu niet meer en hij is niet meer zo hysterisch in de nacht al heeft hij wel ontstoken oren.

Je hebt trouwens ook van otrivin geloof ik iets om de neus te spoelen of wat hierboven al getypt wordt.
    Hopelijk gauw beter.

8. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ahhh nee niet doen. Wat een advies dat spoelen! Lijkt mij zo sneu! Hier ook een dame met waarschijnlijk een ontstoken neusamandel en deze wordt eruit gehaald. Wat hier nog wel hielp was niet alleen neusspray met zout maar de dure van otrivin voor baby's. Anders gewoon verwijzing vragen.

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit.

10. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    De ha zei dat een kno-arts alleen de amandel weghaalt als het kindje er heel ziek van is. Hij is niet extreem ziek. Hij eet goed en slaapt goed. Overdag nu weer druk aan het spelen. Dus wacht het nog even af

Het spoelen doe ik nog maar niet. Hij blijft wel ademhalen door zijn mond en hij klonk ook wat hees vanmorgen. Laat hem veel drinken dus weet ook niet wat ik meer kan doen...

Die neusspray van Otrivin is toch ook gewoon zoutoplossing? Lijkt mij dat dit hetzelfde is als wat ik nu heb.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Kan je niet spoelen met een flacon van zoutoplossing? Die dingen zijn speciaal gemaakt voor babyneusjes. Een rietje... hoe verzint hij het?

Ze hebben bij de apotheek allerlei soorten flesjes met zoutoplossing, van heel klein tot groot (meerdere keren te gebruiken). Die niet pijnlijk zijn om in zijn neusje te steken. Wat een zielig advies.

12. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ik dacht ook dat die neusspray hetzelfde was alleen bij die otrivin zit nog iets anders in. Huisarts gaf echt aan die te kopen. Kost ongeveer €5 per flesje. Hier is mijn meid er ook niet ziek van alleen heeft ze vaak ook vocht achter de oortjes, af en toe doordat alles verstopt raakt oorontsteking en continu verkouden. Vandaar dat de neusamandel er hier uit gaat en de oortjes worden doorgeprikt.

13. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ahh wat sneu zeg :(

Beterschap voor je meisje!

14. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Misschien idd eens vragen bij de apotheek.
    Het spoelen met een rietje vind ik zo raar. Er gaat een behoorlijke plens water in zijn neus. Ben bang dat ik hem traumatiseer ofzo.

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Je hebt 2 verschillende van otrivin baby 1 zout oplossing en 1 xylometazoline, en die laatste is alleen bij de apotheek te koop en als het goed is alleen op vertoon van recept.

16. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Dan heeft het niet zoveel zin om naar de apotheek te gaan hiervoor. Heb geen recept haha.

Maar kan wel even vragen of zij een idee hebben over het spoelen.

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Inderdaad en je kan ipv neusspray neusdruppels halen. Dat gaat ook wat dieper.

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier op advies van kno ook spoelen, gewoon met een zelfgemaakte zoutoplossing. Geen rietje maar een neusdouche (rhinohorn). Overigens vanwege een ontsteking in de neusholte, niet aan de neusamandelen. Maar zo vreemd vind ik flink druppelen met een zoutoplossing dus niet, met die neusdouche is het nog veel meer, maar werkt goed!

19. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Nou dat is het bij mij dus een beetje. Hij heeft er al zon hekel aan. Het is zelfs een gevecht om zijn opgedroogde snotjes weg te halen (jammie..) Ben bang dat als ik een plens water in zijn neus doe dat hij helemaal gek wordt en dus niet meer wil. Als hij de neusaspirator al ziet, begint hij al te brullen.

Misschien toch maar de druppels...weer het ook niet meer. Zijn neus blijft verstopt.

20. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Ik spuit altijd zoutoplossing met een spuitje in het neusjes van mijn baby. Dat deden ze in het ziekenhuis ook en werkt prima. Doordat je het er dan krachtiger in kan spuiten komt de oplossing ook verder, dan kan het 'het bochtje' om. Neusspray komt niet ver genoeg vertelden de verpleging en kinderarts.
    Ik koop kant en klare zoutoplossing, maar volgens onze kinderarts kun je het ook prima zelf maken.

Deel Deze Pagina