Is ook zo hoor. Hier staat Pepijn op 1 voor een jongetje. Vind de naam geweldig. Mijn man twijfelt omdat hij het in het engels niet mooi vind. Maar ja ik vind ook onzin om daar rekening mee te moeten houden. Maar daarom benoemde ik het even.
Hier in de buurt heet een jongetje Julen. Je spreekt uit Juulen met accent op de Ju. Vind ik persoonlijk een erg mooie naam en kan ook goed met Johan.
Julen vind ik mooi en origineel, alleen twijfel ik nog wel over namen met een J- vanwege zelfde beginletter van een van ons en de initialen J.J. vind ik persoonlijk minder mooi, maar veel namen met een J- zijn juist zo leuk... Eigenlijk hetzelfde met Jesper. Lucas en Emil(e) vallen helaas af vanwege familie. Blijkbaar hebben familieleden dezelfde smaak qua namen, want ik vind het wel mooie namen. Hugo komt ook op de lijst, net als Oliv(i)er, David, Daniel en Timon. Florian vind ik qua naam mooi, maar ik heb er associaties mee (skileraarnaam en beetje aso persoon). Matthias vind ik een prachtige naam, vooral ook qua betekenis (voor mijn gevoel erg toepasselijk). Mijn man heeft hem gelukkig nog niet afgewezen, maar ook niet gezegd dat hij het een mooie naam vindt. Bedankt voor de suggesties! Ik ben benieuwd welke namen na vanavond nog overblijven... En wanneer mijn man zelf eens met suggesties komt
Ik zou die associaties met het koningshuis of een skileraar niet de doorslag laten geven. Hierdoor vallen er zoveel namen af. Alleen als er een persoon is, waar je echt een hekel aan hebt of er is een direct familielid dat zo heet, zou ik de naam laten vallen. Mijn nicht is peuterleidster en had een heel vervelend, onhandelbaar jongetje in de klas met de naam Cas. Toch heeft ze later zelf haar zoon zo genoemd, omdat ze het gewoon een mooie naam vond. Zij kon de naam los zien van het vervelende jongetje. Xander : als roepnaam en dan Alexander als officiële naam Lennart Marten Hendrik Frederik Laurens Willem Roderik Anton Roman Maurick Steffen Benedict Ralf Kaj Quint
Onze knappe jongen heet Olivier Laurens.. Beide namen kunnen zowel engels nederlands of frans uitgesproken worden. Max (van Maximiliaan) of Valentijn vonden we ook erg leuk!
Fabian? Onze meisjesnaam is ook een NRC naam zo te lezen, de jongensnaam zal dat denk ik ook gaan worden .
aaron bastiaan tristan dinand David Daniël eloy Evert fernand ferdinand gijs hayko Jasper Jochem sybrend Kasper Kjeld Jelle Pepijn Yourie Yurriaan Yourian Joep Niels Koen Wouter Noud Olivier Tibor Tibo Court Maarten Martijn Thijmen Tygo Jesper