Typecursus, Typetopia, Ducktypen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Anne09, 17 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Mijn zoon krijgt nu zijn thuisonderwijs voor een groot deel digitaal. Dat doet hij op mijn oude laptop en dat gaat verder prima. Alleen zijn typen is nog echt met een enkele vinger. Nu gaan ze vanaf groep 6 niet meer op tablets maar op chromebooks aan de slag, dus met volledig toetsenbord. Daarom denk ik dat hij wel echt gebaat is bij een typecursus.

Na wat research kwam ik uit bij of typetopia of ducktypen. Ze hebben een behoorlijk prijsverschil € 97,46 voor ducktypen en €139,00 voor typetopia. Ik vraag me dus vooral waar dat prijsverschil nou zit, is de één beter dan de ander? Iemand ervaring met één van beide?

Ik kan me van vroeger herinneren dat de toetsen moesten worden afgeplakt, is dat nog steeds zo? En hoe lang zijn kinderen hier mee bezig en hoe vaak moeten ze daarvoor oefenen?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Optie 3 ? Picatypen ? Wij moesten afplakken en in 3 maanden was ze klaar. 5 dagen in de week 20 minuutjes tot hooguit 30 werk. Als ze het moeilijk vinden, kan het wat langer duren. Als ze de dag-norm niet halen, herhalen ze die dag erna, maar dan wel met een ander filmpje meestal. Dus niet saai. Beiden meiden hebben het hier gedaan. Beiden begin groep 6.

Syane vindt dit leuk.
  3. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Dochter heeft net picatypen afgerond. Daar had ze nu mooi de tijd voor.
    Ze typt nu met 10 vingers en typt veel sneller nu.
    Beviel haar wel, maar soms wat het wel wat saai zei ze.

4. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Bedankt voor de tip! Deze is ook aanzienlijk goedkoper. Ik heb even gekeken en ziet er goed/overzichtelijke uit.

Krijg je die stickers nog makkelijk van het toetsenbord af?

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    de meeste gingen er wel goed af. Mijn toetsenbord is dus 2x afgeplakt geweest en dat zie je niet meer hoor. Bij sommigen moet je je nagels even gebruiken. Maar zoals gezegd; geen plak randjes meer en de letters op mijn toetsen zijn ook niet vervaagd of versleten ofzo. Niets meer van te zien.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Hier ook begonnen met Pica typen en tot nu toe vind hij het heel leuk.

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.002
    14.667
    113
    Vrouw
    Hier in huis van alles gehad. Ene zoon typetopia. Op zich leuk, maar duurde erg lang. En is duur!
    Daarna ducktypen. Klonk heel leuk, maar werd een drama. Mijn zoon heeft een lichte vorm van dyslexie. En de woordjes vliegen over het scherm. Een ramp voor hem. Hij is dus zonder diploma geëindigd.
    Daarna een zoon Pica typen. Prima cursus. En de prijs is ook heel fijn. De volgende gaat ook weer Pica typen doen.

8. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier ook enthousiast over Picatypen :thumup:

Syane vindt dit leuk.
  9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Hier hebben ook beide kinderen Picatypen gedaan.

Syane vindt dit leuk.
  10. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Wij hebben voor Picatypen gekozen! Zoon is er al heel enthousiast mee aan de slag en zit al in Spanje.

Uiteindelijk hebben we deze vijf proeflessen bekeken:

Typetopia (€139) > duidelijk en het spelelement ook wel leuk toegepast, maar werkte niet zo goed op de iets oudere laptop van zoon

LOI kidzz (€139) > te ingewikkeld, de oefeningen zijn een soort spelletjes die te veel afleiden van goed typen

Ducktypen (€ 97,46 / € 74,96) > zoon was enthousiast, maar veel negatieve reviews

Typetuin (€120) > leek prima, wel veel tekst als uitleg en het verhaal was wat apart

Picatypen (€39) > helder en duidelijk, geen spelletjes, maar gewoon typen

Uiteindelijk stak picatypen er duidelijk boven uit. Zeker ook qua prijs! Het scheelt gewoon de helft met de op ena goedkoopste. Wat ik ook een voordeel vind dat ze na elke opdracht hun nauwkeurigheid en snelheid zien. Zo weten ze zelf ook echt hoe goed het gaat in tegenstelling tot een systeem dat met punten werkt waarbij het wat minder duidelijk is. Ik was eerst wat sceptisch over de prijs, hoe kan het verschil zo groot zijn met andere aanbieders en dan toch goed zijn? Maar ik ben vooralsnog heel tevreden met deze aankoop.

Syane vindt dit leuk.
  11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bizar he... waarom moet de rest dan zo duur zijn? Hier hebben ze overigens beiden 1 of 2 keer een berichtje gestuurd naar de begeleider - en ook dat was prettig. Op het moment dat ze een dipje hadden - kregen ze een lief berichtje terug (soms helpt het niet als mama zegt; het gééft niet als je er een dag langer of 2 of 3 dagen langer over doet! - als de begeleider het zegt; is het toch anders blijkbaar ;) ) .

12. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.419
    443
    83
    Limburg
    Hier toevallig dochter ook pica typen afgerond. Ze mogen er ook zo lang over doen als ze willen.
    Toen ze een dip had heeft ze gewoon even voor zichzelf getyped en niet via de cursus.
    Daarna ging het als een speer.
    Zeker ook de prijs is nog leuk.

Syane vindt dit leuk.
  13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Iemand ook ervaring met picatypen en dyslexie??

En is hij ook in andere talen? zal sws Google hier ook even over gooien.

Zag dit topic, anders had ik zelf een nieuwe gemaakt

14. tuc

tuc Niet meer actief

Hier doet dochter ook pica typen, ze vindt het erg leuk, en goed betaalbaar.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Ja, mijn dochter heeft die dyslexieversie gedaan, ging prima.

mama suus en Athina vinden dit leuk.
  16. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Super, we hebben ze even aangeschreven want zag online dat ze alleen qwerty en het Belgische toetsenbord hebben.

Onze zoon moet eigenlijk qwertz hebben. Al heb ik zelf wel een qwerty bord. Maar om nou ook nog Nederlands te leren schrijven erbij te doen....

Deel Deze Pagina