Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolalila

    Lolalila Nieuw lid

    24 jan 2024
    1
    0
    1
    Lieve allemaal,

    Ik heb vandaag net ontdekt dat ik zwanger blijkt te zijn

    de eerste x voor mij en op best wel late leeftijd (39) dus extra verrast en vooral enorm blij!

    nu wist ik niet dat sauna’s verboden gebied waren…. Nu ben ik net terug van een weekje vakantie (zeer koud zweden) waar ik maar liefst driemaal naar de sauna ben geweest en viermaal in de jacuzzi …. Ik ben geen enorme sauna bezoeker, hooguit 1x per jaar. Ik ben nu denk ik net 5 weken zwanger, maar maak me best wat zorgen over al deze bezoeken door wat ik nu ineens allemaal op internet lees.

    wie weet meer of heeft ervaring?
     
  2. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.135
    884
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor je babytje. Je wist het toen nog niet, dus je kan er sowieso niks aan doen! Ik denk zelf dat het het zekere voor het onzekere is. Je creëert als het ware kunstmatige koorts als je lichaamstemperatuur te hoog stijgt. Dit is trouwens niet binnen een paar minuten zo. Als je 15 minuten in de sauna verblijft stijgt je lichaamstemperatuur heb ik altijd begrepen. Maar.. er zijn ook mensen die ziek zijn in het eerste trimester, ik zelf heb dit ook gehad in de vorige zwangerschap, en die dus echt koorts krijgen.. net zoals dat jij in de sauna een kunstmatige koorts creëert, maar dan langer, want jij koelt na het sauna gebruik weer goed af en iemand met koorts moet daar meer moeite voor doen. Daar komen ook gewoon gezonde babytjes uit. Ik denk dat het meer te maken heeft met echt langdurige kunstmatige koorts, maar je blijft geen uren achter elkaar in een saunacabine zitten. Het zijn dus kortstondige temperatuurverhogingen. Dus ik zou me niet meteen al te druk maken!
     

Deel Deze Pagina