Papfles met 15 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door mamaeva, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaeva

mamaeva Lid

29 dec 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoelang zijn jullie doorgegaan met het geven van een papfles sóchtends?
    Mijn dochter vindt het heerlijk en wil het alleen uit de papfles :) en niet met een lepeltje..ze is 15 maanden.
    Ik zit me af te vragen of ik het moet gaan afwisselen met brood in de ochtend of gewoon zo doorgaan met de fles?
    Wat vinden jullie?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb nooit papfles gegeven maar als ze het lekker vindt, prima toch??

Ik wissel af met boterham en peutermuesli..

3. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Het heeft lang geduurd voordat mijn dochtertje brood lekker vond dus heb ik haar ter vervanging van altijd een papfles gegeven in de ochtend.
    Nu is ze 22 maanden en eet inmiddels wel brood maar vraagt nog steeds om haar papfles, dus nu een papfles én een boterham.

Zolang zij haar papfles lekker vind krijgt ze die van mij, ook 's avonds. (moet er wel bijvertellen dat mijn dochtertje geen zwaar kindje is).

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier krijgt ze ook nog wel eens een papfles 's morgens, maar dat is dan meer als mama in 'tijdnood' is...bv als ze naar het kdv moet of zo, maar ook als ze ziek is wil ik het wel eens doen.
    Is niks mis mee..toevallig twee weken geleden nog over gehad bij het cb. Pap (bv 8 granen pap van bambix) is een prima vervanger van een boterham, bij voorkeur uit een bordje met een lepel maar hier hebben we ook zo'n dame die het alleen maar uit de fles wil.
    Ik maak er in ieder geval geen punt van.

Je kunt eens proberen een boterham aan te bieden 's morgens. Zo hebben wij het ook gedaan rond een maand of 11.
    De ene dag wilde ze brood, de andere dag niet en dan kreeg ze een papfles. Nu heeft brood de overhand, maar als ik haar vraag of ze pap wil wordt ze meteen enthousiast en roept ze 'pap! pap!'.

5. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    ik wissel het af, ene keer papfles, andere keer bordje pap of bordje muesli. Maar het is niet erg om de papfles te blijven geven hoor.

6. mamaeva

mamaeva Lid

29 dec 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke bedankt voor jullie tips!
    Dan ga ik gewoon nog door met de pap, ze krijgt die van 12 maanden.
    Bij de lunch eet ze altijd 2 boterhammen, dan laat ik het zo nog even.

Deel Deze Pagina