Nespresso vs Dolce Gusto

Discussie in 'De lounge' gestart door Ecosa, 27 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik ben mijn Senseo helemaal zat en kan echt niet meer genieten van die vieze padskoffie. Dat ding staat nu weg te roesten op mijn aanrecht en ik zit gewoon aan de oploskoffie :(
    Ik wil nu een ander apparaat, maar zit te twijfelen tussen de Nespresso (Citiz) of een Dolce Gusto. De Nespresso ziet er supergaaf uit, ik vind het iets statigs hebben die mooie cupjes en kopjes enzo, als je het daarmee vergelijkt vind ik de Dolce niet zo mooi :( maar het gaat natuurlijk om de smaak van de koffie en om de prijs. De Dolce is iets goedkoper en ik heb begrepen dat de cups ook goedkoper zijn. Maar ik zou wel eens wat ervaringen willen horen. Wie heeft een Nespresso/Dolce Gusto, en wat vind je er van?

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Bij de Dolce Gusto gebruik je melkcups bij je koffie, bij Nespresso gebruik je verse melk om op te schuimen.In een doosje van Dolce Gusto zitten 8 koffie en 8 melkcups. Persoonlijk vind ik Nespresso lekkerder dan de Dolce Gusto.

Nespresso cupjes kan je kopen bij Bijenkorf of op Nespresso.com (gratis thuisbezorgd)

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ikzelf vind de koffie van Dolce Gusto heerlijk!
    Ik heb zelf nog een senseo, maar m'n ouders hebben een dolce gusto nu probeer ik manlief te overtuigen om ook een dolce gusto aan te schaffen.
    De cupjes die je ervoor nodig hebt zijn wel wat prijzig, maar wij zelf drinken hooguit 1 á 2 kopjes koffie pd dus dat zou niet zo erg zijn.
    Vooral de latte machiato is lekker!

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wij hebben een dolce gusto en de koffie is echt heerlijk. Ook de warme chocomel is jummieee.. en je kan er ook ijskoffie mee maken. Lekker koud dus niet zoals bij de senseo.
    Ja de koffie is wel duur de gewone koffie 16 cups kosten 4,50

5. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik zou voor de nespresso gaan.

Ik vind dat je daar echte koffie uit krijgt, heerlijke sterke smaak. Daarbij vind ik het erg leuk dat je veel verschillende smaken hebt, voor elk moment wel iets ;)

Die Dolce vind ik ook wel lekker hoor maar prijs/kwaliteit vind ik het niets. Vind de koffie voor de Dolce belachelijk duur. En zo super lekker nou ook weer niet.

Ik stem Nespresso ;) (daarom hebben we hem zelf dan ook net gekocht :p)

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik ben zelf groot fan van Nespresso. Ik houd niet van melk in mn koffie, dus die koffiesoorten zijn aan mij sowieso niet besteed. IK vind de diverse espressosmaken die er zijn, heerlijk van nespresso.
    Moet wel zeggen dat dat het echt een verwenbakkie voor me is.
    NOrmaal drink ik senseo en dan savonds 1 nespressootje, anders wordt het me toch wat te duur.

7. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb nespresso nooit geproefd, maar de latte macchiato van de dolce gusto vind ik echt heerlijk! Ook de capuccino is erg lekker. Wel veel te duur idd... Meer iets voor nog bij de senseo, niet in plaats van.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wij hebben al twee jaar een nespresso. Mijn vriend vind de koffie smaken heerlijk. Ik drink af en toe een kopje en het is idd lekkerder als een senseo. Alhoewel ik senseo niet vies vind hoor.
    Het voordeel van nespresso vind ik de service. Die is echt heel goed. Zo af en toe krijg je een geschenk. Wat ook een voordeel is is dat alle nespresso apparaten hetzelfde aantal bar hebben. Dus welk apparaat je ook neemt, de koffie wordt er overal met dezelfde kracht uitgeperst. Alleen het ene apparaat heeft iets meer functies dan het andere.

Dolce Gusto kan ik niet over oordelen. Dat heb ik nog nooit geprobeerd. Ik vind het wel een keileuk apparaat. De Nespresso apparaten zijn wat strakker.

Trouwens hebben wij ook nog een senseo. Als we veel bezoek krijgen dan gebruiken we deze. Dan vind ik de nespresso echt te duur.

9. mutselfrutsel

mutselfrutsel Actief lid

22 aug 2009
    109
    0
    0
    op mijn werk hebben ze nespresso automaten en ik moet zeggen het is echt heerlijke koffie!
    ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat hoevaker en hoemeer je besteld bij nespresso.com hoe goedkoper de pads worden.

en de Dolce Gusto heb ik nog nooit geproefd, dus dat zou ik niet weten.

succes met het maken van je keuze!;)

10. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Ik vindt de Dolce ook errug lekker,
    Nespresso apparaat ken ik niet dus daar kan ik niet over oordelen. :p

11. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij drinken nu al zo'n vijf jaar Nespresso. En het is heerlijk. Echte koffie. Ik kan echt uitzien naar m'n kopje Nespresso 's-avonds.
    We hebben ook de Aeroccino van Nespresso. Dit is de melkverwarmer/opschuimer.

Alleen bij verjaardagen of etentjes met meer dan 4 personen schenken we geen Nespresso want dat is wel erg prijzig aangezien sommige personen 3 a 4 bakken koffie drinken achter elkaar.

Helaas worden de cups van Nepresso niet goedkoper naarmate je meer of vaker bestelt. Ze zijn de laatste keer weer in prijs gestegen.

Met Dolce Gusto heb ik geen ervaring. Dolce Gusto cups zijn iets goedkoper dan Nespresso cups (ongeveer 3 a 6 cent).

12. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Oohh super al de reacties, tnx! Maar het maakt mijn keuze er niet makkelijker op, hahahaha!
    Is het zo dat de Dolce Gusto overal melk bijdoet? Ik dacht dat je daar ook "zwarte" koffie mee kon maken?

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

Nee hoor je kan er ook gewone koffie mee zetten en espresso. Je kan ook de sterkte van de koffie zelf bepalen door de hoeveelheid water dat je er bij doet.

14. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik zou denk ik voor de Nespresso gaan.. Die heb ik bij mn oom en tante gehad van het zomer, en jummie! Mannetje zei in de nieuwe keuken mag jij en Nespresso gaat ie niet zo leuk vinden denk ik als ik daar over zal beginnen :p

15. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Hahhahah beloofd is beloofd, toch? :)

16. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik zie trouwens op MP ook Nespresso's en Dolce Gusto's staan, dat scheelt weer in de aanschafkosten. Maar toch twijfel ik dan weer he, met apparatuur aanschaffen via MP..

17. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb de dolce en het is heerlijk :D Moet wel eerlijk zeggen dat ik alleen de latte machiatto/ capuccino en chocomel daar uit haal. Het is best prijzig en dan doe ik de gewone koffie liever via de senseo :D

18. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    doe mij maar de nespresso, heerlijke koffie!!!

19. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nespresso kan ik niet over oordelen.
    Maar op een verjaardag proefde ik voor het eerst koffie van Dolce, wat een verschil met onze Senseo, ik proefde echte koffie, heerlijk.
    Als sinterklaas kado vorig jaar de Dolce gekregen van mijn man, ben er nog steeds erg blij mee. En ja het is niet goedkoop maarja.....wat wel.

20. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Op het werk hier hebben een nespresso staan maar ik vind persoonlijk de koffie te sterk zelfs met melk maar het is maar wat je lekker vind.

De dolce vind ik stukken iets minder pittig en lekker machiato en cappucino hmm... dus ik denk als je melk in je koffie drinkt je beter voor de dolce kan gaan hou je van pittige sterke koffie voor de nespresso...

Deel Deze Pagina