Nep leren jasje ruikt vies, tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sennaaa, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Ik heb gisteren zo'n nep leren jasje bij de vero moda gekocht, maar kwam er gisteravond pas achter dat het materiaal nog al vies ruikt.
    Heeft iemand een idee hoe ik deze lucht eruit krijg? Ik kan namelijk nog al slecht tegen vieze luchtjes.. bah:p!
    Normaal gaat altijd alles eerst in de wasmachine, vind de kleding uit de winkel vaak niet lekker ruiken.. maar dit jasje kan ik uiteraard niet wassen.. Hebben jullie misschien tips??
    Alvast bedankt...

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

niks, gewoon aandoen of in de frisse buitenlucht hangen. dat is gewoon met nepleer. en om er met anderhande luchtjes op te gaan, kan je het alleen maar verpesten denk. slijt vanzelf

3. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Probeer eens die spray van robijn die geeft kleren een lekkere
    frisse geur!

4. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Wat grappig dat je dit topic hebt geplaatst! Ik heb laatst een nepleren jasje gekocht bij de sting. Ik was er zo gek mee, en pas na een paar dagen toen ik m ging dragen rook ik ook een vieze lucht. Hierop stond wel op het label dat ik m met een handwas binnenstebuiten kon wassen.... maar heb het nog niet aangedurfd. Moet m binnekort eens naar mamalief brengen, die is een held met wassen :D

5. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik was eigenlijk alles.. pantalons en blazers bijv., dekbedden, tafelkleden, kussenhoezen van de bank, sportschoenen ;) en ook heb ik een paars nepleren jasje dat ik gerust even in de wasmachine gooi en ik heb nog nooit een wasblunder gehad. ;)
    Maarrrrr... dan was ik wel op een (koude) wolwas, vaak met wat azijn, doe de kleding binnenstebuiten en laat het NIET centrifugeren of maar op heel weinig toeren en dan nat op een kleerhangertje uithangen. Moet lukken volgens mij. Anders probeer je 't eerst even met de hand in een emmertje met (bijna) koud water en een klein beetje wasmiddel en evt. azijn.

6. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Ja inderdaad effe in een sopje leggen van wasmiddel en azijn en dan
    niet heel hard uitwringen en nat laten opdrogen. Denk dat je de geur dan niet meer ruikt.

7. Locusta

Locusta Niet meer actief

Dat zou ik ook eerst proberen voordat ik me aan het wassen ga wagen ;)

8. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.. Ik durf hem echt niet te wassen. Ik had nog van dat spul van robijn in huis (neem dat altijd mee op vakantie) en heb dat er opgespoten.. volgens mij is de lucht nu aardig weg:D.

Deel Deze Pagina