NEMO (museum A'dam) leuk voor peuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door fafa, 5 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

Titel zegt het al: ik moet zaterdag in amsterdam zijn, en als ik toch daar ben wilde ik nog wat leuks doen met vriend en kinderen. Ik vroeg me af of NEMO al leuk is voor een 3,5 jarige? Of is dat nog alkemaal te ingewikkeld?

2. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Hmmm, ik denk het eerlijk gezegd niet zo, of het moet in de loop der jaren erg veranderd zijn. Het zijn veel proefjes enzo en dat is voor een peuter echt nog te ingewikkeld om te snappen. Denk dan niet dat het leuk is.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Nee voor 5 a 6 jaar raad ik nemo echt nog niet aan

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er zijn veel leukere dingen om te doen met een 3,5 jarige in Amsterdam (Tunfun, Artis, rondvaartmaken, Amsterdammuseum, Hortus Botanicus, Scheepvaartmuseum, Amstelpark, speeltuinen in het Vondelpark)

5. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsja, dat ligt aan je kind denk ik!
    Mijn zoon is er vanaf 3,5 een paar keer geweest en vindt het fantastisch!

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nee, ik zou voor een van de opties gaan die Cygnet al gaf. Al is het Scheepvaartmuseum ook niet heel interessant voor die kleintjes. ;)

7. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Toen mijn zoon 2 was vond hij het al leuk. Hij kan niet met alles meedoen, maar er blijft genoeg over.

8. fafa

fafa Niet meer actief

hmmm... (indoor) speeltuinen hebben we hier natuurlijk ook genoeg, dus daarvoor hoef ik niet naar Amsterdam. Van Artis word ik heel erg verdrietig :( (vooral van de ijsberende ijsbeer... is die er nog?), dan ga ik liever naar Blijdorp.
    Dochter is wel dol op boten, dus een rondvaart zou misschien wat zijn.

Maar we moeten het zelf natuurlijk ook leuk vinden. Dus vandaar dat ik aan Nemo zat te denken. Dat en het vernieuwde Rijksmuseum leken me wel interessant. Maar ik denk ook niet dat mn dochter blij wordt van 7 zalen Gouden Eeuw schilderijen ;)

Ik wilde ook nog even naar de openbare bibliotheek om het originele muizenhuis (van de boeken van Karina Schaapman) te bekijken, maar ik lees net op de website dat deze tijdelijk niet te bezichtigen is. Balen!

9. fafa

fafa Niet meer actief

ow, nou ga ik weer twijfelen... :p

10. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Geen ervaring met Nemo. Gevoelsmatig is mijn vijfjarige dochter daar nog te jong voor.

Misschien het Biesbosch museum? Of Naturalis? Of moet het per se in Amsterdam zijn?

11. fafa

fafa Niet meer actief

Ja, als ik iets ga doen "omdat ik toch in Amsterdam ben" is het wel handig als het ook daadwerkelijk in Amsterdam is ;) Biesbosch is precies de andere kant op.

12. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Sorry, ik lees het nu. Ik heb net mijn ogen open. :)

13. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is genoeg te doen voor een kind van 3,5 jaar.
    Nemo is voor alle leeftijden.

14. fafa

fafa Niet meer actief

hahaha, ja, dat gevoel ken ikk ;)

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nemo is bedoeld voor vanaf de schoolgaande leeftijd en dan bijvoorkeur groep 3. Er zijn echt leukere dingen te bedenken voor de gemiddelde kleuter.

Deel Deze Pagina