Mijn nagels was ontstoken. Vele geweekt en er echt af gebleven. De ontsteking was weg maar nu lijkt er geen nieuwe nagel te groeien. De oude nagel zit al halverwege en zit los aan de zijkant. Er komt niks nieuws. De huid waar de nagel hoort te zitten is dikker en ligt hoger dan de nagel. En is erg gevoelig. Wat nu? Groeit dit nog aan? Lijkt er niet op na zoveel weken. Wat kan ik doen zodat het weer mooi wordt?
Ons zoontje heeft het vorig jaar gehad. Zag er heel naar uit. Op een gegeven moment kwam er toch weer een nieuwe nagel. Durf even niet meer te zeggen hoe snel dat was.
Oke nou ik heb hoop. Maar nu na weken is er niks te zien. Alleen maar meer verdikte huid. Ziet er ook niet meer naar uit zelfs. Maar wel lelijk zo met halve nagel nog.
Ik heb dit nu twee keer gehad met een teennagel. Ben daarmee naar de huisarts geweest, maar hij gaf aan dat als de nagel los zit, je het beste kunt weken en daarna de nagel heen en weer bewegen. Op een gegeven moment komt hij dan helemaal los. Bij mij is daarna (langzaam dat wel) een nieuwe nagel begonnen te groeien. Wat je dan kunt doen is door een manicure een nagel erop laten zetten, daarnaast moet je het nagelbed (waar de nagel dus niet meer zit) elke dag goed oliën.
Zoon heeft in december een winterteen gehad. Helemaal blauw, uiteindelijk is in januari zijn nagel eraf gegaan. Sinds kort heeft hij weer een klein nageltje op zijn teen, die wel steeds groter wordt. Dus het duurt best lang voor er weer wat groeit.
Als je het niet vertrouwd zou je een pedicure of de huisarts kunnen vragen? Want als je echt het idee hebt dat er niks terug groeit is niet goed natuurlijk. Nagels hebben wel een functie!
dochter heeft gehad. Na een jaar zonder nagel te hebben nog gelopen vond de huisarts het te lang duren. Die heeft ons doorgestuurd naar soort plastische chirurg omdat hij bij een meisje ook juist zei, dat moet gefixt worden. Toen wij uiteindelijk een afspraak hadden begon de nagel te groeien. Dus ongeveer anderhalf jaar later… het kan dus lang duren.
Huisarts en bespreken. Vooral de losse delen. Je zou maar ergens achter haken of een infectie krijgen.
Kun je de huisarts mailen met een foto? Of wil je hem hier plaatsen? (of is het erg ranzig ) Ik snap zelf je beschrijving niet helemaal. Is de bovenste helft van je nagel los (de kant van uiteinde van je teen) of de onderste helft?
Bij mij is op oudjaarsdag mijn nagel er af gekomen (zat al wel een tijdje los). Duurde toen een week of 3/4 voordat er iets nieuws kwam. Nu weer bijna een gehele nagel gelukkig. Hopelijk duurt het niet al te lang en heb je er niet zo’n last meer van. Succes.
Naar een pedicure? Ik dacht dat dat alleen voor voeten was. Ja huisarts kan, maarja ik heb er nu eigenlijk geen last van. Vind het gewoon superlelijk en hoop wel dat de nagel aangroeit nog.
Het gaat toch om een teennagel? Die van mij knipt ook de nagels, verhelpt ingegroeide teennagels wat ik van anderen hoor, dus ik dacht: die zal zoiets vast ook wel vaker tegenkomen.
Ze gingen kijken of ze een soort kunstnagel konden maken. In ieder geval zodat het niet zo opviel en ze, aldus de huisarts: later wel 10 nagels kan lakken ipv 9. Maar ik was echt blij dat het uiteindelijk niet nodig was!
Mijn pedicure gaf mij een nagelolie. Op de teennagels zo'n nagel bijmaken wordt met lcn wilde pedique gedaan. Misschien eens Googlen bij jou in de buurt en dan vragen of dat ook op de vingernagels kan?
Voor een nagel groeit kan lang duren. Ik ben jaren geleden met slippers aan achterop mijn man gebotst die schoenen aan had, nagel klapte zo los Bloedde als een rund, bij de spoed fatsoenlijk laten verwijderen. Duurde meer dan een jaar voordatn ik weer een goede nagel had.
Maar zag je toen wel een nagel bij het nagelbed dan? Want nu zie ik dat niet eens aankomen. Alleen huid...