Nachtvoedingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Loeki2, 16 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn dochtertje krijgt nu al bijna 6 maanden volledige borstvoeding. Toen ze ongeveer 10 weken oud was ging ze 's nachts doorslapen, maar sinds een week of 8 (ze was toen 4 maanden) komt ze weer iedere nacht. Dit viel misschien niet zo vreemd, precies samen met het moment dat is weer ging werken.

    Op het advies van het CB geef ik haar nu 's avonds om 23 uur een fles afgekolfde melk, zo'n 160 cc. Maar dat haalt niets uit, ze blijft komen. Ook de toegoeging van Nutrix maakt geen verschil.

    Als ze 's nachts komt wil ze vaak ook echt een voeding, ze is helder en drinkt iig één borst helemaal leeg en ook nog een groot deel van de tweede, ik zit dan 15 tot 20 minuten te voeden (vaak langer dan overdag)

    Is het normaal dat ze op deze leeftijd nog nachtvoedingen nodig hebben. Behalve dat ik gebroken ben 's morgens zie ik geen reden om er mee te stoppen, maar ik zou zo graag weer een nachtje door slapen.

    Alvast bedankt voor je antwoord.

    Groetjes Loeki
     
  2. Verhoeven546

    Verhoeven546 Actief lid

    17 sep 2007
    167
    0
    0
    Dit is heel vervelend maar komt vaker voor. vaak gaan kinderen die ineens overdag hun moeder moeten missen vaker 's avonds en 's nachts komen om de geborgenheid van hun moeder in te halen die ze overdag hebben moeten missen. het is een kind niet af te leren om 's nachts door te slapen. dit zal het vanzelf weer gaan doen.

    Wanneer je 's nachts zittend voed kun je proberen om dit liggend te doen. vaak dut je dan zelf wel wat tijdens het drinken van je dochter. omdat je verteld dat de toevoeging van nutrix niets verbeterd zou ik er weer voor gaan kiezen om je kind de laatste voeding weer gewoon bij jou te laten drinken. wanneer het juist de geborgenheid is die ze mist krijgt ze die meer wanneer ze bij jou drinkt dan wanneer ze de fles krijgt.
    eventueel al lekker samen in bed gaan liggen en dan de laatste voeding geven. En wanneer ze gewoon doorgaat met de nachten komen dan zit er niets anders op dan te voeden. sorry.
     

Deel Deze Pagina