Hallo ik ben Smandyke en ik ben vandaag 5 weken en 6 dagen zwanger! Ik slik mama&baby van dagravit en nou vroeg ik me af of het goed zou zijn en of het mag om daarnaast ook VSM visoliecapsules te slikken met omega 3 vetzuren? Ik ben namelijk ook vegetariër maar ik eet heel weinig vis vandaar de vraag. Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Liefs Smandyke.
Ik weet zeker dat dat heel goed is! Ik heb afgelopen kwartaal les gegeven aan biologie studenten en het ging oa over vetten. Als je er meer over leest is het steeds duidelijker hoe belangrijk die vetten voor je zijn. Ik zelf krijg die pillen niet weg (wordt er enorm misselijk van) maar probeer nu meer vis te eten. In blue band idee zit ook een beetje visolie (en dus de goede vetten) en dat smeer ik ook op de boterham.
Hey Mopje, Bedankt voor je berichtje! Ik ben vegetariër en ik eet wel gewoon vis maar heel weinig , En ik pak ook al mama&baby van dagravit, als ik daarbij visolie pak word het dan niet te veel?
volgens mij heb je ook multivitamine voor de zwangerschap met ook visolie er al in, alleen vond deze capsules wel heel vies om te slikken hahaha
Ik ben van 'gewone' zwangerschapsvitamines over gestapt naar davitamon mamma met visolie, maar ik dacht dat visolie pas effect gaat hebben vanaf 3 mnden. Iets over de ontwikkeling van de hersenen.... En aangezien het geen kwaad kan én ik toch vit moest slikken ben ik wel die met visolie gaan gebruiken.
Die heb ik ook. Had mijn man gevraagd foliumzuurtabletjes mee te nemen omdat die bijna op zijn. Kwam ie daarmee aan. Is nog beter schatje .... Ik vond mijzelf gezond genoeg eten om alles binnen te krijgen, maar ach.. t kan ook geen kwaad natuurlijk. Bijna alle plantaardige vetten zijn de goede vetten. Dus lekker noten, avocade, (olijf)olie eten. En goede margarine of halvarine op je brood (ik heb becel dieet,die bevat ook de goede vetten).
Plantaardige vetten zijn inderdaad ook heel gezond, maar er zit geen DHA en EPA in. Dat zijn twee omega-3 soorten die naar mijn weten alleen in dierlijke vetten zitten. En laat het nu juist om DHA en EPA gaan. Dus check of er dáár veel van in zit. (Ben zelf ook vegetarisch maar eet nu wel af en toe visoliecapsules of vis ... ter voorbereiding en straks ter aanvulling.)
Prenafem van Orthica. Dit zit er in: Twee softgels bevatten: Vitaminen natuurlijke bèta-caroteen (Dunaliella salina)8 mgvitamine D3 (cholecalciferol) (600ie)15 mcgnatuurlijke tocoferolenmix (vitamine E-mix)164 mg- D-alfa-tocoferol27 mg- D-bèta-tocoferol4,7 mg- D-gamma-tocoferol94 mg- D-delta-tocoferol40 mgvitamine C (calciumascorbaat)120 mgvitamine B1 (thiaminemononitraat)2,8 mgvitamine B2 (riboflavine)3,2 mgniacinamide (vitamine B3)18 mgpantotheenzuur (calcium-D-pantothenaat) (vitamine B5)12 mgvitamine B6 (pyridoxine HCl)20 mgfoliumzuur (vitamine B11)800 mcgvitamine B12 (cyanocobalamine)50 mcgbiotine150 mcgcholinebitartraat25 mginositol25 mgPABA (para-aminobenzoëzuur)5 mg Mineralen (elementaire hoeveelheid) calcium (-carbonaat, -citraat, -ascorbaat, D-pantothenaat)70 mgmagnesium (-oxide, -citraat)50 mgkoper (-gluconaat)1000 mcgchroom (-picolinaat)25 mcgjodium (kaliumjodide)150 mcgijzer (-fumaraat)15 mgmangaan (-gluconaat)1,0 mgmolybdeen (natriummolybdaat)25 mcgselenium (natriumseleniet)50 mcgzink (-gluconaat)15 mg Diversenvisolie (met omega-3 vetzuren)466 mg(76% relatief vetzuurpercentage) - EPA (eicosapentaeenzuur) (17% relatief vetzuurpercentage)48 mg- DHA (docosahexaeenzuur) (50% relatief vetzuurpercentage)200 mg * Metafolin® is een geregistreerd handelsmerk van Merck KGaA, Darmstadt, Germany Ingrediëntengelatine, mineralen, visolie, raapzaadolie, vitaminen, geleermiddel (glycerine), tocoferolenmix, stabilisator (bijenwas), cholinebitartraat, inositol, raapzaadlecithine, kleurstof (titaandioxide, ijzeroxide rood), paba.
Omega drie is sowieso gezond voor jou, omdat de meeste mensen hier veel te weinig van eten, zeker in verhouding met de omega zes vetten. Dus een supplement hiervan kan zeker geen kwaad, helemaal niet als je vegetarisch eet of weinig vis eet. En juist als je zwanger bent, is dit vet essentieel.
Ik slik elke dag in de ochtend en in de avond een omega 3 visolie tablet, ze zeggen dat het goed is voor mij zelf (eet geen vis) en voor de kleine het zou weer goed zijn voor de hersenontwikkeling Daarnaast slik ik Davitamon Mama elke dag 1 tablet
Ik ben ook vegetarisch! Voordat ik zwanger raakte slikte ik gravitamon maar ben daarna overgestapt op davitamon plus (met extra omega 3). Ik eet zelf helemaal geen vis (en vlees natuurlijk) en probeer altijd alle voedingsstoffen binnen te krijgen via andere etenswaren. Waarschijnlijk doe ik iets goed want de vk was verbaasd dat alles na de bloedtesten prima was! In de pillen zit visolie en dus officieel niet geschikt voor vegetariërs maar voor nu tijdens de zwangerschap vind ik dat niet erg.