naam van topic klopt niet!?!

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door anniek, 3 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Tjonge maar ik kan me er toch wel aan storen...

    tienermoeders....
    nou heb toch meer het idee; ONGEPLAND ZWANGER...
    zou dit er niet beter bij passen?
    neem nou de topic; hoer reageerde papa?
    hoe vertel je het aan je ouders?
    enzovoort....

    Ook de opmerkingen ik ben 21 dus geen tienermoeder mee! maar das dus niet waar! alleen heb ik niet het idee dat hier geschreven wordt vanuit de tienermama's maar meer over het ONGEPLAND zwanger zijn!een klein deel misschien maar het meeste niet....

    Dus misschien toch beter de naam verandere? wie vind dat ik daar gelijk in heb of wie vind van niet?
     
  2. joyce1990

    joyce1990 Actief lid

    14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    Eum nee dus...

    Er zijn hier dus degelijk wel tienermoeders, en niet enkel ongepland zwanger, er moet misschien een extra topic komen met ongepland zwanger maar tienermoeders moet zeker niet weg!
     
  3. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Ik stoor mij eerder aan dat soort berichten wat hier in dit topic staat helemaal op nummer 1.En dat bericht is nergens voor nodig.

    nee daar kan ik ook bij zeggen dat ik het daar ook niet mee eens ben het hoeft niet zo te zijn dat tienermoeders alleen maar ongepland zwanger en wat dan nog?Ik bedoel zijn ook meiden die er bewust voor gekozen hebben of niet dan? Mijn dochertje was ongepland maar heel welkom zat nog met me opleiding als ik die af had gehad,had ik er met me vriend ook bewust voor gekozen want hij is tenslotten alweer bijna 28.En als wij bewust voor de 2e gaan ben ik ook nog en tienermoeder.
    En wat maakt het uit dat er meiden zijn die praten over het ongepland zwangerschap? helemaal niks daar is dit topic voor dacht ik zo?Helemaal niet kwaad bedoel hoor naar jou gericht hoor maar dit is mijn mening er over want je vroeg er naar;)

    liefst gina
     
  4. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik begrijp jullie mening van 1 kant...

    neemt niet weg dat ik vind dat dit topic gaat over ongepland zwanger zijn.

    een vraag in een topic van een persoon;
    hoe doen jullie dit dan allemaal? dit slaat ook op een ongeplande zwangerschap....
    ik bedoel... wij hebben er bewust voor gekozen en alle matrealistise {grr weet niet hoe ik dat schrijf} zijn aanwezig...

    veel mensen vinden tienermoeders moeders beneden de 20 jaar of diegene die nog thuis wonen! dit is echter niet correct!

    Ik vind het woord TIENERMOEDER altijd een mega nare smaak hebben! vandaar ook een beetje dit topic... er ligt meteen een stempel op; ONGEPLAD ONDER DE 18 enz...
     
  5. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hmmm ik snap het denk ik niet helemaal :S
    Ik begrijp je probleem niet zo goed anniek.

    Even als reactie op jou berichtjes hier in dit topic:

    Ik denk niet dat dit topic alleen gaat over ongepland zwanger raken hoor.
    Er zitten er vast wel een paar tussen maar dat geld niet voor iedereen.
    Zoals de vraag: "hoe vertel je het aan je ouders", ik zie nergens waarom dat nou een vraag moet zijn voor meiden die ongepland zwanger zijn geraakt.
    Ook wanneer het gepland is kan je ouders hebben die er niet helemaal achter staan (omdat ze je te jong vinden, of vinden dat je te kort een relatie hebt met elkaar of what ever)
    Ik lees die zelfde vraag ook regelmatig onder het kopje "zwanger".
    Hetzelfde met "hoe reageerde de papa".
    Ondanks dat al mijn kinderen gepland zijn was ook ik benieuwdnaar de reactie van mijn man.
    Wij waren in de eerste ronde zwanger en mijn man dacht dat het wel minstens 6 maanden zou duren ;)
    Zodat hij wat tijd had om aan het idee te wennen haha.
    Vind het nou niet echt een typische "tienermoeder" vraag.

    Ook met de vraag "hoe doen jullie het allemaal"
    Is het dan ongepland als je om hulp vraagt?
    Of benieuwd ben naar hoe andere het aanpakken?
    Dit soort vragen lees ik overal op het forum.
    Niet alleen maar hier.
    Het is toch logisch dat als het je eerste kindje is dat je niet meteen weet hoe het straks alleaal werkt.
    Heb jij nooit om hulp gevraagt?....of naar de ervaringen van andere moeders?

    Persoonlijk ben ik van mening dat als dit subforum je niet aanspreekt en jij je scheinbaar geen "tienermoeder" voelt je hier verder ook niet hoeft mee te typen ;)

    Het is geen aanval hoor.
    Ik kan me soms ook aan sommige topic's storen.
    Maar ik kies er dan ook voor om in bepaalde topic's gewoon niet mee te typen.
    Ben nog steeds van mening dat als ik niets aardigs heb te zeggen dat ik dan maar beter me mond helemaal kan houden :)

    PS: Vind het trouwens niet nodig om de meiden die "ongepland" zijn zwanger geraakt in een appart hoekje te douwen.
    Alsof zij straks niet net zo goed als wij voor hun kind kunnen zorgen.
    Liefs Linda
     
  6. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik bedoel dit ook niet als onaardig....

    en precies wat jij schrijft is de reden dat ik hier niet vaak meeschrijf! en tuurlijk zie ik ook bepaalde dingen... tuurlijk heb ik hulp gevraagd.. tuurlijk was ik benieuwd hoe papa reageerde...

    ik merk alleen graag op dat ook HIER het woord tienermoeders in mijn ogen niet klopt...
    misschien heb ik dit dat fout geformuleerd.....

    het is ook een gevoel wat ik heb maar oke...

    wat betrefd de vraag over hoe doen jullie dat dan? dat kwam van een niet tienermama dus was geen hulp vraag

    ik vind misschien idd niet alle vragen raar maar de reacties zijn meestal van ongeplande zwangerschappen...

    maar goed dat ik ook een idee van mij zijn en andere kunnen/mogen dit anders ervaren...

    ik was er alleen benieuwd naar
     
  7. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai Anniek:

    Mijn reactie was dan ook helemaal niet onaardig bedoeld hoor ;)
    Maar eerlijk is eerlijk...de meeste "ongeplande" zwangerschappen komen voor bij tieners.
    Vandaar dat ik dit topic juist erg gepast vind.

    En ik denk ook dat meerendeels van de meiden hier zich zelf niet zien als "tienermoeders".
    Ik denk zelf ook bij tienermoeders aan meiden die onder de 19 zijn.
    Misschien dat het meer gepast is om de titel te veranderen naar "jong moeder"
    Want ook ik heb dit hier vaker in terug gelezen, dat de meeste meiden het woord "tiener" moeder ook niet leuk vinden klinken ;)

    Liefs Linda
     
  8. Siem

    Siem Actief lid

    7 apr 2007
    399
    0
    0
    uhh.. nee. ik denk dan eerder dat jij in het verkeerde topic zit. het is bedoeld voor tienermoeders ( tot 18/21 hoe je het ook wil zien.)
    gepland of ongepland, dat maakt ook niets uit.
    een tienermoeder is een tienermoeder, onzin om te zeggen dat het altijd ongepland is, er worden gewoon normale vragen gesteld en advies gevraagd.
    als ik het over m'n dochter heb ga ik echt niet meteen zeggen dat ze ongepland is, kom op zeg.


    en ik snap eigenlijk niet waar jij je nou aan stoort? jij bent geen tienermoeder,maar een jonge moeder.
    dus eigenlijk heb jij niks met dit subforum te maken.



    misschien komt dit berichtje een beetje gemeen over maar zo bedoel ik het niet ;)
     
  9. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    corectie;
    ik zeg niet dat het altijd ongepland is!

    kleinheidje; ik was zelf 21 toen ik zwanger werd en 21 en wel geteld 1 dag toen ik beviel

    maar oke...

    het was en is een mening en die kan verschillen no problem!
     
  10. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Als het ongepland zwanger zou heten, dan zou ik hier ook moeten posten...

    Zo kun je onder zwanger worden/zijn meerdere onderverdelingen maken.
    bijv. Ongewenst zwanger?
    Ongepland zwanger?
    Onverwacht zwanger?
    Onbezorgd zwanger?

    Er is ruim een jaar geleden besloten om een forum te openen voor tienermoeders omdat daar (voldoende) vraag naar was. Nu blijkt inderdaad dat er een aantal ongepland zwangere tienermoeders zijn, maar daar gaan we het forum niet voor "omdopen" ;)

    Groet van kiki
     
  11. Miracle08

    Miracle08 VIP lid

    6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ik ben het er niet mee eens.Een tienermoeder zegt niks over of je gepland of ongepland zwanger bent geworden.En we vragen allemaal wel om advies of je nou een tiener- , jonge- of een oudere moeder bent.Ik vind ook niet dat we de meiden die ongepland zwanger zijn geraakt in een apart hokje moeten plaatsen.Want het mag dan misschien wel ongepland zijn maar het is niet ongewenst.
     
  12. Celinaaa

    Celinaaa Bekend lid

    8 sep 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    Ik stoor me opzich niet aan het woord 'tienermoeder'.
    Maar het is wel zo, dat je door dat woord in een hoekje geplaatst word. Geplend of niet.
    Daar moet je gewoon boven staan want jij weet zelf wel beter hoe je het zelf voelt en vindt.
    Laat anderen maar denken
    Wat maken die paar jaartjes nou uit, als ik nou 3 jaar ouder was geweest was het geen probleem.
    Bij mij was een kindje niet helemaal geplend, maar dat wil nog niet zeggen dat ik er niet blij mee ben of er niet evenveel van hou dan als het wel geplend zou zijn.

    xx
     
  13. kimm1988

    kimm1988 Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik ben net 20 geworden en bewust ervoor gekozen om een tweede te nemen.
    ik val wel onder tienermoeders ookal voel ik me niet zo.

    het topic is verder prima. het is soms fijn om met leeftijdsgenoten te praten over dingen die ander overkomen op de wat oudere ouders
     
  14. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Bij tienermoeders zie ik mensen van onder de 20... met de 10 nog in de leeftijd.. 21 is jonge mama maar geen tienermoeder.
     
  15. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    oke dames jullie hebben me overtuigd...
    misschien kwam het ook meer door een bepaald aantal reacties waardoor ik me eraan stoorde.. en ik dit misschien meer in een opwelling van irritatie schreef!

    ik herken namelijk best wel dingen en zeker toen ik zwanger was {ik heb hier vaak genoeg gepost}

    helaas heeft het woord tienermoeder nu eenmaal een negatieve lading....
     
  16. kimm1988

    kimm1988 Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    dat heeft het ook
    en het word ook erg vaak nog negatiever
    en ik heb me er ook een tijdje aan geirriteerd

    je bent of moeder of onvolwassen (overandwoordelijk) en zwanger

    het zwart wit kijken zeg maar heb ik ook wel gehad maar leg me er nu gewoon bij neer.
     
  17. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    ja snap jou ook wel weer hoor ze kunnen beter er neer zetten jonge moeders.
     
  18. Anais

    Anais Fanatiek lid

    16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    mischien is de tittel : jonge mama's beter?


    groetjes amy
     
  19. tienagemum

    tienagemum Actief lid

    18 nov 2007
    241
    0
    0
    student
    Neen, ik vind tienermoeders moet blijven!
    Ik ben namelijk een echte tienermoeder, als je het puur theoretisch bekijkt dan ;) qua leeftijd enzo.
    Soms vind ik het gewoon erg vervelend dat er hier inderdaad meer moeder van begin de 20 op zitten ;) en dan moet je je altijd verdedigen, maar dat zal altijd zo blijven ;)
    Dus ik zou ook voorstellen om nog een extra onderwerp bij te plaatsen: ongepland zwanger en dit hier laten voor de echte tienermoeders, qua leeftijd dan ;)

    X
     
  20. Siem

    Siem Actief lid

    7 apr 2007
    399
    0
    0

    Ben het hier mee eens, ben zelf namelijk ook een echte tienermoeder. ;)
    en ik vind het ook irritant dat je je zelfs hier moet verdedigen terwijl het voor de tienermoeders is bedoeld.


    maar toch vind het een slecht idee om er bijvoorbeeld een extra onderwerp bij te plaatsen, of topic naam te veranderen in; ongepland zwanger.
    eerlijk gezegd nogal een walgelijk idee. je praat toch niet heel de tijd over hoe ongepland je zwangerschap is, leuk voor je kind zeg. :(
     

Deel Deze Pagina