Even een gekke vraag. Ik kan het antwoord nergens vinden. Ik weet vrijwel zeker dat mijn eisprong eraan komt en dat hij links zit. Ik heb een zeurderige pijn links onderin m'n buik. Mijn vorige cyclus is bij gynaecoloog in de gaten gehouden, toen had ik hetzelfde gevoel die plek en zat hij ook links. Nu is de algemene tip om na de seks even te blijven liggen, bijvoorbeeld met kussen onder de billen. Nu vraag ik me af, als je weet dat de eisprong links komt, is het dan zinnig om nadat je even op de rug hebt gelegen (zodat het sperma richting de baarmoeder gaat) vervolgens op je linker zij te gaan liggen? Het lijkt me een logische gedachte dat het sperma dan de goede eileider in loopt, maar ik weet totaal niet of dit wel zo werkt. Is er iemand die hier toevallig wel iets over kan zeggen? Dit is voor ons inmiddels al ronde 15 dus ik probeer alles om de kansen te vergroten
Nee hoor helemaal niet nodig haha. Zoiezo heeft het geen zin om te blijven liggen na de sex. Ja voor je gevoel misschien. Maar de zaadjes doen er gemiddeld 16 uur over om bij de baarmoeder te komen. Dus dat zou betekenen dat je 16 uur moet blijven liggen😉
Nee, dat heeft totaal geen nut. Zaadcellen kunnen tegen de zwaartekracht in zwemmen. Anders was de hele mensheid al lang uitgestorven geweest.
Het heeft meer nut om te zorgen voor een flink orgasme, zodat de zaadcellen alvast geholpen worden om diep naar binnen te komen. Op een kant liggen heb ik ook bij alle meiden die een medische behandeling hebben gehad nog nooit van gehoord.
Is helemaal niet nodig. De zaadcellen vinden hun weg wel naar de eileider. Hoef je echt niet specifiek op dezelfde zij voor te liggen
Nee, de zaadcellen verplaatsen zichzelf. Daarom hebben ze zo'n staartje. En de eicel wordt vanzelf door de eileider naar beneden verplaatst. Ze komen elkaar ongetwijfeld tegen ongeacht je houding
Het is wel een advies wat als het goed is niet heel vervelend is. Maar een vrouwelijk orgasme na die van de man is gewoon heel functioneel.