Na 15:00/16:00 uur in de schaduw nog insmeren?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 1 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nee hoor, in het algemeen! ;) Tenzij je natuurlijk zelf al een mooi tintje hebt inderdaad...

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap wat je bedoeld hoor...maar ik ben echt de grootste zeikerd die er wat betreft in de zon gaan en insmeren enz. Smeer al vanaf het vroege voorjaar elke 2 uur met factor 50...tussen 11 en 15 komen ze hier niet buiten...

Toch ziet mijn zoontje eruit als een negertje. Wordt zelfs in de winter bruin;)

3. tuc

tuc Niet meer actief

Factor 15 voldoende is echt de grootste onzin

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zei iemand hier dat het zo rond 16.00 uur wel afgekoeld zou zijn tot 28 graden?
    Het is 17.21 uur en 36 graden in Tilburg.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Als we thuis zijn smeer ik hem na 16u niet meer in dan is heel de tuin in de schaduw door het huis.
    Hier factor 30 voor het manneke

6. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Bovendien zegt de temperatuur niks over de zonkracht!

7. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Nog nooit gehoord dat factor 50 schadelijk is. Mijn zoontje en ik hebben rood haar en een hele witte huid; verbranden, dat is pad schadelijk. Dus hier gaat lekker factor 50 er over heen en mijn dochter met dr blonde haren wordt wel redelijk bruin, ook met factor 50 hoor.

8. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Je moet altijd insmeren. Wel of geen zon. Wel of geen schaduw. Soms is het zonnetje niet aanwezig, maar is er wel UV straling.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Precies dat roep ik dus ook altijd...je smeert niet alleen in tegen het verbranden maar ook tegen de schadeljke straling.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dus ook als je in de schaduw van het huis staat? Dus van dikke bakstenen enz ? Dus als je echt maar dan ook echt geen zonlicht op je krijgt? Serieuze vraag

11. Koon

Koon Niet meer actief

T-shirt in het water is schijnveiligheid. Daar brand de zon dubbel en dwars doorheen. Niet doen dus. Alleen een droog t-shirt beschermt een beetje.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Een (droog) t-shirt staat gelijk aan factor 4-8. Je verbrand er dus gewoon doorheen. (Bron: Verbranden door kleding heen | Dr. Velthuis blog). Dan kun je beter een UV pakje aandoen. Je hebt echt heel leuke!
    Nee dat ook nog eens. Heel die opmerking sloeg nergens op.
    Serieus antwoord: Ja!
    Lees hier maar eens:

13. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Heb niet de hele discussie gelezen maar er is onderscheid in schaduw.
    De schaduw van een huis is heel wat anders dan de schaduw van een parasol. Door de laatste gaan de uv stralen nl gewoon heen.

Mijn kids dragsn standaard uv zwemkleding met lange mouwen.
    Ze weten niet beter.m

14. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Persoonlijk smeer ik mijzelf alleen tussen 12.00-15.00u

Maar voor kids zou ik wel gewoon insmeren. Kan geen kwaad en in de schaduw kun je ook verbranden.

xx

15. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Sjonge, wat een reacties allemaal! 😯
    Goed, ik heb onze kinderen vanmiddag 1x ingesmeerd met zonnebrandcrème Lovea. Daarna hebben ze van 15:30-17:30 in en bij het zwembadje gespeeld. Hoofdzakelijk in de schaduw. En nee, ze zijn niet verbrand. En ook niet rood oid geworden.
    Ik let altijd goed op dat ze voor zover het kan om vooral tussen 11:00/12:00-15:00/16:00 uit de zon te blijven.
    Spelen ze daarnaast nog in de zon dan smeer ik ze in, maar ik sta niet te pas en te onpas klaar met zonnebrandcrème.
    Verder zijn ze allebei nog nooit verbrand.

16. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.186
    170
    63
    NULL
    NULL
    Nu er hier ook wat reacties zijn geplaatst over wat wel of geen goede zonnebrand is qua ingrediënten.... Misschien weet iemand dit?

Ik gebruik de spray van Lovea, factor 50 voor kids. Weet iemand of deze goed is? Er staat op dat het zonder parabenen en nano deeltjes is. Maar de ingrediënten ontcijferen wil me niet zo lukken. Misschien is hier iemand die het weet? :)

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.736
    1.060
    113
    Dat kan maar het alternatief is verbranden, huidschade bij je kind met verstrekkende gevolgen voor later met wat pech. De risico,s van de creme die jij wellicht ziet of de beperking van vit d opname wegen daar niet tegenop vind ik.

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja dat bedoel ik. Ik weet dat je onder de parasol nog kan verbranden maar als er een huis tussen u en de zon staat komt de zon toch helemaal niet aan u? Is het dan nog schadelijk?

19. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Het valt mee. Weet je zeker dat het non-nano is?
    Er zit wel alcohol en parfum in. Parfum geeft vaak een allergische reactie, vaak bij kinderen. Alcohol droogt de huid uit.
    Van een spray wordt vaak te weinig gebruikt. Het advies luidt 2 ml per cm2.

Even terug schreef ik welke stoffen je echt niet in je zonnebrandcreme wilt.

Dit vind je misschien ook interessant:
    Www.smeerjein.nl

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik doe nu pas de deur open... Tot 10 minuten geleden was het buiten warmer dan binnen.
    Niet zo erg... Maar het was toch 30 graden binnen ;)

Deel Deze Pagina