Museum jaarkaart

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Deedee91, Mar 11, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,626
    5,653
    113
    Wie heeft deze ook? En wat zijn echte aanraders vooral voor ons allen? Dochter is 7 jaar.

2. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

Sep 22, 2016
    2,992
    2,694
    113
    Female
    Ja wij hebben er een, vorig jaar zomer gekocht en ik denk al zeker 20 musea bezocht. Ik zou op hun website selecteren op kidsproof musea. Dan krijg je de leukste voor kinderen. Aantal favorieten hier: Aviodrome, open lucht museum, Naturalis, spoorwegmuseum

3. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

Dec 12, 2016
    936
    577
    93
    Naturalis, nemo, archeon, openluchtmuseum, spoorwegmuseum.

4. Sylver

Sylver Fanatiek lid

Sep 17, 2014
    1,861
    1,756
    113
    Museon, Kinderboekenmuseum, Naturalis, Archeon, Aviodrome, Spoorwegmuseum, Gevangenismuseum, Maritiem Museum, Nemo...

Een kleine greep van musea die mijn kinderen leuk vinden :)

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,071
    12,029
    113
    Wij hebben ieder jaar de Rotterdampas, waar je ook veel musea mee kunt bezoeken. Wat echt heel leuk is:
    - kinderboekenmuseum (vinden mijn 3 jarige en 8 jarige hee erg leuk)
    - maritiem museum

6. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,877
    6,404
    113
    Discovery Museum is ook echt heel leuk.

Wij kijken als we ergens naartoe gaan altijd of er in de omgeving een museum zit, dan gaan we daar met museumjaarkaart bv een middagje naartoe - zonder museumkaart vond ik het altijd zonde om maar kort te gaan, maar nu doen we dat juist heel vaak.

cowgirl80 likes this.
  7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,989
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben m nu al 4 jaar ofzo… we beginnen nu een beetje op het punt te komen dat de kinderen sommige musea zo vaak gezien hebben dat ze er niet meer heen hoeven:)
    Wij plannen inderdaad ook dagjes en weekendjes weg om de musea heen die we nog “moeten”. Onze favorieten:
    - Archeon
    - Geofort
    -Terra Maris
    - Brabants natuurmuseum
    - Nederlands openluchtmuseum
    - discovery museum
    -One planet

Maar ook dat saaie schilderijenmuseum in onze stad heeft soms hele leuke activiteiten voor kinderen in de vakantie en daar gaan we dan gewoon even een uurtje kijken.

evaleana likes this.
  8. Muis2009

Muis2009 Bekend lid

Jan 29, 2018
    702
    387
    63
    Female
    Sinds een half jaar en bevalt goed!

Wat ons zeer aansprak:
    Spoorwegmuseum (al een paar keer geweest)
    Open Luchtmuseum (komen we zeker terug)
    Bakkerij museum
    Militair museum soest (komen we ook nog terug)
    Speelklok

Minder:
    Kasteel de Haar

Nog op het lijstje:
    Geofort
    Naturalis
    Nemo
    Anne Frank huis (voor mijzelf)
    Rijksmuseum

Het mooie is ook dat, wanneer je niet in 1 keer alles kunt zien, je al gauw nog eens terug gaat. Het Openluchtmuseum bijvoorbeeld, daar waren we in de kerstvakantie (gezellige sfeer), maar ik kan me voorstellen dat je het in de zomervakantie weer heel anders beleeft. En ook als het tegenvalt dan is dat minder jammer dan wanneer je de volle toegangsprijs hebt betaald.

9. Muis2009

Muis2009 Bekend lid

Jan 29, 2018
    702
    387
    63
    Female
    Ik kreeg een beetje de indruk dat het kinderboeken museum meer voor wat kleinere kinderen is, maar jouw 8-jarige vindt het dus wel leuk?

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,071
    12,029
    113
    Boven is alles gericht op de kleintjes, met kikker en vriendjes, rupsje nooit genoeg etc (wat mijn 8 jarige stiekem met zijn broertje ook nog leuk vindt).
    Beneden hebben ze een slurper (armband), daar moet je opdrachten mee doen. Dat is echt gericht op de kinderen die kunnen lezen, met de slurper maken ze hun eigen pasje die je bij vertrek kunt uitprinten. Daar is het gericht op de boeken voor oudere kinderen. Het is interactief en daarom erg leuk!

Muis2009 likes this.
  11. Roanna

Roanna Bekend lid

Aug 24, 2015
    880
    395
    63
    Favorieten hier:
    - Archeon
    - Spoorwegmuseum
    - Openlucht museum
    - Prehistorisch dorp Eindhoven
    - Continuum Kerkrade
    - Gevangenismuseum Veenhuizen
    - Kasteel Doornik

12. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Wij hebben hem al zeker 5 jaar. Onze favorieten;
    - continuem in kerkrade (heet nu vlg mij discovery museum). Hier gaan we het meeste heen
    - nemo
    - van gogh museum (is voor kids sowieso gratis)
    - gevangenismuseum
    - anne frank museum
    - naturalis
    - space expo

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,626
    5,653
    113
    Leuk leuk, ik ga hem van de week aanschaffen. Vrijdag komt de nieuwe auto kunnen we gelijk een trip maken zaterdag :D

14. Mina86

Mina86 Fanatiek lid

Nov 30, 2022
    1,190
    1,156
    113
    Female
    Wat een leuk topic! Leuk om alle tips te lezen. Wij hebben de kaart sinds oktober.

Geweest bij;
    Naturalis
    Rijksmuseum
    Muiderslot
    Museum van de 20 eeuw
    Teyles museum
    Nemo
    Spoorwegmuseum

Voor mezelf ook gekocht en het zorgt toch voor een lager drempeltje om ergens heen te gaan. Kies niet zo snel om naar de museum te gaan vanwege de hoge kosten; wat nou als het tegenvalt? En nu is dat helemaal prima. Al ben je maar 10 minuten binnen ;)

15. HvL

HvL Bekend lid

May 6, 2015
    709
    420
    63
    Precies dit laatste wat je zegt! Dat gaf voor ons ook de doorslag om hem te nemen. Normaal gesproken wil je alles uit de entree prijs halen omdat het anders zonde is. Nu loop je zo weer weg als het niet leuk is. Bij wijze van spreken dan.

16. HvL

HvL Bekend lid

May 6, 2015
    709
    420
    63
    Wij hebben de kaart sinds eind december.

Zijn nog niet heel veel weg geweest.
    Wel naar het spoorwegmuseum geweest en naar museum Nairac in barneveld.

Spoorwegmuseum was erg druk. Was in de kerstvakantie. Overal waren lange rijen bij. Ze hadden heel leuk ook een ijsbaan. Die is er in de zomer natuurlijk niet. En dat is dus wat ik zo leuk vind aan musea. De meesten hebben wisselende exposities waardoor er iedere keer iets nieuws is.
    Helaas waren we nu door de drukte snel weer weg. En gaan we wel een andere keer. Dat is dus makkelijk met zo'n kaart.

Museum nairac is veel over de Veluwe. En jan van schaffelaar. Ook een wissel expositie. Die deze keer uit houtskool schilderijen bestond.

Onze kids zijn 8, 6 en net 5 en genoten ervan.
    Dit is nu voor ons een leuk leeftijd. Nu beginnen ze musea interessant te vinden. Onze jongste loopt erg voor in z'n ontwikkeling. Dus ik weet niet hoe een gemiddelde 5 jarige dit zou vinden.
    Maar hij heeft in de weken daarna bijna nergens anders over gepraat dan over alles wat hij gezien en gehoord had. Voor hem zijn de musea net de extra uitdaging die hij nodig heeft.

Pluimvee museum ook in barneveld valt ook onder de museumkaart. Maar daar was ik al eerder ooit een keer geweest. Ook erg leuk.

Wij willen graag nog naar
    open lucht museum,
    Zuiderzee museum
    Aviodrome
    Militair museum soest
    Glasmuseum en glasblazerij leerdam
    Museum huis Doorn
    En naar nog veel meer leuke musea die op de lijst staan..

Een groot aantal kastelen staat op het lijstje.
    Ook als m'n man en ik een keer samen weg gaan lijkt dat ons erg leuk.

En ik vind het vooral leuk dat ik de uitgave van het geld nu al heb gehad en we op die wijze niet meer veel hoeven te betalen voor een leuk dagje uit. De aanschaf van de museum kaarten hebben we gedaan wanneer het ons financiëel goed uitkwam.

We zijn langer geleden ook al een keer bij de volgende musea geweest toen we nog geen kaart hadden. Maar je kunt daar dus wel naar binnen met museum kaart

Watersnood museum Ouderkerk. Heel indrukwekkend!

Museum de casteelse poort in Wageningen. Heel veel over Wageningen in vroeger dagen en vooral rond de tijd van oorlog en verzet en bevrijding. Vind ik zelf reuze interessant!

En misschien ben ik ooit nog wel in meer musea geweest.
    Zuiderzee museum en openlucht museum trouwens ook ooit al een keer geweesr maar dat is echt lang geleden dus dat weet ik niet meer goed.

Zelf ben ik een echte museum fan. En ik heb een grote interesse in geschiedenis dus ik vind het echt gaaf. Dus ik hoop mijn kinderen er ook warm voor te krijgen.

17. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Oh ja het militair museum in soest is bij mijn kids ook favoriet. Ben er zelfs in 1 week 2 hele dagen geweest haha. In de vakanties hebben ze vaak extra activiteiten zoals laser schieten of je kunt in een mini tank rijden. Kids vinden het daar echt geweldig!

cowgirl80 likes this.
  18. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,673
    515
    113
    En goed om de cultuur te steunen door aanschaf vd kaarten!! Een vd redenen dat wij al vijf jaar deze kaarten hebben

19. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,062
    3,857
    113
    Wij hebben er ook eentje 1 of 2 jaar gehad een aantal jaar geleden, tot de prijs opeens fors ging stijgen en we het meeste wel bezocht hadden wat we wilden bezoeken.
    Ze waren toen ook rond die leeftijd.
    Wat een succes was:
    Aviodrome
    Nationaal militair museum Soest (ofzo)
    Nemo
    Marechaussee museum Buren
    Geofort
    Kinderboekenmuseum
    Museon

Verder zijn de kinderen nog met opa en oma, die ook zo'n kaart hebben, naar musea geweest, Mauritshuis, Gevangenpoort, Panorama Mesdag enz.

Share This Page