Muizen in de tuin :(

Discussie in 'De lounge' gestart door 1981Mama, 6 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ha ladies,

Ik woon in een rijtjeshuis en heb vorig jaar mijn tuin opnieuw laten aanleggen. Veel tegels, kunstgras, maar ook grote bakken (5meter) met planten. We hadden voorheen een soort rimboe.

Nu hebben we bij vlagen wel eens een kikker in de tuin s'avonds, die komt dan onder de schutting door van de buren, en daar kan ik nog mee leven. Maar een paar huizen verderop (achter diezelfde schutting) wordt en grote rimboetuin verbouwd tot begaanbare tuin...

Het begon 2 weken geleden, dat het net leek alsof er in 1 vd bakken een slordige mol had gegraven.... Mijn man noemde het een mierenhoop (geen mier gezien) en ik dacht het zal wel.

Nu zit ik dus vanmorgen in de tuin met mijn zoontje.... Lopen er onder de schutting zo 4 muizen door! Zo in het riggeltje waar het terras aan het huis ligt. Ik slaak een kreet (ja ik gilde) en probeerde ze weg te jagen maar dat kostte nog wat moeite... Ze kwamen nog een paar keer terug en toen ben ik met mijn zoontje naar binnen gegaan, en heb ik huilend mijn man gebeld (ik ben echt heel bang voor muizen). Zoontje vond het wel lachwekkend dat mama huilde geloof ik...

Maar goed, nu denk ik dus dat die slordige mol ook een muizenhol is. Google laat me iig overeenkomstige plaatjes zien als ik zoek... Overigens ligt de muizen/molshopen 10meter van de gevel af, dus niet waar ik vandaag de muizen spotte.

Ik begrijp dat ik met vergif of diervriendelijke vallen aan de gang moet (mag m'n man doen), maar als ze uit de verbouwende tuin komen dan lok ik er alleen maar meer mijn tuin in, en ze moeten juist weg!

We hebben aan de "probleem kant" een vrij open schutting, gewoon van hout met horizontale planken... En een kier er onder...

Heeft het zin om fijnmazig kippengaas ofzo er tussen te hangen (ik las al minder dan 5mm), of plexiglas? Ik zie ook op internet schuttingen met worteldoek er tussen maar ik kan niet vinden of dat ook Antimuis is...

Iemand suggesties?

2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Kun je niet een weekje op een assertieve kat van iemand passen?

Vriendin van ons had last van muizen. Onze kat heeft in onze vakantie daar 2 weken gelogeerd. Heeft er 1 gevangen. Daarna heeft ze er nooit meer last van gehad. Was wel binnen.

Verder geen tips. Wij hebben nooit last van muizen met 2 katten :D

3. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Vervelend zeg, ik zou vallen zetten, gore beesten, brrr. Ik had twee weken geleden een muis op mijn slaapkamer LEVEND:eek:Heb hem gevangen met een prullenbakje en in paniek mijn schoonvader gebeld, die kwam met een blokhamer naar boven gestormd om hem om te brengen, maar de verrekeling had t loodje gelegd:p. Wij gaan dus ook muizen vallen zetten.

1981Mama en Anouk2005 vinden dit leuk.
  4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het zijn muizen in de tuin. Wat verwacht je precies van vrije natuur?

Vulpen, cd28, flipflop en 10 anderen vinden dit leuk.
  5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Muizen komen door de kleinste kieren en gaatjes. Ze klimmen ook omhoog dus kippengaas heeft geen zin. Helaas heb je met een tuin altijd last van muizen en ligt het niet zo zeer aan buren. Mijn schoonzusje heeft een tuin en buren met alleen tegels en ze heeft er heel veel last van, zelfs in huis.

Het enige wat je kan doen is je deur sluiten en hopen dat ze niet door andere kieren naar binnen komen.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Veldmuisjes of bosmuisjes zij toch niet zo erg? Die leven buiten en komen niet binnen.

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Hoe heten die muizen dan die wel naar binnen komen? In de afgelopen 5 maanden hebben we er al 4 gevangen. Hier trouwens geen idee waar ze ineens vandaan komen. Andere jaren nooit last van gehad.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Muisjes die buiten een holletje maken, komen niet binnen. Lekker laten dus. Een buurkat komt misschien ook eens op bezoek...
    Hier ook een buitenmuisje, geen last van ;)

9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Kom op zeg, een muis buiten in je tuin. Let it gooo. Pfft. Die muis vind jou enger dan jij hem hoor.
    Anders een kat nemen indd, zie je ze nooit meer!

10. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    Wat anderen ook al zeggen, niet meteen paniekeren over een paar onschuldige muisjes.
    Zolang je buren er geen kippenren of volière op na houden zal het echt niet ineens een plaag worden.
    En daarbij beter 10 muizen in de tuin dan geen, want zolang er muizen zitten zitten er iig geen ratten..
    De enige redenen voor muisjes om je huis binnen te komen zijn voedseltekorten en zeer koude strenge winters en die hebben we hier nou niet bepaald vaak ofzo..

Hier ook muisjes in de tuin, ze snoepen van de rijpe aardbeien en de afgevallen pruimen. Al jaren op rij maar binnen komen ze echt niet.

11. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    owhja in de tuin zullen het vaak veld of bosmuisjes zijn. Huismuizen zijn er natuurlijk ook maar die komen ook niet zomaar binnen tenzij jij of een van je buren extreem veel rommel/voedsel laten slingeren.

12. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hier een keurige tuin en keurige tuinen in de buurt. Ook hier heel veel muizen zolang ze buiten lopen lekker met rust laten. Af en toe hebben we 1 op zolder die vangen we weg.
    Het is ook dit jaar weer een goed muizenjaar. Wat weer goed is voor de uilen. Die hebben lekker veel voedsel en kunnen flink voortplanten. Dat is de natuur :thumup:

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Huismuizen, denk ik. Maar ik heb ook wel eens een veldmuisje binnengehad (die zien er anders uit, de hond had m de gordijnen in gejaagd dus kon m goed bekijken).

14. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Als jullie nog meer willen lachen dan moet ik nog vertellen dat ik vroeger wel gerbils/woestijnratjes heb gehad :O

Ik vind kale staarten echt vies. Ik woon ook niet voor niets in een nieuwbouwish huis zodat de kans op muizen binnen klein is.

Het waren iig geen bosmuizen aan de plaatjes te zien. Huis of veld dan?

Ze hebben in onze tuin ook niets te zoeken, op vloerniveau alleen gevoegde tegels en kunstgras dus. Maar als je een kleine barrière kan opwerpen dan keren ze misschien wel eerder om om in de goede omgeving te blijven?

Ik heb wel een peuter die af en toe wat eten laat vallen (mijn man ook trouwens), maar dat is vanaf nu dus iig alleen nog binnen, maar is ook minimaal

15. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.708
    4.022
    113
    Overijssel
    Ik zou gaan verhuizen.....
    Maar even serieus: misschien iets tegen die angst doen? Zo heb je ook geen leven als je al doodsbang voor iets bent wat nog banger voor jou is.

16. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Zou het even aankijken. En als je perse wel iets wilt doen dan gif neerzetten in afgesloten lokdoosjes zodat andere dieren er niet bij kunnen.
    Lees dat sommige zeggen dat je een kat moet nemen of moet laten logeren maar dat heeft absoluut geen zin, het is niet zo dat muizen dan niet komen.
    Succes ermee!

17. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Topicstarter ik heb je een berichtje gestuurd :)

18. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nou ik ben mega schoon, maar we hebben tot 2x toe muizen in huis gehad.

19. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Geen gif doen. Met gif maak je niet alleen de muizen dood, maar ook de dieren die daarna de muis opeten :(

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het is buiten... wat je ook doet dat zul je niet muisvrij krijgen, vallen en lokdozen zullen niets helpen. Je kunt er misschien een paar vangen, maar er zijn er altijd meer. En het is niet zo dat die muizen gaan rondvertellen dat ze jouw tuin moeten mijden. Die dozen werken binnen omdat het nest dan dood gaat waarna je de gaten dichtmaakt. Dat kan buiten niet...

Deel Deze Pagina