Een hond werpen binnen acht maanden na elkaar.

Discussie in 'De lounge' gestart door penseel, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. penseel

penseel Niet meer actief

#1 penseel, 27 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2014
    Van de week zag ik ergens bij iemand dat hun hond weer bevallen was. In mei/juni van dit jaar heeft die hond ook al puppy.s gekregen. Eerste nest 10 stuks nu 9 stuks.

Ik denk dat het om de fok gaat. En wil ook niemand veroordelen of zo maar is het niet te snel om de hond direct weer een nestje te laten krijgen binnen 6 maanden. Ik stond eigenlijk gek te kijken. Weet ze zijn wel lief voor de dieren hoor maar ze verkopen ze daarna ook. Ik denk honden handel. Ze krijgen geloof z.n 600 euro per pup wel met paspoort en zo dacht ik. Kan ook niet te veel vertellen hoe en wat maar was wat verbaast, Ik ga ook geen mensen bellen of dierenbescherming. Omdat het mij verder niks aan gaat en ze verder goed verzorgd worden maar. Is dit broodfok??

Ik moet het deels herstellen. Het eerste nestje is van maart 2014. Nog binnen 8 maanden, Ik zat er twee maanden naast.

2. R1985

R1985 Bekend lid

21 mei 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    Dit is veel te snel!! Kijk maar eens op sites van raaverenigingen, twee jaar tussen nesten wordt aanbevolen. Te snel werpen is echt ongezond!!!

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat kan toch helemaal niet. Als een hond is bevallen moet deze eerst stoppen met vloeien en weer loops worden. Dit duurt ongeveer 5 maanden na de bevalling.

Het is dus vrijwel onmogelijk dat dezelfde hond binnen 5 maanden loops is geworden, is gedekt en alweer bevallen is. De draagtijd bij honden is 9 tot 10 weken. 2,5 maand dus.

Als de hond in Juni is bevallen wordt deze rond oktober/november pas weer loops en dat is dan al vrij snel omdat de hond ook eerst moet stoppen met vloeien.

In dit geval zou de hond dus in Juni bevallen zijn en begin september alweer loops zijn geweest en gedekt moeten zijn. Dit is binnen 3 maanden en vrijwel onmogelijk.

4. penseel

penseel Niet meer actief

#4 penseel, 27 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2014

Ik zat fout met datum en heb het uit gezocht het eerste nestje is van 11 maart 2014. Dus nog binnen 8 maanden. Ik ga mijn tekst hier boven aan passen.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Als het mei is is het nog steeds vrij onwaarschijnlijk. Het kan, maar echt in uitzonderlijke gevallen.

En ik zeg niet dat je uit je nek praat, wie weet kletst diegene van die hond wel uit zn nek.

6. penseel

penseel Niet meer actief

Het is zo opgelost.
    In elk geval het is nog snel binnen 8 maanden ja toch.

7. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Een teef mag niet worden gedekt binnen 10 maanden na de dag van een dekking voor een vorig nest van die teef.
    Of nog makkelijker gezegd...er moet een loopsheid tussen zitten.
    Gemiddelde teef word 2 keer per jaar loops dus bij een eerste loopsheid mag ze gedekt worden en de tweede keer niet.

Dus hoe dan ook strafbaar.

Maar goed ze zullen wel fokken voor het geld en ook fokken zonder stamboom.
    En 600,- voor een pup met alleen een paspoort is achterlijk veel geld!
    Daar verdienen ze dik aan.

8. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Is inderdaad veel te snel. En ze vragen er teveel geld voor. Wat sneu. Dit wil ik niet echt goed voor je hond zorgen noemen trouwens ;)

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dat is niet de bedoeling nee :(
    Maar omdat je de datums niet precies weet etc vind ik niet dat je kan oordelen. Als je het niet vertrouwt dierenbescherming bellen.

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Onverantwoord en sneu voor de hond.

Ik noem dat zelf ook niet goed voor je hond zorgen, de hond is in dit geval gewoon hun inkomsten bron.

Ik wil je toch aanraden 144 te bellen en dit bij hun neer te leggen.

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Dit is niet normaal, arme hond. En natuurlijk zorgen ze goed voor de puppies het zijn hun inkomsten, maar goed voor de mama hond hebben ze niet gezord door haar zo snel alweer drachtig te laten worden.

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.654
    1.413
    113
    :( arme hond dit is echt veel en veel te dicht op elkaar voor een nestje. En zulke bedragen voor een hond met alleen ene paspoort onvoorstelbaar maarja zo lang er mensen zijn die vandaag bedenken dat ze morgen een hond op willen halen en dit soort mensen sponsoren zal het helaas blijven gebeuren.

13. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Kennisje van mij heeft ook zo gedaan met haar hond zat alleen wat meer tijd tussen
    Je kon moeder hond echt zien aftakelen echt heel sneu
    Maar naast dat het heel erg slecht is voor moeder en ik neem aan pups

Zaten hun alle 2 in de ww en toen de instanties er achterkwamen
    Moesten ze al het geld wat ze hadden gekregen vanuit de ww terug betalen om dat ze illegaal gefokt hadden en dus inkomen hadden die ze niet hadden opgegeven.

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, natuurlijk mag dat niet!:x

Maar het kan hoor: de loopsheid verschuift niet. De gemiddelde teef is eens per 6 maanden loops.

Om wat voor honden gaat het? Boomers, shi-tzu's?

15. penseel

penseel Niet meer actief

Herders met een mix er bij weet niet welken.Heb geen verstand van honden.

16. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Veel te snel.
    Zo snel doorfokken is slecht voor moeder en pups.
    Zijn het gewilde honden, zoals Franse / Engelse Buldoggen?
    Ik zou er ook zeker en melding van maken.

17. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Dit staat op de site van raad van beheer

Artikel VIII.1
    1. Een teef mag niet worden gedekt vóór de dag waarop zij de leeftijd van 16 maanden heeft bereikt.
    2. Een teef, waaruit niet eerder pups zijn geboren, mag niet worden gedekt na de dag waarop zij de leeftijd van 72 maanden heeft bereikt.
    3. Een teef, waaruit eerder pups zijn geboren, mag niet meer worden gedekt na de dag waarop zij de leeftijd van 96 maanden heeft bereikt.
    4. Een teef mag niet meer worden gedekt na de dag waarop haar vijfde nest is
    geboren.
    5. Een teef mag niet worden gedekt binnen 10 maanden na de dag van een dekking voor een vorig nest van die teef.
    6. Een teef mag niet worden gedekt binnen 24 maanden na de dag van de dekking voor een voorvorig nest van die teef.

18. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Pfff, eigenlijk is alles gezegd, veels te snel.
    En een herder? Hoop voor ze dat de pups geen HD hebben.

Dit is pure dierenmishandeling.
    Verder vind ik dit juist het meest grote probleem bij de fok. De pup kan gezond zijn, maar er wordt neit gekeken naar hoe het de moeder vergaat. Daar probeer ik altijd op te hameren, dat er ook moet gekeken worden naar het welzijn van de teef.

Ronduit schandalig dit.

19. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Nanni, helaas is het een mix van herder en een kruizing, dus geen stamboom, dus RvB kan er weinig aan doen.
    Maar ik zou zeker de dierenbescherming bellen, als het aantoonbaar is via bijvoorbeeld een website oid, kunnen ze vast wel wat.

20. susy26

susy26 Niet meer actief

ik zou ook de dierenbescherming bellen, dit is gewoon zielig. het is gewoon een kwestie van lekker veel en snel geld verdienen...

Deel Deze Pagina