Muffe lucht op babykamer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gusam, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gusam

Gusam Niet meer actief

Hallo,

Ik ben pas verhuisd naar een nieuwe woning.
    De vorige bewoners hebben op het kleine kamertje (wat ik nu als babykamertje heb gemaakt) heel veel gerookt en ze hadden daar de computers staan.
    Het hele kamertje is van top tot teen gechildert en ook gepoetst, ook heb ik dagelijks de raam open om die muffe geur eruit te krijgen, maar helaas lukt het dus niet.
    Ik weet dus geen oplossing meer om die geur eruit te krijgen.

ik wil nu dus een geur stekker halen, alleen twijfel ik aan de geur.

Is het voor een baby goed om in een kamertje te liggen met de geur van lavendel? of kan ik beter een andere geur pakken, en welke geur evt?

Dank je voor de tips alvast.

XXX Gusam

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Planten zuiveren de zuurstof in de lucht dus ik zou persoonlijk daarmee beginnen. Je kan in een plantenwinkel vragen welke plant goed aangewezen is. Ook zou je bloemetjes op de kamer kunnen zetten of een kommetje met verse lavendel.

Ik zou het zo proberen op te lossen en niet met een chemisch geurtje... ;)

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    oust gebruiken?? of febreze?

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je hebt van die geurbuiltjes van zwitsal of evt van robijn.. die ruiken heerlijk..

5. adi

adi Niet meer actief

Deze zou ik niet tegelijk met een baby op een kamer zetten. Het is niet gezond om een klein kind te laten slapen in een (kleine) kamer met planten/bloemen.

TS, waar denk je dat die stank is blijven hangen? Als je alles geschildert hebt zit het niet meer in de muren, en als je elke dag de raam open zet krijg je elke dag verse lucht weer binnen. Dus het moet op 'iets' blijven hangen, die oude stank komt niet uit niks namelijk. MIsschien dat je dat kunt uitzoeken.

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hebben jullie vloerbedekking overgenomen misschien?

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Waarom is het volgens jou niet gezond?
    Vroeger werd bijvoorbeeld ook gezegd dat je geen planten in ziekenhuiskamers mocht hebben omdat ze de zuurstof uit de lucht halen maar dit klopt niet. Mij lijkt het alleszins véél beter dan een geurproduct spuiten of zo'n elektrische geurverspreider... ;)

8. Gusam

Gusam Niet meer actief

het is laminaat wat ik overgenomen heb. er heeft wel ooit vocht in een plek gezeten op de muur.

XXX gusam

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Dan zit het waarschijnlijk in het laminaat. In ons vorige huis hadden wij ook het laminaat overgenomen, en op 1 klein kamertje bleef het naar kattepis ruiken (ook wij hadden de plafon en muren geschilderd en iedere dag de raam open staan).

Als het idd in het laminaat getrokken is, dan kan je er volgens mij niet veel tegen doen dan alleen een nieuwe vloer erin leggen (maar dat doe je ook niet 123)

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wij hebben het hier in het hele huis gehad.
    de mensen hadden er dik 30jaar gewoont en stevig gerookt en slecht geventileert.
    we hebben het hele huis van top tot teen gestript op de zolder na.
    toch nadat alle muren, plafonds en vloeren hadden schoongemaakt, behangen, geschildert en nieuwe vloeren hadden gelegt bleef de lucht hangen.
    nu zijn we 4jaar verder en nog ruik ik het af en toe.
    ik denk dat de lucht in de toog en de keuken zit want das het enige dat we niet vervangen hebben.

ik moet zeggen dat nu ik meer planten heb staan het wel beter is.

ik ben bang dat je de vloer mag gaan vervangen wil je de lucht echt weg krijgen.
    ik zou niet voor geurstekker en andere chemische dingen gaan.
    misschien kunnen ze je op het cb vertellen of planten op de babykamer kwaad kunnen.

succes ermee.

liefs doris

Deel Deze Pagina