Muffe geur op zolder

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 18 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    We hebben een zolder waar ook een logeerkamer is, en aan weerszijden 2 deuren vanuit het halletje die je in kan gaan waar opbergruimte achter is. In 1 van die ruimtes zit ook de CV-ketel. Nu slaan we daar veel op. Er staan veel babyspullen die we aan het verkopen zijn, want er is geen kinderwens meer. Maar er hangt een rare geur daar en alle spullen gaan er ook naar ruiken. Dat is vervelend, want je wil niet dat de spullen die je verkoopt stinken. Wat kan ik nu doen aan de lucht? Er zijn geen ramen in die ruimtes, dus luchten gaat niet. Bestaat er iets waar die geur een beetje van weg gaat?

En er staat ook een kinderwagenbak en maxocosi die we binnenkort willen gaan verkopen, maar ik denk dat die geur vast ook in die dingen is getrokken. Hoe zou ik die muffe geur er uit kunnen halen? Sommige onderdelen zijn misschien wel te wassen, maar niet alles. Ik wil niet dat mensen afknappen op de geur.

Iemand tips? En hebben jullie ook zo'n rare geur op zolder? Ben ook wel benieuwd waar die geur vandaan komt. We roken niet en luchten de hele dag altijd de boven en zolderverdieping met ramen open. (Alleen in die opbergruimtes kan dus geen raam open)

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Om muffe geur eruit te halen zou ik een textielspray gebruiken. Hier gedaan met de bankovertrek die muf was na 5 jaar kelder en na een dag rook je niks meer
    Wij hadden de spray van ambi pur

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.510
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Lekt er misschien water bij de cv ketel want dat kan ook gaan ruiken?
    Hier staat de cv ook op zolder maar niet geheel afgesloten.
    We hebben wel van die schotten op zolder waar ik weleens spullen achter leg en dat ruikt ook heel muf.
    Ik vind het overigens niet vreemd dat die ruimte muf rukt.
    Hier ruikt de meterkast ook altijd muf.
    Ik zet daar mijn strijkplank en komt ook altijd zo'n muffe lucht uit.
    Je zou de spullen die je wil verkopen voorlopig op de logeerkamer kunnen zetten wanneer de lucht heel hinderlijk is.

4. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Persoonlijk vind ik sowieso dat spullen van een ander vervelend ruiken. Ieder heeft toch zijn eigen geurtje. Weet natuurlijk niet hoe erg het is, maar lijkt mij dat een beetje muf niet zo heel erg is.

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ja klopt ja, iedereen heeft zo zijn eigen geurtje. Heb gisteren kleertjes opgehaald van een weggeefhoekje op facebook. Pfff het stonk... Echt niet lekker,.. Etensluchtjes met muffe geur door elkaar. Dus eerst maar eens goed wassen. (Dat doe ik dan sowieso eerst).

Er lekt niks uit de CV-ketel. En het zijn 2 verschillende ruimtes aan opbergruimte, en in de ruimte waar de CV-ketel niet staat, hangt zo ongeveer dezelfde geur.

Zodra ik het op marktplaats of verkoophoekje zet op facebook, haal ik het ook uit die ruimtes, en zet ik het in de logeerkamer waar het raam ook veel open is. Maar toch is die geur dan nog niet eruit...

De tip van textielspray lijkt me een goede tip. Ik ga die van HG halen, een goed merk.... Ben benieuwd of ik de geur ermee weg krijg,

Bedankt voor de tips.

Deel Deze Pagina