Hey! Nou... de uitslag van de echo hebben we nog niet! De echoscopist heeft heel lang gezocht en inderdaad gevonden dat ze op de ondergrens zit van wel of geen HD. Er was iets met een hoek dat maximaal of minimaal 60 graden moest zijn en dat was die dus precies. Er werd overlegd en er moest daarna ook nog een röntgenfoto gemaakt worden. Vervolgens hebben ze weer even overlegd met de radiologen. Blijkbaar is er intervisie nodig o.i.d., want ineens kwam een verpleegster naar ons toe om te vertellen dat we dinsdag pas de uitslag krijgen. Waarschijnlijk twijfelen ze over of ze wel of niet een behandeling nodig heeft en zo ja, wat voor één. Anders hoeft het toch niet zo lang te duren? Eén blik op de foto van de echo en de röntgen zou toch voldoende moeten zijn om een diagnose te stellen zou je denken........ twijfelgeval dus. Ik baal wel dat we het niet gelijk horen en ben een beetje in dubio. Want enerzijds was het niet heeeeel ernstig blijkbaar (want anders hoorden we dat gelijk wel), maar anderzijds was het ook niet tip top in orde, omdat we 3 tot 4 werkdagen moeten wachten op de uitslag. Zuchhhht! Het leuke was wel dat Avey het enorm grappig vond allemaal en dikke gesprekken in babytaal voerde tegen de echoscopist en de verplegers. Eventjes kreeg ze zelfs de slappe lach! En dat terwijl ze in een soort van houdgreep lag en ik haar armpjes ook nog eens tegen moest houden. Nou ja, ik laat dinsdag wel horen wat het eindoordeel zal zijn.
Balen dat je niet meteen de uitslag echt weet. Nikki zat op de echo ook op de grens en we zijn daarom doorgestuurd naar de orthopeed, die liet pas de foto maken 3 dagen daarna en daar was wel duidelijk op te zien dat het niet goed was. Het was wel een "milde" vorm en wij hebben het afgekund met de camp-spreidbroek. Wat wel een fijne spreidbroek is. Ze hebben toch nog een beetje bewegingsvrijheid en als het echt heel erg is komen ze in een gipsbroek terecht, dat lijkt me nog veeeel erger. Hopelijk is het bij jullie kindje zo minimaal dat geen behandeling nodig is! Gelukkig viel het echo maken dus wel heel erg mee! Nu nog hopen op een toch positieve uitslag.
Hidde had zijn echo vorige week. Hij werd in een soort zijligbedje gelegd, hij vond het heerlijk, sliep lekker door! Na de echo voor de zekerheid toch nog een foto, maar die was goed. Ik was wel een beetje bezorgd, ik heb zelf heupdysplasie en geen spreidbroekje gehad, maar een zware operatie toen ik 25 was... Gelukkig zal dat mijn zoontje bespaard blijven!
@Dinkie, het lijkt er wel een beetje op dat ons dat ook te wachten staat. Ik wil geen aannames doen, maar zwart-wit gezien hoefde de echoscopist niet zo lang te kijken, nog extra foto's te maken en te overleggen met doktoren als het allemaal goed was. Ze hebben blijkbaar veel verschillen in broekjes, dus hopelijk krijgen we dan net zo'n 'fijne' als jouw meisje! Een gipsbroek lijkt me ook naar, vooral met omtlasting?? @mopje, haha hij sliep gewoon lekker door terwijl er zo'n koude gel en een wildvreemde aan hem zat te friemelen! Dat klinkt als een heerljk ventje! Gelukkig was het uiteindelijk goed en hoeft hij geen behandeling. Dat lijkt me dus ook heel erg, dat er na jaren ineens een operatie moet plaatsvinden. Hopelijk is het bij jou ook allemaal goed gekomen!
Hey, Beter dat ze goed overleggen en dan met een juiste diagnose en eventueel behandeling komen dan dat ze snel snel iets beslissen toch! Wij hebben ook de camp spreidbroek terwijl ons meisje echt een forse afwijking heeft, zo erg dat ik het zonder uitleg van de arts op de foto kon zien. Maar we hoefden dus gelukkig geen gipsbroekje. Toi toi en we lezen over een paar dagen wel wat eruit gekomen is. Groetjes Loes