Hallo ZP'ers Wij mogen in september een jongetje verwelkomen en houden van bijbelse namen die niet te vaak gegeven worden en origineel zijn, hebreeuws mag ook. Ik vind Sion de mooiste en stoerste naam maar helaas vind manlief het niet mooi om ons kind naar een "berg" te vernoemen. Hebben jullie goede ideeën.? Ik ben erg van de dubbele klinker of Bijv klinker/medeklinker/klinker / medeklinker. Het liefste maximaal 5 letters. Ik ben benieuwd naar jullie lijstjes of favorieten!
Oeps, in het verkeerd geplaatse topic gereageerd i.p.v hier. Yeshua is een Hebreeuwse naam die weinig gegeven wordt. Ik verwonder me er soms over dat zo weinig mensen hier hun kind vernoemen naar Jezus (vzmh) terwijl er in Arabische landen heel veel mannen Isa heten.
Zomaar wat ideetjes.. Sem Lucas Levi Jadon Isai Simon David Boaz Jason Nat(h)an Joel Job Micha Ezra Joas Job Eden
Sion vind ik eigenlijk wel heel leuk! Hier stond Ezra op het lijstje, maar we kregen een meisje Yaron/Jaron/Aaron?
Nee hoor dat valt echt mee. Joshuah/Joshua/Yeshua zijn de moderne namen van Jezus. En volgens mij wordt Joshua redelijk vaak gegeven vooral in Amerika. Ts: Hier ook dat wij bijbelse namen voor jongens hebben. Joshua Nathan Eliah Ilya Elias Lucas Ezra Noah
Als deze uk een jongetje was geweest, dan hadden we hem Eli genoemd. Net weer even anders dan Elias o.i.d. Andere bijbelse namen: Joab Joah Micha/Mika Abel Jona/Jonah Manasse Mats
Deze komen niet vaak voor. Geen idee of ze mooi en stoer genoeg zijn , maar ze hebben maximaal 5 letters (zoals gevraagd in de openingspost) Shai (geschenk) Lavi (leeuw) met -a- dus, is een andere naam dan Levi Seth Noam Alon Yigal Liron - Liran Jared Tal Saul Omri Ethan
Wij hadden hetzelfde; mijn man heeft 2 namen, een roepnaam en een doopnaam/Bijbelse naam. Dat wilden wij graag ook, maar uiteindelijk zijn het 2 Bijbelse namen geworden: Joshua Elias Succes met de zoektocht!
Sion betekent: God is verzoenend. En zowel personen als de berg waarop Jeruzalem gebouwd is heten zo. Ik vind het een prachtige naam met een prachtige betekenis! In het boek psalmen wordt naar de berg Sion verwezen als: Die op de Heer vertrouwen, zijn als de berg Sion, die niet wankelt, maar voor altijd blijft. Dat is toch een prachtige vergelijking? Verder vind ik mooi: Juda Jaël Jona (s) Joas Isaï Ezra
Zacharja. Weet niet wat het betekent, maar ik ken iemand die zo heet. En ik denk dat het bijbels is, haha.