Toevallig afgelopen week de gewone variant gekocht (junior ligt ook in de kast) de kinderen vinden het een geweldig spel. Ze zijn nu 7 en 9. Nadeel is wel dat een spelletje wel een uurtje of 2/3 kan duren.
Van monopoly heb je trouwens heel veel thema-varianten, zoals Disney, Frozen, star wars, cars, dino's, paarden, enzv. Da's misschien ook juist heel leuk.
Bij 8 zou ik de gewone doen. Die spelen we hier ook en dat gaat prima. Zoon is ook 8. De juniorversie vind ik echt wel voor jongere kinderen.
ik zou denk ik op koninginnedag kijken voor een junior versie (2e hands) en nu bv kolonisten van catan junior kopen. Dat is denk ik wel leuk vanaf die leeftijd, dochter vind het erg leuk en ze moet nog wel wat nadenken. En dan kun je met 5 december of volgend jaar de normale monopolie doen?
Hmm onze 8-jarige speelt de gewone kolonisten van katan met ons. Ikzelf ben trouwens helemaal geen fan van monopoly... En we spelen toch niet extreem vaak spelletjes.. Dan zou ik toch graag iets spelen dat ik zelf ook leuk vind Als iemand nog leuke 2-persoons spelletjes weet hou ik me aanbevolen trouwens.
Je hebt ook een geluksdobbelsteen bij de gewone versie, daar duurt het spel ook veel korter mee. Overigens heb ik van t weekend 2 keer gespeeld met mijn man (dochter van 4 'speelde' met hem mee) en waren de 2e keer binnen een uurtje klaar, ik was geheel failliet😂😂
Wij hebben heel veel spelletjes dus genoeg om te vergelijken.. Monopoly junior wordt nu al een beetje saai, de 'normale' monopoly is nog iets te moeilijk en duurt te lang. Hotel lukt al wel wat beter en dat vind ze erg leuk. Dochter wordt over 1,5 maand 6 jaar maar is wel een slimme tante.. Ik zou bij 8 jaar dus zeker niet meer voor de junior spellen kiezen.
Wij hebben de oudste toen ze 5 was ook wel eens de gewone Kolonisten mee laten spelen. Spelregels ietsje aangepast, maar ging prima. Wat ook erg leuk is (op die leeftijd en met z'n tweeën!), is Carcassonne. Vind ik eigenlijk nog leuker dan Kolonisten. Met 8 zou ik zowel van Monopoly als van Kolonisten niet meer voor de junior versie gaan, tenzij daar een specifieke reden voor is. De eerste keer spelen is het vast nog leuk, maar ik denk dat een kind van 8 er heel snel op uitgekeken zal zijn.
junior mono: met taartjes en 1 euro biljetten is echt niets voor een 8 jarige. maar je moet wel goed kunnen rekenen met de gewone monopoly; met honderden rekenen: dat is ook niks voor een 8 jarigen die ik ken. als je denkt dat je steeds gaat helpen? ligt aan het kind natuurlijk.
Mja en het is niet dat het dan echt niet leuk meer is... Maar de "moeilijkere" spellen zijn op een gegeven moment ook gewoon leuker. Ik speel ook weleens varkenspesten met dochterlief en dan hebben we grote lol. Moeilijk is het niet tenslotte. (Rekenen tot 10 eigenlijk) Maar ik zou het nu niet meer kopen want er zijn genoeg andere leuke spellen die net wat meer inzicht vragen en dat is gewoon leuker. Blijven de makkelijke spelletjes ook wel leuk voor een keer... Maar gewoon, voor een keer dus. Leuk als je het al in huis hebt.. Maar niet om speciaal geld aan uit te geven.
Wij hadden vroeger de kermis junior monopoly thuis, nou daar hebben we uuuuuuuuuuren mee gespeeld, tot 12 jaar aan toe denk ik wel. Dat is zeker geen supersimpel spel, in mijn ogen. Biljetten van 1 tot 5, vergt zeker wel enig hoofdrekenen. Ik heb het bewaard, maar voor mijn oudste is het nog net te lastig als je het met de echte spelregels speelt. Voordeel is volgens mij ook dat een spel gemiddeld wat minder lang duurt dan echte monopoly.
In honderden rekenen krijgen ze toch gewoon in groep 5? Is juist wel goed oefenmateriaal Ik vind overigens wel dat er veel leukere spellen zijn dan monopoly Risk is leuk en carcasonne is hier ook populair en nu zijn we bezig met het in de ban van de ring spel.
Bedoel je het in de ban van de ring spel? Ja ik vind het super leuk. Het is een cooperatief spel. Je moet wel even goed de instructie doorlezen om te weten hoe het werkt en het kost wat opzettijd de eerste keer, maar als je het eenmaal doorhebt is het echt leuk. Zoon vindt ook super. Heb ook via marktplaats nog 2 uitbreidingen er bij gekocht
nou ik zie speel niet als een oefenmaterieel, zoontje kan het wel. dus hij vindt het leuk, en kan van genieten. maar ik zie niet dat zijn vrienden van gr4 het leuk vinden. nee. kost teveel energie dat ze niet meer kunnen genieten. sommige wel, maar meesten willen simpel te spelen dingen. bij speelgoed dag brengen sommige kinderen wel een junior monopoly. dus zoals ik zei het ligt aan het kind. risk vindt mijn zoontje niet leuk, als hij soldaten verliest dan is hij overstuur. 3 keer geprobeerd, hij wil het echt wel spelen, elke keer heel erg graag. maar het duurt misschien ook te lang? als hij ineens 2 landjes of zo verliest die hij met moeite gewonnen heeft vindt hij het echt niet meer leuk. 'waarom val je me aan,niet doen nee'.. hij wordt boos enzo... haaha nog te jong er voor.