Mijn dochter wordt bijna 8 en dan wil ze graag monopoly voor haar verjaardag vragen. Welke raden jullie aan? Junior of de gewone monopoly? Het is al zo lang geleden dat ik het zelf speelde en ik ken de junior helemaal niet......
Wij hadden thuis gewone monopoly en ik scheel 7 jaar met mijn jongste zusje. Wij hebben heel vaak monopoly gespeeld met de kinderen. In het begin was het meer winkeltje spelen en later gingen we ons pas interesseren in alle regels. Als je wil dat het spel gelijk gespeeld wordt zoals het hoort, dan zou ik wel voor de junior gaan. De originele versie duurt ook een stuk langer.
Hm is er niet iets in het midden? Je hebt allerlei verschillende versies met net andere leeftijdsadviezen. Monopoly junior is ze denk ik erg snel op uitgekeken. Al spelen wij het ook nog wel.. En vind ze het nog wel leuk. Maar er zit weinig uitdaging in verder. Het is puur geluk als je wint. Het is toch leuker als je zelf invloed kunt uitoefenen op je spel en daar zijn ze met 8 jaar ook wel aan toe.
De gewone denk ik. Wij hebben hier de junior versie en die is echt heel leuk voor mijn 4-jarige, maar voor een 8-jarige is het wel echt te simpel.
Je hebt verschillende juniors he? Wij hebben de party editie, die is heel simpel. Alleen briefjes van 1 en je hoeft alleen taartjes weg te zetten. We hebben ook de kermiseditie, daarbij briefjes t/m 5 en moet je kassa's wegzetten...waarbij je tactisch kunt spelen om een hele "straat" te krijgen.
Bij de kermis-editie staat letterlijk in de handleiding dat taktiek niet uitmaakt en dat iedereen evenveel kans maakt juist omdat een strategie niet uitmaakt.
Het gaat er toch niet om of.het je kansen vergroot...voor.kinderen is het toch leuk om daarover na te denken
Wij hebben gewone junior en kermis editie. En is echt leuk tot 5 denk ik en daarna zou ik zeker de gewone nemen.
Mja hier is dat inmiddels toch wel een dingetje hoor. Maar goed, wij spelen tegenwoordig ook kolonisten van katan met onze 8-jarige. Dus misschien heb ik een vertekent beeld
Ik zou niet meer voor junior gaan. Die hebben wij nu (zoon wordt 7) en is er volgend jaar denk ik wel snel op uitgekeken qua uitdaging.
Ik zou ook de gewone doen. Daar heeft ze veel langer plezier van! Ik kan je eventueel ook wel andere kinderspellen adviseren als je nog andere spellen kado wilt doen. Ik heb ooit in andere topics al adviezen gegeven.
Ik speel de gewone met mijn oudste,sinds hij 6 is. af en toe stemt hij in met de junior versie (party of kermis) omdat zijn zusje van 4 dan mee kan doen. Maar hij doet veel liever de gewone. en wint nog altijd ook, zonder dat ik hem express laat winnen ��
Wij hebben hond-o-poly, een grappige variant op monopoly. Met briefjes tot 500. We hebben ook de gewone variant en die heeft briefjes tot 10.00. Beide staat op vanaf 8 jaar
Oh dan heb ik kinderlijke kindjes, want Monopoly junior is hier echt nog wel populair met bijna 6 en bijna 8. Maar ja, die van mij spelen ook nog heerlijk met duplo Maar goed, misschien dat ik de junior variant niet meer zou kopen voor hun 8ste verjaardag, maar ik zou wel kijken naar wat je kind aanspreekt. Misschien is het juist wel fijn als een spel 'simpel' is, zodat ze het helemaal kunnen begrijpen en zelf de tactieken kunnen bedenken.
Wij hebben Monopoly Empire, een totaal andere variant, geen huizen/straten kopen maar merken. Idee is hetzelfde, maar namen als McDonalds, Samsung en Xbox spreken haar meer aan dan Kalverstraat en Ons Dorp En deze variant duurt ook niet zo lang, wat ik persoonlijk weer een voordeel vind
hier ook hoor....Dochter van 7 kijkt ook nog babytv haha. Ik vind het heerlijk zulke "kinderlijke" kinderen.
Hmmm lastig, ik neig nu naar de gewone monopoly.... Maar... Een spel dat niet zo lang duurt is ook wel fijn.... Ik ga van de week eens bij mijn dochter op school, of mijn collega's vragen of ze de junior hebben en of we het mogen lenen..... Ik ben zelf helemaal niet zo van de spelletjes...