Mom's to be boven de 36

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Loolaa, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    RinsA: dus dan staat je nog wat te wachten haha ;). Ik heb vandaag voor het eerst goed het hartje gehoord met de doppler :) heb wel het idee dat ik de vorige keer het veel meer voelde om deze tijd. Maar misschien is ze gewoon rustig.
    Succes dan maar weer met de drukke aanstaande week.

Loolaa: wat vervelend inderdaad dat het iedere keer als je denkt dat het net even goed gaat er weer zo'n vervelende dag of paar dagen tussen zit. Maar je lichaam heeft zich weer hersteld met die gewonnen wedstrijden :) Hier een beetje hetzelfe met de harde buiken. Alleen vandaag voor het eerst pijn in me heup en onderrug. Zo erg dat ik niet meer normaal kon lopen. Gelukkig na een warm bad en paar uur verder weer over. Gisteren wel een verjaardag geviert en veel gelopen. Kan me alleen niet voorstellen dat het daaraan lag want met opstaan vanmorgen was alleen nog goed.
    Maar dat scheelt inderdaad dat je al zo sportief was van te voren. Dan is het oppakken ervan ook wat makkelijker denk ik.

Voor de rest nu lekker vakantie en vanavond uit eten :)
    En even kijken of we deze aanstaande eken alvast kunnen kijken welke kinderwagen we willen ( ik vind de joolz wel leuk, hopen dat vl deze ook leuk vind :)

Ben wel benieuwd nog hoe het met Kyra is verlopen, of alles goed is gegaan met het nemen van de pillen. Ik denk niet meer dat ze meeleest, maar zo wel dan hoop ik dat allees goed is gegaan

2. Amber05

Amber05 Lid

7 sep 2014
    73
    0
    0
    Hallo,

Ik ben een belegen moeder van 37 en zwanger van ons derde kindje. Het lijkt mij leuk mee lezen en te kletsen als jullie dat goed vinden☺️
    Ik heb 17 december mijn eerste echo gehad met hele goede hartactie en ga 5 januari naar het zh voor de combinatietest, tenminste bloed trekken en een week later ws de nekplooimeting en uitslag...

Liefs.

3. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amber: welkom! Tuurlijk mag je meekletsen ( hoewel het nu iets stiller is ;) Spannend de a.s. combinatietest. Ik ga volgende week voor de 20 weken echo. Ben dan 19 weken maar ze konden niet verder plannen ivm de agenda.

Voor de rest heb ik afgelopen maandag en gisteravond ineens heel erg last van mijn heup en onderrug gehad. Zo erg dat ik bijna niet kon lopen...hopen dat het niet doorzet. Nu gauw een afspraak maken bij de fysio.

Loolaa: hoe gaat het? En met de rest natuurlijk :)

4. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Amber: welkom in deze belegen club!! Natuurlijk mag je meeschrijven. Het valt me wel op dat er mensen zich komen melden en dan niet meer mee schrijven. Voel je vrij om dat wel te doen. Je bent van harte welkom. Een hele opluchting dat je een goede hart actie had. Spannend die combi test. Ik heb hem net gehad en het was gelukkig goed.

Silki: het gaat op en af. Nu gelukkig wat rust. Met de kerst komen mensen naar ons en hoeven we nergens naar toe. Dat is wel heel relaxed. Normaal gesproken heb ik altijd op kerstavond een diner met vrienden. Maar ipv een diner hadden we de begrafenis van de moeder van één van hen. Heel verdrietig was dat. En dan is een kerstdiner niet heel erg gepast. Ben ook afgebrand nu en lig weer lekker daar waar ik hoor: op de bank met een dekentje:)

Wanneer heb je precies de 20 weken echo? Echt heel spannend lijkt me dat. Ik heb di een afspraak bij de vk. Maar dat is een controle afspraak.

Balen van je heup en onderrug. Hoop echt dat het wat beter gaat en dat je door oefeningen mobiel kan blijven. En dat je niet plat hoeft.

5. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    En natuurlijk hoop ik dat jullie fijne kerstdagen hebben en dat je de mensen om je heen hebt die je dierbaar zijn!!!

6. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,
    Hele fijne feestdagen.
    Een paar hele drukke dagen achter de rug. We hebben een kroeg en zo met kerst en oud en nieuw is het best een drukke periode. Zal blij zijn als het januari is.

Gisteren behang besteld voor de babykamer. Dan kunnen we daar ook eindelijk mee beginnen :)

7. RinsA

RinsA Actief lid

10 nov 2015
    102
    0
    16
    Limburg
    Allereerst iedereen hele fijne kerst, may all your wishes come true...

Amber, welkom! Hoe meer zielen hoe meer vreugd :) Gefeliciteerd met je zwangerschap en het is altijd fijn om een goed kloppend hartje te zien.

Jeetje Silki, wat erg! Heb je daar eerder last van gehad? Hoop voor je dat het onder controle te houden is met fysio. El fijn dat je het hartje gehoord hebt, ik kan daar erg van genieten maar doe het nietvte vaak omdat ze dat afraden ivm de straling.

Loolaa, wat heerlijk voor je dat je nergens heen hoeft deze dagen. Ik ga weer het hele land door en daarnaast vallen alle feestdagen op mijn vaste vrije dagen dus ik heb nergens een vrij dagje. Gister werd me wel duidelijk dat ik dat niet ging trekken dus volgende week toch nog wat extra vrij kunnen regelen.

Verder van de week de 20 weken echo gehad, ik kon meekijken maar kreeg geen fotootjes. Alles is nu naar de gyn gestuurd enndie gaat het geloof ik volgende week met ons bespreken. Omdat mijn schoonzusje een aangeboren hartafwijking heeft gaan we wel met 30 weken nog zo'n echo laten maken en dan met een kindercardioloog erbij om nogmaals goed naar haar hartje te kijken. Gelukkig werd er na de echo wel aangegeven dat het er allemaal goed uit ziet.

Meiden, fijne dagen... Nu wil ik cadeautjes :D

8. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loolaa: oh dat is niet leuk is ook ineens een heel andere situatie. Maar gelukkig kan je thuisblijven met de kerst. Ik heb zelf weinig plannen. ( behalve opruimen ;) Vl moet werken. Alleen morgen heb ik een kerstlunch en daarna een verjaardag dus hoef deze kerst lekker weinig te doen :).

Ik heb ook dinsdag de afspraak, alleen in de avond. Vind het wel spannend, aangezien ik de kleine wel voel maar niet heel vaak en nog niet heel duidelijk. En ze gaan gelijk een baarmoedermond meting doen. ( ik heb lisexcisies gehad in het verleden)

Ik heb een afspraak staan bij de fysio voor volgende week. Maar merk wel dat ik helaas niet teveel kan doen. Gisteren even naar het dorp gefietst en daarna heel lang een hele harde buik gehad, dus gewoon weer lekker rustig aan deze zwangerschap. ;)
    Hopelijk ben je net deze dagen niet al te moe en misselijk.

Punky16: Is normaal wel leuk die drukte, maar nu zo richting het einde wel vermoeiend denk .
    Leuk dat je behang hebt is weer een stap in de richting dat het straks helemaal klaar is :). Als het lukt gaan we deze vakantie alles omzetten; de kamer van mijn dochter met die van ons. Scheelt weer een etage lopen voor mij ;) Sterkte nog met de drukte. Nog een weekje dan is het alweer januari...wat gaat de tijd toch snel

RinsA: nee niet eerder last van gehad. Maar moet zeggen dat elke nieuwe zwangerschap weer wat nieuws met zich meebrengt. De 1e was de beste :). Gelukkig is het tot nu toe beide keren bij een paar uur gebleven, moet er niet aan denken plat te moeten.

Ik heb dat ook gehoord van de straling. Het is alleen niet helemaal duidelijk. De 1 zegt dat het niks uitmaakt en de ander wel. Maar voor de zekerheid doe ik het ook maar af en toe.

Gelukkig voor je dat je nog een paar extra dagen hebt kunnen krijgen, kan je toch weer even rust nemen. Dat maakt het toch wat makkelijker uit te houden.
    Dat wordt nog spannend voor jou volgende week! Hopelijk komen ze met goed nieuws!

Ik hoop volgende week ook op een goede echo.Bij de vorige echo's hadden ze al wel al gekeken naar wat belangrijke dingen en die leken goed.
    Toch wel bijzonder om dan alweer op de helft te zitten.

Volgende week wil ik vast naar een winkel gaan om te kijken voor een kinderwagen. Heb er al wel 1 gezien die ik leuk vind, maar wil hem nog even testen :)

Iedereen fijne dagen gewenst zonder al teveel kwaaltjes ;)

9. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Hoop dat jullie fijne dagen hebben gehad. Hier was het heerlijk relaxed. Ben er op kerstavond toch nog op uit gegaan nadat ik een klein dutje had gedaan. Samen met mijn schatje zijn we bij een vriendin langs gegaan en hebben we een spelletje gedaan.

Verder waren het een paar ontspannen dagen. Ben weer helemaal opgeladen. En vooralsnog lijkt de misselijkheid ook een soort van weg. Ik heb zelfs net helemaal mijn tanden gepoetst met maar een heel klein kokhalsje. Dat is ook wel eens fijn. Vorige week heb ik een paar keer gehad dat ik bijna klaar was met poetsen en moest overgeven. Kon ik weer opnieuw beginnen.

Silki: ik las later pas het bericht van de harde buiken. Ook niet leuk, hoop dat je wat tot rust bent gekomen en dat het minder is geworden. Zou het verband hebben met je klachten aan je heup en onderrug? Het blijft maar gedoe hè? Ben je niet misselijk, heb je weer iets anders. Ik gun je echt even geen gedoe. Dinsdag een mooie echo hoop ik. Ik duim heel hard!!! En wat is lisexcisies?

RinsA: Wat een fijn nieuws dat je 20 weken echo er goed uit zag. Echt heel fijn!! Wel jammer dat je geen foto's hebt gekregen. Hoop dat jij al het gereis hebt overleeft. Heel goed dat je wat vrije dagen hebt genomen. Heb je ook echt wel verdiend en ook nodig denk ik.

Punky:Waar zit is jullie kroeg? Als hij dicht bij Utrecht is, kom ik wel een keer een drankje doen en je een hart onder de riem steken. En als het niet in de buurt is, dan steek ik je bij deze een hart onder de riem!! Stoer van je dat je zo hard doorweekt terwijl je al tegen het einde van je zwangerschap aan zit.

Amber: hoe waren jou dagen? Nog wat leuks gedaan?

10. Amber05

Amber05 Lid

7 sep 2014
    73
    0
    0
    Ik heb heerlijke dagen gehad, wel af en toe lastig met wat ik wel en niet kan eten zonder dat de familie het merkt. We willen nl nog even wachten met vertellen totdat we de uitslag hebben van de CT en/of de eventuele vervolgtest(nipt of vk). Ik merk wel dat mijn lichaam hard aan het werk is, want ik val al een week iedere avond na vijf minuten in slaap op de bank hihi

Onze dochter van 10 weet het ook nog niet, maar ze heeft de afgelopen dagen al twee keer haar handje op mijn buik gelegd, zou ze het onbewust toch weten?

Loolaa: Fijn dat je misselijkheid afneemt, ik moet eerlijk zeggen dat ik daar (nog) geen last van heb, wel van puistjes😖

Ik wens iedereen een fijne jaarwisseling🎆

Liefs, B.

11. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Hallo allemaal, nog een niet-zo-jonge moeder meldt zich :)
    Na een miskraam een half jaar geleden ben ik nu weer zwanger. Brn zo blij en ook wel opgelucht, ik dacht dat er iets mis was na de curettage. Werd pas na 100 dagen ongesteld, en daarna had ik twee rare cycli van 24 dagen. Maar nu dus weer in verwachting! Ben wel bang dat het weer misgaat. Ik wil daar echter niet van uitgaan. Ik geloof erin!

12. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loolaa: fijn dat je in ieder geval een paar goede dagen hebt gehad zonder misselijkheid! Heerlijk!
    Ik denk niet dat het met elkaar te maken heeft, ik had al gelezen dat bij meer zwangerschappen de eventuele harde buiken eerder komen, dus dat klopt wel. De rugpijn kunnen ook mijn bekken zijn, maar heb al wel mijn hele leven periodes gehad met zelfs erge rugpijn, maar gelukkig was het al een aantal jaar rustig. Aanstaande woensdag naar de fysio, ben benieuwd.
    Lisexcisies is een 'stukje' van de baarmoedermond af na een foute pap uitslag. Ik kwam er helaas pas na de 2e keer achter dat er ook verband bestaat tussen een vitamine b12 tekort en een vals positieve pap uitslag.

Hoe gaat het voor de rest met jou lichamelijk? Je hoort vaker bij een 2-ling zwangerschap dat alles sneller gaat ( ook het aankomen ;)

Amber05: zou best kunnen van je dochter. Mijn dochter maakte bij 2 zwangerschappen die heel pril waren ook al een opmerking. Ook gewoon helemaal uit het niets, zo bijzonder :)

Leo78: welkom bij de belegen club en gefeliciteerd!
    Gelukkig staat iedere zwangerschap op zichzelf en is de kans dat het nu goed gaat heel erg groot. Ik had tussen deze goede zwangerschap en mijn laatste miskraam ook 6 maanden zitten ( heb 2 miskramen gehad) maar zit nu alweer bijna op 20 weken. Het gaat zo snel dat ik het soms niet eens besef dat ik al zover ben.
    Hoever ben je nu?

13. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Ben er net achter, dus iets van vier weken :)

Het klinkt gek maar hier heeft de kat het door lijkt wel. Ze gaat steeds op me liggen. Doet ze nooit anders. Vijf jaar geleden, andere kat, die ging toen op mijn buik liggen en toen wist ik dat ik moest testen. Ik denk dat katten het zeker aanvoelen.

14. RinsA

RinsA Actief lid

10 nov 2015
    102
    0
    16
    Limburg
    Welkom Leo, gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop voor je dat het deze keer helemaal goed gaat.
    Hier 2 ongevoelige katten, die trappelen er lekker op los als ik ze hun gang laat gaan :D

Loolaa, fijn dat je goeie dagen gehad hebt en heerlijk ook om je tanden te poetsen zonder continu te kokhalzen of zelfs te hoeven spugen.

Silki, hopen dat die rug/heup/bekkenpijn goed onder controle komt met fysio zodat verdere maatregelen niet nodig zijn.
    Ik heb ook een lisexcisie gehad alleen ze hebben mij nooit verteld dat ik dan bij een eventuele zwangerschap dit moet melden, moet vanmiddag naar de gyn dus zal het toch even ter sprake brengen. Zo lees je nog eens wat ;)

Amber, grappig dat je dochter misschien wel een soort van aanvoelt dat je zwanger bent. Ik heb geen andere kinderen dus wat dat betreft kan ik geen ervaring delen.

Hier is iedereen vanaf 2e kerstdag in de lappenmand beland. De kleine van mijn zus had een virusje opgelopen dat 1e kerstdag fijn op iedereen invloed gehad heeft. De meeste zijn er met een nacht vanaf maar ik heb er een paar dagen mee gelopen.
    Dan voel je je al niet lekker blijkt mijn collega met een hernia thuis te zitten waardoor ik mijn extra vrije dagen helaas weer heb moeten inleveren. Dus, extra vitamines erin en op tijd slapen dan moet het wel lukken.

15. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loolaa: jij kreeg er toch 2? Of vergis ik me nu?

16. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leo78: ik heb wel heel erg op mijn eten en drinken gelet bij mijn laatste zwangerschap. Ook dingen die ze in het ziekenhuis hadden gezegd over bijv koffie en thee. Dat heb ik de 1e 8 weken niet genomen. Of het daaraan heeft gelegen weet ik niet. Maar het is nu wel goed gegaan.Baat het niet dan schaad het niet denk ik maar ;)
    Wij hebben ook 2 katten, maar geen van beide die kwam.

RinsA: ik heb het ook via internet hoor ;). En hoor er ook hele verschillende verhalen over. Maar heb het wel vermeld bij de laatste lis dat er eventueel nog een zwangerschap kwam en toen zei ze wel oh dan hou ik er rekening mee ( ze halen dan denk ik heel beperkt weg
    Dat is jammer voor je zeg. Voel je je niet lekker en dan helaas je vrije dagen ook weg. Nou succes dan maar de komende dagen!

17. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Amber: dan wordt het opeens lastig als je omzichtig moet zijn met drank en eten. Denk je dat ze het in de gaten hebben gehad? Grappig dat je dochter haar hand op je buik legde. Zou zomaar kunnen dat ze iets voelt. En wat fijn dat je niet misselijk bent. Hoop voor je dat dat zo blijft. Hier hebben we allemaal er heel erg last van/gehad.

Leo: Welkom en super gefeliciteerd. Wat fijn dat het weer gelukt is na je miskraam. We hopen met zijn allen dat hij blijft plakken dit keer. En grappig dat je katten zo bij je blijven hangen.

Silki: het is er maar één:). Mijn vriend dacht in het begin dat het er twee waren omdat ik al heel vroeg positief had getest. Misschien heb ik dat toen geschreven en dat dat is blijven hangen. Dank voor de medische lessen. Ben weer een hoop wijzer geworden. En hoop dat de fysio je morgen kan helpen mbt je klachten en dat je harde buiken beperkt blijven. Ik ben heel benieuwd hoe je echo was vanavond.

RinsA Hoe was je afspraak bij de gyn? Wat balen dat iedereen in de lappenmand zat en dat jij degene bent die er het langst mee loopt. En ook heel vervelend dat je die vrije dagen niet hebt kunnen opnemen. Ik hoop dat het komende weekend wat rustiger voor je is. Heel veel succes in elk geval.

Met mij gaat het nog steeds goed. De misselijkheid is nog steeds weg: Jeeeej! Sinds de vijfde week heb ik me nog nooit zo lang achter elkaar goed gevoeld. En vanochtend zijn we naar de VK geweest en hebben voor het eerste het hartje gehoord. Met 160 slagen per minuut was dat heel erg goed. En natuurlijk heel bijzonder om te horen.

18. RinsA

RinsA Actief lid

10 nov 2015
    102
    0
    16
    Limburg
    Alles was goed bij de gyn, gelukkig. Lis was ook bekend en ze reageerde daar veder niet op dus ik ben er ook niet op doorgegaan. Ik mag toch aannemen dat als er metingen gedaan zouden moeten worden zij dat op dat moment wel aangegeven zou hebben.

Loolaa, super dat je zo goed gaat. Fijn he dat hartje, iedere keer weer een feestje. Als je over een paar weekjes die beweging in je voelt wordt het nog mooier.

Meiden, ik wens jullie alvast een leuke, fijne, mooie en vooral goeie jaarwisseling!

19. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Lieve dames!!! Even een sentimenteel momentje. Bedankt voor de leuke gesprekken en de steun op dit forum dit jaar. En laten we in 2016 elkaar ook kunnen steunen. En ik hoop dat we allemaal gezonde kindertjes op de wereld gaan zetten in het nieuwe jaar.

Hele fijne jaarwisseling!! En heel veel geluk in het nieuwe jaar!!

20. Amber05

Amber05 Lid

7 sep 2014
    73
    0
    0
    Mooie woorden! ik sluit mij er graag bij aan; gelukkig 2016 met mooie gezonde kindjes is mijn wens voor iedereen.

Liefs,
    B.

Deel Deze Pagina