Mom's to be boven de 36

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Loolaa, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Hallo allemaal,

Ik merk dat alle topics hier zo vol zijn. Vind het lastig om het dan bij te benen. En nu lijkt het me leuk om met wat dames die ook wat belegen zijn te kletsen over het wel en wee en over wat er gaat komen. Wie schrijft er mee?

Groetjes Loolaa

2. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik val eigenlijk al niet met onder het kopje "belegen", "extra belegen" komt beter in de buurt :D.

Het is bij ons wel de tweede...

3. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier belegen ;) 37, zwanger van de 3e ( wel een andere relatie) en 2 oudere kinderen

4. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Wat leuk dat jullie reageren. Welkom!

Knuffel: 'Extra belegen' is ook heel erg prima. Ik begin daar ook naar te neigen;). In december wordt ik 40. voor mij is het de eerste.

Silki: Wat leuk dat je met je nieuwe relatie ook een kindje krijgt. Wanneer ben je uitgerekend? Ik eind juni.

5. Maya78

Maya78 Lid

21 sep 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ben ook belegen ;) ben 37 namelijk en zwanger van eerste 2 kindjes (een tweeling idd).
    Ik heb mijn vriend pas ontmoet toen ik 35 was en daarvoor een paar jammerlijk mislukte relaties gehad, haha!
    Ik was al bezig met donor om alleen een kindje te krijgen, maar net op tijd mijn vriend ontmoet :)

Groetjes Maya

6. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Maya: wat leuk, een tweeling. Ook heel spannend lijkt me. Leuk dat je nog net op de valreep je vriend hebt ontmoet. Ik heb mijn vriend ook pas twee jaar geleden ontmoet. We zijn toen al vrij snel met het kindergebeuren begonnen ivm mijn leeftijd. We hebben uiteindelijk twee IUI pogingen gedaan die beide mislukt zijn. Toen even een pauze en toen is het gebeurd. Dat hadden we echt nooit verwacht. Inmiddels zijn we bekomen van de shock en beginnen we te geloven dat het echt zo is:).

7. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben eind Mei uitgerekend. Maar ik krijg donderdag de termijnecho en hoor dan precies van hoe of wat. Maar doordat ik ovulatie sticks gebruikte weet ik ongeveer wel wanneer het raak was :)

8. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja ik ruim 2.5 jaar samen met mijn vriend. Hoe is het met jullie 'kwaaltjes'? Ik ben met slechts 10 weken al 5 kilo aangekomen. De vorige 2 zwangerschappen rond de 30 kilo. Ik had altijd gedacht dat gebeurd me nu niet weer. Maar ik heb zo'n last van hormonen dat het me niet eens meer uitmaakt ;) en misselijk de hele dag tot vorige week nu gelukkig iets minder.

9. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben bijna 38 en onverwacht en ongepland zwanger van een derde kindje. Ik heb twee oudere kinderen uit een vorige relatie.
    De oudste zit op de middelbare school en er begon wat meer ruimte te komen. Nu beginnen we weer vanvoren af aan.

Ik begin inmiddels te merken dat ik het wat rustiger aan moet doen. Op tijd naar bed en voldoende rust nemen anders krijg ik last van harde buiken. Dit herken ik helemaal niet van mijn vorige zwangerschappen.
    Verder weinig kwaaltjes, alleenlast van maagzuur. Dat had ik de vorige keren ook. Nu las ik vandaag dat uit onderzoek gebleken is dat je dan een kindje krijgt met een flinke bos haar.
    Bij mijn andere kinderen klopte dit dus ik ben nu wel heel benieuwd :)

10. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Welkom Punky: wat een leuke verassing zo. Zo zie je ook maar weer dat elke zwangerschap anders is.

Silki: spannend dat je do de termijn echo hebt. Is die 5 kilo van het eten of van vocht wat je vasthoud?

Bij is het allemaal nog heel pril. Maar sinds het weekend ben ik zo ontzettend moe. Ik had daar wel over gehoord en gelezen, maar dacht hoe erg kan het zijn? Hebben jullie dat ook gehad in het begin? En nu heb ik er ook nog een voorhoofdholte ontsteking bij. En daar wordt het er niet beter van. De medicijnen die ik daarvoor gebruik mogen nu niet meer. Ik heb nu iets nieuws gekregen. Ben benieuwd of dat helpt.

11. Maya78

Maya78 Lid

21 sep 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk al jullie verhalen te lezen!
    Wat een verrassing Punky! Hoe vinden je andere twee kinderen het?
    Ik kan me voorstellen met 25 weken dat je rustiger aan moet doen, je bent al een eind op weg!

Silki: fijn zeg dat je misselijkheid afneemt! spannend hoor, termijnecho!
    Is je eetlust dan ook anders met minder misselijkheid?

Lolaaa: getver holteontsteking! Heb ik ook veel last van gehad! Is echt nergens helpend voor! Sterkte en neem je rust!

Ik heb enorm last van misselijkheid en sinds 1,5 week ook overgeven 's avonds. Dat laatste hakt er wel in.
    Ik ben nu 12 weken en denk dat het t/m week 16 wel zo zal zijn. Ik ben dus al over de helft wat dat betreft :D!

12. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Hai dames,
    Mag ik me ook aansluiten?
    Ik ben 38 jaar en zwanger van mijn 2e kindje.
    Ik ben 1 juli uitgerekend.

Ik zal zo even goed bij lezen.
    Ik herken het wel. Bij andere topics moet je eigenlijk 24/7 online zijn om het bij te benen anders kun je er pen en papier naast leggen omk notities te maken ;)
    Toen ik dat in een topic vertelde werd er in de lach geschoten, maar ik vind die goede oude pen en papier zo slecht nog niet..
    Zal idd de leeftijd wel zijn :D

13. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @ kwaaltjes: ik heb nu eigenlijk nog nergens last van.
    Alleen moe, moe, moe...
    Dat had ik mijn vorige zwangerschap ook.
    Aankomen: ik was in mijn vorige zwangerschap ook snel 5 k aangekomen. Daarna eigenlijk niet meer zo veel. In totaal 10-12 kg
    Misselijk: tot nu toe niets.
    Vorige zwangerschap wel de hele dag een weeïg gevoel op mijn maag. Moest echt de hele dag kleine beetjes eten. Vandaag die 5 kg :D
    Lastig en vervelend lijkt t me om de hele dag zo misselijk te zijn!

Hier is gisteren de dame van Moeders voor Moeders langs geweest.
    Ik ga volgende week dinsdag starten.
    Een stiekem plekje achter de containers gezocht zodat nog niet de hele buurt het ziet :D
    Hebben jullie ook mee gedaan?

14. Maya78

Maya78 Lid

21 sep 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Kyra,
    Welkom! Fijn dat je niet misselijk bent zeg! Houden zo!
    Ik doe ook mee met Moeders voor Moeders. Ik breng de kratten nu nog zelf naar een verzamelpunt, maar als de buren het weten ga ik ze ook thuis laten ophalen.

Ga nu weer proberen naar mijn werk te gaan...!

15. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Leuk dat je ook meeschrijft Kyra! Vind pen en papier er naast leggen idd een heel goed idee;).

Ik ben ook zo moe. Het begon vrijdag en ik lijk in een constante modus van slaap te hangen.

Maya: mooi dat je al over de helft bent met misselijk zijn. Heb ik nog geen last van gehad. Maar ja, loop ook 6,5 weken achter op jou.

Ik heb nooit getwijfeld of ik mee zou doen met MvM. Morgen komt de dame van MvM bij mij. Ik had me vorige week zondag opgegeven en ze belde pas afgelopen donderdag. Het scheen heel druk te zijn. Goed teken dus. Goed plekje, zo tussen de containers, Kyra!! En wat goed dat je ze wegbrengt Maya. Ik kan ze achter mijn huis zetten.

16. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loolaa: bek en bek af. Er zijn weken geweest dat ik tegelijk met mijn andere kinderen naar bed ging of op de bank in slaap viel. Het is een paar weken wat beter geweest, maar het begint nu weer op te komen.

17. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    MvM heb ik niet aan me gedaan. Heb echt weken moeten wennen aan het idee van de zwangerschap. En vond dat plassen in een emmertje veel te confronterend.
    Bij mijn vorige zwangerschappen wilde ik wel maar toen deden ze het nog niet hier in de buurt.

Maya78: inmiddels zijn mijn kinderen er wel aan gewend dat ze er een broertje bij krijgen. Maar in het begin vonden ze het echt niet leuk. Ook omdat het zo onverwacht was. Mijn man enik zijn al bijna 8 jaar samen en 5 jaar getrouwd. Tot een paar jaar terug hadden we het er nog wel over gehad maar kwam het er niet echt van. Nu was het boek echt gesloten en besloot de natuur toch zijn eigen gang te gaan. We hebben het in het begin ook nog over abortus gehad, en waar ik altijd dacht dat ik daar redelijk rationeel in was, blekenmijn hormonen de boel toch behoorlijk over te nemen. Moederinstinct is best sterk, zeg maar :)

18. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kyra77: ik doe dat ook met pen en papier. Anders lukt het echt niet. Zoals nu :). Dan worden het allemaal van die losse berichtjes.

19. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    #19 Imo1978, 27 okt 2015
    Laatst bewerkt: 27 okt 2015
    Hahaha, nou dames, maak je borst dan maar nat, want het gaat er door de zwangerschap niet beter op worden. Tot een paar weken geleden werkte mijn geheugen nog prima...maar nu DRAMA.

Ik ben 37 en zwanger van de eerste. Wel heb ik 15 jaar geleden met mijn ex-partner pogingen gedaan om zwanger te worden. Inclusief een heel medisch traject, omdat ik ook maar 1 werkende eierstok heb en waardoor mijn relatie zwaar onder druk kwam te staan en heeft geresulteert in een breuk na 7 jaar samenwonen.
    Sinds (bijna) 3 jaar met mijn huidige partner en al even aan het oefenen geweest. Eigenlijk was ik alweer rijp voor de medische molen, omdat het spontaan toch niet leek te gaan lukken.
    Alleen ik zag zo'n medisch traject niet meer zitten en toen toch maar geaccepteerd dat moederschap voor mij dan niet meer erin zat. En opeens...voelde mijn eisprong, gelijk eieren geklutst en voila...spontaan toch zwanger:).

Ik loop al in mijn laatste loodjes, dus ik lees ook heel veel herkenning in jullie verhalen. Vanaf dag 1 zo moe geweest en helaas is dat niet echt weg gegaan. Het ging wel iets beter, maar altijd vroeg met de kippen op stok.
    Ondanks mijn bekkenklachten, mag ik niet klagen en zou ik zo weer voor een volgende zwangerschap tekenen...hier kan ik er nog wel 3 van hebben.

Voor nu, allemaal gefeliciteerd dames met jullie zwangerschap en geniet er van!

20. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    #20 silki, 27 okt 2015
    Laatst bewerkt: 27 okt 2015
    Het zijn er inmiddels al 6 geloof ik. In principe nog geen vocht. Echt het eten. Ik eet ook anders nu. Ik heb helaas heel erg last van hormonen en misselijkheid. Die misselijkheid is begonnen toen ik 6 weken was en dan 24 uurs. Gelukkig is die nu iets minder, maar ik voel me niet geweldig ( opgeblazen buik, maagzuur) maar daardoor eet ik veel meer en anders. Maar bij mijn andere zwangerschappen was ik ook 30 kilo aangekomen ;). En 3 jaar geleden slanker als voor die tijd geweest, dus ik weet het komt goed. Dat van die moeheid kan wel kloppen. Ik heb dat ook gehad, ik kon bijna niet van de bank komen. Maar wat vervelend van je voorhoofdsholte onsteking. Hopelijk gaat het snel beter. Oh ja en donderdag ook nog de nekplooimeting dus heel spannend

Deel Deze Pagina