Ik wil het wiegje opmaken en de ledikant maar ik kom er niet uit! Volgens de uitzetlijst heb je een moltonzeiltje nodig (niet een geheel zeiltje want dat ademt niet) en een matrasbeschermer Nu weet ik echt niet wat een matrasbeschermer is? En nu lees ik ook op inet dat een moltonzeiltje niet mag? ik heb al een moltonzeiltje bij de hema gekocht voor de wieg (niet geheel een zeiltjes zegmaar). Wat heb je nu nodig? Een moltononderlegger dan een matrasbeschermer dan een hoeslaken? Wat is precies een matrasbeschermer? en zijn de matrasbeschermers en moltononderleggers in verschillende maten? ivm ledikant en wieg? En waar kan je ze kopen? Bij de hema heb je dan een ledikant molton hoeslaken ..is dat hetzelfde als een matrasbeschermer? En je hebt ze dan weer niet in wiegformaat...zijn moltononderleggers dan weer voldoende voor de wieg? ik vind het zo verwarrend allemaal.. een hoop vragen
Een matrasbeschermer zit toch tussen matras en lattenbodem, dacht ik.. Dit waren mijn laagjes in het ledikant (van onder naar boven) - matras - molton hoeslaken (plastic/rubber-vrij) - molton onderlegger (van de hema, 70x70cm, zonder rubberlaag) - hoeslaken In het wiegje gebruikte ik geen molton hoeslaken, alleen die molton onderlegger.
ja dat weet ik dus niet wat en matrasbeschermer is..ik weet niet of dat hetzelfde is als een molton hoeslaken of idd dat ding wat onder je matras ligt? Maar zoals jij het had opgemaakt..dat had ik ook in gedachte.. dank je!!
Volgens mij is een matrasbeschermer idd iets wat je tussen de matras en de lattenbodem legt. Hier maak ik het bedje altijd op zonder molton onderlegger. In mijn ogen niet echt nodig. Dus: matras molton hoeslaken hoeslaken laken + deken
Een matrasbeschermer leg je inderdaad onder je matras op de lattenbodem. Heb het zelf niet in de kinderbedden, zie het nut er niet zo van in, zo snel slijt het niet in die 2 jaar dat ze er op liggen.
een moltonzeiltje en een moltononderlegger is naar mijn idee hetzelfde. ik heb een aerosleepmatras en als ik het ledikantje moet opmaken volgens de prenatal methode (staat achterop de verpakking van het beddengoed) dan heeft het hele ventilatiesysteem van het matras erg weinig zin met zoveel lagen erboven op dus ik gebruik alleen een matrasbeschermer, deze leg je idd onder je matras op de lattenbodem, hier zitten nopjes op tegen het eventuele verschuiven van het matras en een molton zeiltje dat je 1/3 deel in het bedje legt.
Moltonzeiltjes en andere bedzeiltjes mogen niet in bed liggen ivm veiligheidseisen! Ook niet op 1/3. Moet ieder zelf weten natuurlijk. Maar mijn ervaring is dat het ook niet nodig is. Luiers zijn tegenwoordig heel goed en lekker nauwelijks door. Hier in elk geval nog nooit gebeurd. Bij een ander misschien wel hoor. Ik schrijf hier mijn ervaring Ik gebruik een moltonzeiltje op het aankleedkussen; handig in klein formaat en zo wordt mijn hoes niet steeds vies aangezien plasjes niet doordringen; handige tip van de kraamhulp!
Ik gebruik een laag minder; - Matras - Molton hoeslaken - Hoeslaken - Kindje + deken/laken Geen matrasbeschermer tussen matras en lattenbodum; vind ik niet echt nodig bij een baby-bed, ligt zo weinig gewicht op.