Ik zit er aan te denken om mijn zoontje van twee een pop te geven voor Sinterklaas. Misschien met iets als een bedje erbij ofzo. Gewoon een baby pop zeg maar. Hij loopt vaak met een knuffel en zegt dan dingen als: "Niet huilen baby" of "Ga maar lekker slapen" en dekt de knuffel dan toe. Volgens mij vind hij een pop superleuk! Maar...ik kreeg nogal rare reacties van mijn omgeving. "Gay" is het meest gehoord of "Het is een jongen hij moet met jongens speelgoed spelen." Terwijl ik juist denk dat het goed is niet altijd zo geslacht "bepalend" bezig te zijn, en het lijkt me ook goed voor zijn fantasie en sociale ontwikkeling. Maar moet ik nou echt alleen auto's voor hem kopen? Timmer shit? Stoere dino's? Alles in jongenskleuren? Ik vind het zo kortzichtig maar op een of andere manier voel ik me toch aangevallen en voel ik toch die druk mijn zoontje ook echt als jochie op te voeden en dus GEEN meisjes dingen te geven. Zouden jullie je dochter bijvoorbeeld jongens speelgoed geven? Zouden jullie je zoontje een jurk aantrekken tijdens verkleedpartijtjes? Ben benieuwd hoe jullie hierover denken!
En meisjes mogen niet met lego en auto's spelen dan zeker? Lekker doen, als je zoontje daar blij mee is! dan is dat maar 'gay'. Gelukkig kind is nog altijd belangrijker dan wat dan ook.
Nou als mijn zoontje met een pop wilt spelen gaat hij zijn gang maar! Als hij het leuk vind prima toch? Meisjes spelen toch ook met auto's en lego
Vind dat altijd zo'n bullshit dat jongens met auto's moeten spelen en meisjes met poppen. Nee ze moeten spelen met dat wat ze leuk vinden en niet wat andere leuk vinden. En so what als die gay zou zijn ? Hoe cliche het ook klinkt '' als ze maar gelukkig zijn '' Dus ja hoor ik zou mijn zoontjes gewoon een pop geven als ze dat leuk vinden.
Haha Dit zal wel weer veel gemengde reacties opleveren: Ik vind het prima kunnen, zou zelfs voor mijn zoontje ook een pop en een keukentje willen en dat soort dingen (t arme kind moet nog geboren worden) Het is zelfs ook goed voor hun ontwikkeling!!
Mijn zoon heeft toen hij 2 was voor de sint ook een pop met bed en een buggy gehad.Kind is nog nooit zo blij geweest. Inmiddels is hij 5 en vind hij het niet leuk meer. Maar ik heb mij nooit iets aangetrokken van mijn omgeving.Pop ging gewoon mee in de buggy boodschappen doen.En als iemand er wat op aan te merken had.Dan had ik daar toch echt maling aan.
hier speelt m'n zoon continu met poppen en een poppenhuis weliswaar met z'n zus van 3 maar toch hier mag alles , ze spelen niet omdat ze een jongen of meisje zijn, ze spelen om hun creativiteit te uiten
Niks van aantrekken. Mensen die dit soort opmerkingen geven, komen uit het jaar 0. Mijn oudste zoon had ook een pop, met een buggy erbij. Zover ik weet is hij niet GAY erdoor geworden
Mijn zoontje heeft ook een pop en die speelt er nu heel veel mee. Ook speelt hij veel met auto's, lego en playmobile. Niets mis mee, dus laat maar kletsen!!!!
Joh als hij dat nou leuk vind. Wie zijn die andere mensen dan om daarover te oordelen. Net als hierboven opgemerkt: meisjes mogen ook niet met lego en auto's spelen zeker? Ik weet nog toen ik jong was dat ik meer met het speelgoed van mn broertje speelde dan met mijn eigen troep haha, kan me niet voorstellen dat je zoiets zou 'verbieden'. Lekker voor m kopen hoor!
Owh en ik zou echt gezegd hebben tegen de mensen die zeggen dat ze gay worden van een pop: Ik wil graag een gay en pas maar op ik zorg er nog voor dat het besmettelijk is ook.. Beetje mens snapt toch ook wel dat je niet gay word door een pop het is geen ziekte hoor..
Gewoon lekker een pop kopen als je denkt dat hij er plezier van zal hebben! Mijn neefje loopt ook rond met een pop in een buggy, maakt hem alleen maar socialer dan leeftijdgenootjes lijkt het wel. Hij draagt trouwens ook al kilts, beiden ouders spelen in een pipeband... zeggen mensen ook wat een leuk rokje... ach..
Ik zou er geen probleem van maken om hem een pop te geven. Het wekt inderdaad zijn fantasie-spel op en dat is juist goed. Als je ziet dat hem dit intereseerd zou ik dat gewoon doen. Laat anderen maar zeggen, zij moeten doen wat zij denken met hun kinderen. Hij is jou zoontje en dan kies jij. Meisjes spelen toch ook soms met auto's, blokken enz...
Pfff net even discussie over ook met manlief. Zegt ie dat hij toch even achter zn oren zou moeten krabben. "en wat als ie dan een prinses wilt zijn dat kan echt niet hoor". Nou jaaaaaa.. Daar moeten we t toch nog even goed over hebben, want ik ben zelf echt van mening dat als een kindje dat leuk vind ie dat ook zeker mag. (we hebben helaas nog geen kleintje, dus misschien word het nog anders)
Het is juist goed voor de ontwikkeling van een kind. Zo gaan ze het fantasie-spel spelen. Het is ook goed als er een broertje of zusje bij komt, dan kun je via de pop uitleggen wat de kleine allemaal 'moet' doen.
hmm dan is papa zijn ook gay dus? lekker ermee laten spelen!!! dat is inderdaad het uiten van emotie en gevoel. ze zijn aan het ontdekken, erg leuk!
Mijn neefje speelde vroeger vaak met onze poppen en Barbie, maar net zo goed met zijn auto´s en tractors. Vond zijn vader niet zo leuk En wij meiden speelden zo vaak met hun voetbaltafel en weet ik niet wat allemaal. En wij zijn allemaal heteros geworden hoor! Kleine kinderen kennen het verschil tussen jongens- en meisjesspeelgoed nog niet, omdat het iets is wat je wordt aangeleerd naarmate je ouder wordt. Het ziet juist heel schattig uit, ´n jongen met een pop Mensen die dit GAY vinden bij een kind, sporen niet goed!