Ik vind het ook zo lastig om te bepalen wat nou 'veilige' moedervlekken zijn. Wat vinden jullie van deze? (Ja lelijk dat zo ie zo) gelukkig zit hij ergens op een niet opvallende plek!
Ik heb in totaal 4 moedervlekken weg laten halen, 1 op mijn linker arm, 1 in mijn nek, en 2 op mijn rug. Allemaal omdat ze jeukte, en die op mijn arm was aan het groeien. Het rare bij mij is dat mijn moedervlekken op gegeven moment op mijn huid gaan zitten, heb er nu weer een op mijn rug die kriebelt en op mijn huid is gaan zitten,deze wil ik dan ook binnen kort ook weg halen. Het enige wat mij tegen houdt is, dat ik van die gigantische littekens krijgt, mijn huid heelt niet mooi ongeacht hoe mooi het gehecht is.
Op zich ziet het er niet raar uit, dus hoef je ook geen zorgen te maken. Als hij begint te groeien of te veranderen dan zou ik ermee naar de huisarts gaan.
Deze zie ik nu net, misschien wel even laten zien bij de dokter, die krijgt een andere buitenkant, soort ring. Maar zal wel niks zijn, hij is niet kartelig of hobbelig.
Ik heb er ook best veel (niet in mijn gezicht trouwens). Veel moedervlekken voel je ook zitten en sommigen op mijn rug zijn heel dik maar nog nooit aan gedacht om er naar te laten kijken...
Op mijn rug zit een, in mijn ogen, heel vieze. Echt zo'n dikkerd (bah). Mijn man mag me rondom die plek ook niet aanraken. Ik zou hem graag weg willen laten halen, maar ik word al onpasselijk bij het idee. Ik las hier net iets over ' eruit lepelen' en kreeg meteen een weeïg gevoel in m'n maag. Kortom, ik ben een bange poeperd. Doet het verdoven en weghalen van een moedervlek zeer?
Ik heb er ook aardig wat en af en toe als ik voor wat anders naar de huisarts moet laat ik wel eens 1 zien voor de zekerheid. Gelukkig nooit wat aan de hand. Ik had een rare bultvormige op mijn buik en deze is weggehaald, zie je niks meer van. Maar ik heb toch liever een litteken dan een giga moedervlek Waarom zijn de meeste daar zo bang voor? In je gezicht kan je ze toch wel wat wegwerken met make-up? Dat gaat je met een moedervlek niet lukken.
Ik heb plaatselijke verdoving gehad. Deed geen pijn. Voelt net een tandarts prik. Alhoewel ik kreek er 1 in me lip en de andere in me wang dus waar net meer vlees zeg maar aan zit. Daarna voelde ik wel het snijden maar geen pijn ofzo, ook niet met het hechten. Heb ook geen na pijn gehad toen de verdoving uitgewerkt was. Na een weekje zijn de hechtingen eruit gehaald. Als je het laat doen zou ik je adviseren om naar een plastische chirurg te gaan.
Mijn schoonzus heeft veel moedervlekken. Zij moet ieder jaar bij het ziekenhuis (?) komen en dan staat ze in haar nakie en worden er foto's gemaakt. Die worden dan vergeleken met de vorige. Ze wordt ook dan met een speciale lamp nagekeken. Ze heeft een paar moedervlekken in haar gezicht laten weghalen, ook zogenaamd "lepelen" een vriendin had foto's gemaakt. Ze stond er lachend op tijdens de ingreep. Nu is het even geleden en je ziet niets van littekens.
Ik lees ook even mee. Dit omdat ik ook moedervlekkwn heb op me rug die pijn doen als ik erbij jeuk. Erg vervelend als je jeuk hebt natuurlijk!! Maar ik denk dat de dokter er niets aan zal doen, hoeveel kost het dan als ke het zonder dokter je niet doorverwijst?
Nee, ik heb er zelfs wat weg laten branden zonder verdoving omdat ik bang ben voor naalden Dat voel je wel natuurlijk, maar ik vind het niet heel naar.
De dokter kan ze soms ook zelf weg halen. Meestal verwijst hij je gewoon door. Ik heb nog nooit meegemaakt dat hij nee zei.
Ik sta al een aantal jaren onder controle bij de dermatoloog. Ik heb 1x met enige spoed een vlek laten weghalen die kwaadaardig was. Daarna een poos elke 3 maanden op controle geweest en in de loop der jaren nog een keer of 5 wat weg laten halen. 2x onrustig en een paar keer vals alarm. Nu ga ik nog 1x per jaar op controle en is het al een poosje rustig, maar ik vind het zelf wel een fijn idee dat ze het zo in de gaten houden.
Hier ook heel veel moeder vlekken op de rug en lichaam . Twee zitten wat los maar zien er verder goed uit. 1 waar de bril op rust en de ander onder mijn borst , heb daar geen last van. Op mijn 17 de 4 weg laten halen op mijn rug en schouder waren goed aardig . Moest de rest in de gaten houden . 1 Is zelfs nu kleiner aan het worden. Zo lang ze geen rare ringen zwart laten zien , is er niks aan de hand Ik laat manlief af en toe kijken hoe ze er uit zien. Ik hou blijkbaar heel veel van mijn moeder
Ik zit ook helemaal onder de moedervlekken. Misschien moet ik er ook een keertje naar laten kijken. Maar volgens mij zijn ze dan uren bezig...
Ik heb toevallig gisteren een moedervlek op mijn gezicht weg laten halen. Het was een vrij grote, wratachtige vlek en ik liet het verwijderen omdat ik het lelijk vond Nooit problemen mee gehad zoals bloeden, jeuk, groeien oid. Verder heb ik maand geleden eentje op mijn rug laten verwijderen en onderzoeken (gelukkig niets aan de hand). Het verwijderen van moedervlek stelt weinig voor. De verdovingsspuitje is de meest verwelvende part Daarna voelt je niets meer.