Miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sophietje08, 11 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophietje08

    11 apr 2023
    12
    2
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Helaas op 2de echo geen kloppend hartje meer. 2de echo was met 11 weken.
    Mijn lichaam heeft de miskraam dus gemist, nu wacht ik nog steeds of mijn lichaam het 'zelf oplost', sinds vrijdag licht bloedverlies.
    Morgen heb ik afspraak in ziekenhuis voor medicatie.
    Ik ben bang en onrustig voor wat gaat komen. Tevens merk ik dat ik mijn verdriet wil wegstoppen en zelf vaak zeg dat het erger kon en dat het wel goed komt. Eigenlijk een soort bescherming voor mezelf.
    Hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Ik voel me hierin ook best wel alleen. Het valt me veel zwaarder dan ik me had kunnen voorstellen. En hoe is de ervaring met medicatie?
    Liefs
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.430
    14.634
    113
    De eerste trimester waren we er op voorbereid dat dat kon gebeuren en dat er dan toch iets in de aanleg niet lekker zat en dat de natuur daar zelf een oplossing voor heeft.

    Maakt t niet minder verdrietig overigens, je hebt toch hoop en na een paar keer wordt je wel wat ongerust. Elke volgende zwangerschap is t weer "een mijlpaal" die je voorbij moet al zit je gevoelsmatig op hete kolen terwijl je geen enkele invloed hier op hebt.

    Medicatie ging hier heel goed, weinig bijwerkingen gehad maar ik had ze met 15 wkn vanwege afbreking zwangerschap van M. Technisch ook een mk aangezien zn hartje uiteindelijk al bleek gestopt te zijn voordat wij in t ziekenhuis zaten voor de intake. Vanwege de termijn werd dat dan wel een opgewekte bevalling in t ziekenhuis.

    Voor de andere mk heb ik geen medicatie hoeven te hebben. Dat kwam zelf op gang.

    Sterkte in elk geval, dit soort dingen gaan je niet in je koude kleren zitten. Ookal cijfer je t weg als "klein verdriet" het is wel een deksel op je neus waar je vreugde had gehoopt.
     
  3. Sophietje08

    11 apr 2023
    12
    2
    3
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie. Hier haal ik veel steun uit.
    Het is gewoon ook de "angst" voor eat er nog gaat komen.
    Het is fijn om van andere hierover te horen, dit geeft kracht.
     
  4. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Sterkte..een mk blijft heftig om mee te maken, ook al is het het eerste trimester. Je leeft toe naar je kind en die komt dan niet..

    Ik heb geen ervaring met medicatie om op te wekken. Hier kwam het spontaan. Ik begon te bloeden. Twee dagen later bevestigde een echo een mk in werking. En de volgende dag kwam het eruit. Heel snel dus en toch merkte ik die dagen wat jij zegt, dat ik het wegstopte en bedacht dat het ook erger kon.
    Voor mij was dat een stukje zelfbescherming om er mee om te gaan op dat moment. In de weken erna heb ik het verwerkt door er veel over te praten. Dat had ik echt nodig. Ik durfde bijna niet weer zwanger te worden bang om het weer meer te maken.

    Hopelijk komt het allemaal voorspoedig op gang en herstel je goed♡
     
  5. Sophietje08

    11 apr 2023
    12
    2
    3
    Vrouw
    Dankjewel voor je lieve en duidelijke reactie.
    Wellicht dat ik er ook meer over moet praten, ik merk als ik erover praat dat ik het dan ook weer aangeef dat het erger kan. Ik vind het dan moeilijk om mijn verdriet te laten zien. Ik denk: je kunt niet blijven huilen dus je moet door. Wellicht wat te streng voor mezelf.

    Ik herken je ook in: het opnieuw zwanger worden en bang zijn om het weer mee te maken.
    Het is gewoon veel zwaarder dan ik me ooit heb ingebeeld.
     
  6. Manderijntje

    Manderijntje Fanatiek lid

    23 jan 2014
    1.160
    1.322
    113
    Het is ook zwaar. Ik zit op dit moment midden in een miskraam maar heb geen ervaring met medikamenten. Ben al 10 dagen aan het bloeden en net op de echo was het vruchtzakje nog te zien. Vk en ik heb nog goede hoop dat mijn lichaam het zelf gaat oplossen. Ik krijg volgende week nog een echo en als het vruchtzakje nog steeds daar is gaan we het eerst op natuurlijke manieren proberen (homeopathie, eventueel accupunctuur en ondersteunende kruiden) en daarna wil ik pas regulier verderkijken.

    Maar een miskraam is echt zwaar. Ook een 'vroege' miskraam. Ik dacht ook steeds, het kan erger, liever nu dan na 12-13-14-15 weken, er zijn ergere dingen etc. Maar ik ben/was er heel verdrietig om. De eerste dagen verdrietig vanwege het vruchtje, daarna had ik veel zelfmedelijden en voelde ik me vooral in de steek gelaten en nu ben ik een soort van verdrietig vanwege de 'verloren tijd'. Heb maar geaccepteerd dat het oke is om verdrietig te zijn en dat ik niet overdrijf en het niet aleen lichamelijk maar ook geestelijk super moeilijk kan zijn/is.

    Heel veel sterkte. ❤
     
  7. Sophietje08

    11 apr 2023
    12
    2
    3
    Vrouw
    Ik ben ook aan aantal dagen licht bloedverlies, maar het zet maar niet door. Ik ben benieuwd hoe het gaat op natuurlijke manieren.

    Ja precies hoe je het zegt, ik denk ook steeds beter bij 11 weken dan bijv 15. En dat slaat eigenlijk nergens op, het is super verdrietig, en ik ken dit verdriet niet en vind het moeilijk hoe ermee om te gaan. Ik moet nog gaan accepteren dat verdriet er mag zijn.

    Ik wens je heel veel sterkte de komende periode(L)
     
  8. Nylla

    Nylla Fanatiek lid

    20 mrt 2022
    1.348
    1.233
    113
    Vrouw
    Wat een verdrietig bericht. Kan me niet voorstellen hoe je je nu moet voelen, maar wil je wel heel veel sterkte wensen!
    En probeer niet zo hard voor jezelf te zijn…wat je nu meemaakt is al moeilijk genoeg. Je zegt dat het nergens op slaat, maar ik denk dat die gedachten zelfbescherming zijn en volkomen normaal. Praat erover wanneer je daar de behoefte aan hebt, niks forceren. Je voelt zelf wel aan wanneer dat goed voelt. Verdriet mag er zeker zijn, wanneer jij daar klaar voor bent. Sterkte!
     
  9. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Mijn vk was echt heel fijn in de begeleiding voor mijn verwerking.
    Ik heb geleerd dat het heel erg is wat er gebeurd ongeacht de termijn. Ik mocht blij zijn dat het met een vroege termijn gebeurde ipv weken later. Maar ik mocht nog net zo verdrietig zijn omdat het gebeurde.

    Laat het verdriet er zijn. Het is goed. Dit kindje was zo geliefd, daar mag je om rouwen ook al was het nog niet volgroeid of misschien lichamelijk nog niet eens compleet.

    Het meest heftige vond ik het als mensen er makkelijk overheen stapten of zeiden dat het beter was zo.
    Je leert kennen aan wie je wat hebt in deze periode. Maar ook of iemand het meegemaakt heeft of niet.
     
  10. Iaatje

    Iaatje Actief lid

    5 okt 2016
    350
    213
    43
    Vrouw
    Veel sterkte.

    Mijn MK van vorig jaar april trof mij ook heel erg zwaar, meer dan wat ik verwacht had. Op een gegeven moment moest het echt eruit en dat heb ik ook gedaan. Ik heb echt uitbundig gehuild totdat het voor mij gevoel genoeg was.

    Neem je tijd om het te verwerken en doe het op jouw manier. De meeste dames op het forum hier weten als geen ander hoe het voelt.

    Wees lief voor jezelf en geloof dat het goed zal komen.
     
  11. Liz19866

    Liz19866 Actief lid

    13 jul 2021
    423
    370
    63
    Een miskraam, bij welke termijn ook, is niet niks en zoals al aangegeven iets wat je niet moet onderschatten. Ja, het kan altijd erger, maar dat maakt het feit dat het toekomstbeeld dat door je hoofd schiet op het moment dat je een positieve test in je handen hebt, opeens in duigen ligt niet minder pijnlijk. Het is geen wedstrijd.

    Ik heb met 15 weken een bevalling opgewekt met medicatie (Mifegyne en Misoprostol) en daarna ook bij een MA. Bij de miskraam begon het bloedverlies net voor de echo bij de gynaecoloog toen ik daar de afspraak had voor de medicatie en heb ik alleen de mifegyne hoeven nemen en toen kwam het op gang. Had een ochtend lang flinke krampen en bloedverlies en toen kwam het vruchtje eruit. Gelukkig werd het daarna snel minder en was alles eruit toen.
    Hoop voor jou ook dat het dan maar snel doorzet en je gauw weer 'schoon' bent.

    Mij heeft het geholpen om erover te praten. Ja, er is ook onbegrip van sommigen, maar vooral bij de dames/moeders van mijn leeftijd of iets ouder kwamen er ook veel ervaringsverhalen boven - er zijn zo veel vrouwen die dit meegemaakt hebben en ik vond die gesprekken heel fijn.

    Sterkte in ieder geval ❤️
     
  12. Sophietje08

    11 apr 2023
    12
    2
    3
    Vrouw
    Wat een lieve woorden, dit doet me goed. Ik voel me soms zo onbegrepen en ben mezelf maar sterk aan het houden. Nogmaals dank
     
  13. Sophietje08

    11 apr 2023
    12
    2
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je lieve reactie. Het is inderdaad ongeacht wanneer verdriet.
    Verdriet dat ik nooit had verwacht, dat dit zo'n pijn kon doen had ik nooit verwacht.
    Ik ervaar sommige reacties ook als heftig, of mensen van wie je niks meer hoort... Ach, zo leer je ook nog eens wat over mensen. Je woorden bieden me veel kracht en troost
     
    WWJD vindt dit leuk.
  14. Sophietje08

    11 apr 2023
    12
    2
    3
    Vrouw
    Dankje voor je lieve woorden. De steun van de meeste dames hier die het gevoel helaas herkennen geeft mij het gevoel van niet alleen te zijn.
     
  15. Sophietje08

    11 apr 2023
    12
    2
    3
    Vrouw
    Dankjewel voor je lieve woorden. Het steunt me enorm door te horen hoe andere het helaas ervaren hebben. Ik zie best wel op tegen het ziekenhuis bezoek maar vooral denk ik omdat het dan echt definitief wordt.
    Ik ga zeker je raad opvolgen om er over te praten, hetgeen dat ik ook juist lastig vind.
     
  16. Nylla

    Nylla Fanatiek lid

    20 mrt 2022
    1.348
    1.233
    113
    Vrouw
    Wat is sterk zijn? Je kwetsbaar opstellen en je emoties erkennen en de ruimte geven is juist heel sterk. Hopelijk voel je die ruimte hier en straks in je naaste omgeving. Je verdriet mag er echt zijn…
     
  17. Sophietje08

    11 apr 2023
    12
    2
    3
    Vrouw
    Ik weet ddat het verdriet er mag zijn, maar wil mlook niet de hele tijd verdrietig zijn bij andere... Het is gewoon erg dubbel.
    Dankjewel
     
  18. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    8.089
    8.034
    113
    Amsterdam
    Hoe is het nu heb je de medicatie al genomen?
    Welke termijn een miskraam blijft gewoon moeilijk hier ook opgewekt met medicatie was 10 weken en 2 dagen ervoor leefde het kindje nog. Ik heb halverwege de dag de medicatie genomen en savonds begon het. Enige vervelende is dat ik nog heel lang gebloed heb een paar weken. En we deden ivf dat ik 6mnd geen terugplaatsing mocht omdat er elke keer nog wat vocht/restje zat.
    Knuffel in deze zware tijd!
     
  19. Sophietje08

    11 apr 2023
    12
    2
    3
    Vrouw
    Ik begon meer te bloeden om donderdag middag en kwamen toen al stolsels mee. Krampen ging wisselend.
    Woe avond de myfegyne genomen(ik had toen al lichte bloeding)
    Vanmorgen om 7 forse krampen of advies toch de misoprostol ingebracht. Kort daarop hevige krampen en leek de miskraam toch echt door te zetten. Na 11 uur ging de kramp over in zeurende buikpijn die nu wisselend aanwezig is.
    Ik ben benieuwd hoe het nu gaat lopen qua bloedverlies. Ben wel erg "opgelucht" dat meeste nu geweest is. Hopende dat het een complete miskraam is.
    Voor jou ook knuffel en bedankt voor je lieve reactie
     
    Siepie85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina