Mirena spiraal en zwanger

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Thirza02, 20 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thirza02

    Thirza02 Fanatiek lid

    20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Hier even mijn ervaring met de Mirena spiraal!
    Ik ben dus zwanger tewijl ik de Mirena spiraal had! Een paar maanden geleden was ik ook zwanger met dat ding in en toen ging het mis. Want met een spiraal in maak je (bijna) geen baarmoederslijm-spul aan, dus het kindje kan niet innestelen.
    Ik dacht toen, dit is vast eenmalig, kleine kans dat het weer gebeurt.
    Toch wel. Vorige week had ik een mooie duidelijk positieve test in mijn handen. Woensdag heb ik de spiraal eruit laten halen.
    Ik ben nu wel weer gaan bloeden. Dus kans dat het nu weer een miskraam is geworden. Ik ga volgende week weer een test doen voor de zekerheid... Hoewel ik er eigenlijk vanuit ga dat ik nu niet meer zwanger ben.
    De kans op een zwangerschap met een spiraal is 0,1%. En het is ons 2 keer overkomen!

    Verder had ik bijna geen klachten met de spiraal. Weinig bloedingen. Het laten zetten was een eitje! Het eruit halen ook. Prima te doen allemaal! Maar ja je draagt hem om NIET zwanger te worden :). Mislukt bij mij dus!
     
  2. leonie20

    leonie20 Actief lid

    1 jul 2007
    180
    0
    16
    hoi hoi
    misschien een stomme vraag maar waardoor dacht jij van ik kan wel eens zwanger zijn?je zegt dat je geen bloedingen meer had met de mirena?dat zou voor mij een rede zijn om te denken dat ik zwanger zou zijn maar dat had je al neit dus dat kan het niet zijn..
    ik vraag dat omdat ik zelf een paar maand geleden 1 heb laten zetten en er op dit moment meerddre mensen in mijn omgeving zeggen van jij zou wel een zwanger kunnen zijn...
    vandaar dat ik het vraag??
    groetjes
     
  3. Thirza02

    Thirza02 Fanatiek lid

    20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik heb twee kinderen. En bij beide wist ik voor een test al dat ik zwanger was omdat ik dat zo voelde... Klinkt misschien heel stom, want ik had weinig symptomen. Maar zo'n extreme vermoeidheid tot in mijn tenen en ik voelde me helemaal slap. En zelfs als ik ziek ben voel ik me niet zo.
    Dus nu weer en ik had nog een test liggen dus heb het maar even geprobeerd... En ik was niet eens verbaasd om een positieve test te zien.
     
  4. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nou ik denk dus ook steeds, ik kan wel eens zwanger zijn.
    Morgen laat ik hem verwijderen, steeds veel buikpijn en heel onregelmatig bloeden. Niet veel maar genoeg voor een inlegkruisje. Bovendien willen we nog een kindje ;)
     
  5. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Tsja ik heb hem toch ook laten zetten om niet zwanger te worden , maar heb best veel buikpijn en onregelmatig bloedverlies en de laatste 2 weken spookt het ook weleens door mijn hoofd dat het zomaar zou kunnen gebeuren dat je ondanks het spiraaltje toch zwanger bent , en dan denk ik weer , nee 0,1 procent dat gebeurd mij niet ,maar als ik dan hier lees .....

    Toch maar eens een beetje in de gaten houden ..............
     
  6. MamavanMischa

    MamavanMischa Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ik heb nu 7,5 mnd een mirena en denk sindsdien IEDERE maand dat ik zwanger ben, word er gek van! Mijn zwangerschap van Levi was een verrassing en ondanks (zonder menstruatie begonnen en na 2 mnd weer gestopt dus niet 100% veilig) gebruik van pil en (afgegleden) condoom. Ok niet goed beschermd, maar hoe groot is de kans...
    Nu met de mirena lijken al mijn pre-menstruele klachten echt ZO veel op zwangerschapskwalen! Misselijk, enorm opgezette buik, krampen, opgezette borsten, pijnlijke tepels enz enz.

    Ben heel benieuwd, heb je inmiddels alweer een test gedaan? En???
     
  7. MamaVanAmber09

    MamaVanAmber09 Nieuw lid

    12 dec 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds 10 maanden een mirena spiraal laten zetten aangezien mijn menstruatie niet op gang kwam na het stoppen met de pil en onze kinderwens wel aanwezig was. Uiteindelijk na ruim twee jaar en het gebruik van hormonen werd ik eindelijik zwanger wat eindigde in een miskraam. Gelukkig na twee maanden weer zwanger en nu een gezonde dochter: Amber Jasmijn geboren 27-11-2009.
    Mijn man en ik hadden zoiets van zolang wij graag een tweede kindje willen niet meer aan de pil aangezien dat zoveel problemen heeft opgeleverd. Dus een spiraal laten plaatsen in januari van dit jaar. Nu heb ik alleen het sterke vermoeden dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn. Ik ben vreselijk moe, wat ik de vorige keer ook was. Verder zijn mijn tepels veeeeeel groter en er komt zelfs melk uit mijn borst......
    Heb nog geen test gedaan en ik kan het mij eigenlijk ook niet voorstellen. Maar je weet maar nooit.

    Hoop een reactie van iemand!
     
  8. Miss Melody

    Miss Melody Niet meer actief

    MamavanAmber, heb je nog niet getest dan?

    Ik heb namelijk ook vanaf jan dit jaar een spiraal en meende vorige maand ook het idee te hebben dat ik zwanger zou kunnen zijn, maar de testjes bleven negatief, dus ik denk dat ik gewoon last heb van menstruatie-achtige symptomen, maar geen bloeding krijg?!
     
  9. belly

    belly Actief lid

    3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier wel zwanger geraakt na het plaatsen van een koperspiraal. Dacht ook niet die 0,..... zoveel procent te kunnen zijn, maar het kan wel degelijk. Alleen hebben wij er prachtig kindje aan over gehouden!
     
  10. LuckyMommy

    LuckyMommy Fanatiek lid

    17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hier ook zwanger geworden terwijl ik een mirena spiraal had dit is helaas niet goed gegaan, dat ding komt er bij mij noooit meer in!
     
  11. ynnel1

    ynnel1 Actief lid

    27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Ik heb dan geen mirena spiraal maar een koper.. Ook ik denk serieus zeer regelmatig dat ik er niet van zou staan te kijken dat ik zwanger zou zijn!!! Af en toe bloedingen, ernorme opgezetten buik veel pukkels!!!! Wordt er echt gek van!!!! Denk er steeds vaker aan om 'm er maar uit te laten halen en dan maar zolang nodig een condoom te gebruiken!!!! Lichaamlijk vind ik een spiraal namelijk best een aanslag.....(ondanks dat er in een koper spiraal geen hormonen zitten!!!)
     

Deel Deze Pagina