goedeavond heb nu een vast contract voor 28 uur per week. Echter gaat het minder goed op het werk en moeten we uren in leveren. Het zou gaan om 6 uur per week. Volgens mij heb ik recht op een WW-uitkering omdat het meer is dan 5 uur per week. Klopt dit? Moet ik kijken naar mijn loon sv dat x 12 en dat dan x 70% /28 uur*6 uur = bruto ww -uitkering. Hier dan de loonheffing van af (groene tabel) klopt deze berekening? En moet ik solliciteren voor de 6 uur ?Hoevaak per week/maand? Stel ik heb recht op 17 maanden WW-uitkering. En na 12 maanden zegt werkgever toch te weinig werk volledig eruit. Heb ik dan nog maar recht op 5 maanden WW-uitkering? En wat als die 17 maanden volledig voorbij zijn hoe gaat het dan in de toekomst bij een eventuele WW-uitkering. hoor graag van jullie
Hallo P1982, Ik begrijp uit je verhaal dat je binnenkort te maken krijgt met urenverlies. Je hebt nu een aantal vragen met betrekking tot het recht op een WW-uitkering, de hoogte en de sollicitatieplicht. Gezien het aantal uren dat je werkt, moet er inderdaad sprake zijn van een verlies van minimaal 5 uren per week. Alle voorwaarden waaraan je moet voldoen kun je teruglezen op onze website, zie hier. Om de hoogte van de WW vast te stellen kijken we naar het SV-loon dat je verdiende in het jaar voorafgaand dat je werkloos werd. Er zal een dagloon worden vastgesteld dat vervolgens zal worden omgezet in een WW-maandloon. Voor meer uitleg, zie hier. Wat betreft de sollicitatieplicht. Iedereen met een WW-uitkering heeft een sollicitatieplicht. Dit wil zeggen dat je iedere 4 weken minimaal 4 sollicitatieactiviteiten moet doorgeven aan UWV. Dit doe je via de werkmap op werk.nl. Voor meer informatie, zie hier. Mocht je tijdens een lopende WW volledig werkloos worden? Dan geef je dit door d.m.v. een wijzigingsformulier op mijn UWV. Mocht je wederom recht hebben op een WW-uitkering? Dan krijg je te maken met twee WW-rechten die naast elkaar lopen. Voor het nieuwe recht zal opnieuw de hoogte en de duur worden vastgesteld. Met vriendelijke groet, Erik UWV Webcare