Mijn poes is zwanger, maar heb geen enkel idee hoelang....?

Discussie in 'De lounge' gestart door Angelique1992, 18 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelique1992

18 apr 2017
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen!

Ik heb een poes die zwanger is, ze is al enorm dik en kan de kittens al tellen en voelen bewegen in haar buik. Ze mag van ons niet meer naar buiten maar dat wil ze toch nog wel heel graag. Na alles door zocht te hebben op internet, kom ik er voor alsnog niet uit hoelang ze nu ongeveer zwanger kan zijn.

Zou iemand mij kunnen helpen die er wat meer over weet of ervaring mee heeft?

Groetjes Angelique

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Misschien even langs de dierenarts om het met zekerheid te zeggen? Denk dat iemand vanaf een schermpje niet kan zien hoe ver de kat is.

Maar heb je nou helemaal speciaal voor deze vraag een account aangemaakt op zp? :(

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    als je ze al voelt bewegen is ze zeker 6 weken misschien zelfs 7

dus lekker alles al voor dr klaarmaken.. ze geeft zelf wel aan wanneer de weeen begonnen zijn..

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik denk dat je beter een dierenarts kunt bellen ;)

5. Angelique1992

18 apr 2017
    5
    0
    0
    NULL
    NULL

Oeh als ze al zover is dan kan het niet heel erg lang meer duren. Alles ligt al voor haar klaar. Heb op meerdere plekken in huis waar ze graag is veilig plekje gemaakt. Ik kan wel merken aan haar dat ze soms heel onrustig is. Ze slaapt ook veel meer als normaal. IK VIND HET ZOOOOO SPANNEND! Is de eerste keer dat wij een nestje krijgen.

6. Angelique1992

18 apr 2017
    5
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja ik kwam via google op deze site, was waarschijnlijk al eerder iemand geweest die een vraag had gesteld over zwangere katten. Dus ik dacht ik grijp m'n kans en kijk of hier mensen zijn die wat meer weten als ik zelf. En het is ook altijd leuk om met mensen in contact te komen.

Ik snap de reactie kan niet via een schermpje zien hoelang ze al zwanger is.. maar dacht misschien aan de kenmerken zoals dat ze dik is en de kittens voelen dat iemand daar al wat meer over weet.

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    En jij dacht..laat ik me aanmelden op zwangerschapspagina omdat mijn kat zwanger is :D

Je kan je beter laten informeren door de dierenarts en op fora als Kattenplaza bijv.

Heb je ook opgezocht wat je allemaal in huis moet hebben voor een kattenbevalling?

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar je hebt wel door dat dit een zwangerschaps forum is voor zwangere vrouwen? En niet voor zwangere dieren? :cool:

9. Angelique1992

18 apr 2017
    5
    0
    0
    NULL
    NULL

Hihi ik typte in op google hoelang kan mijn poes ongeveer zwanger zijn en toen stond deze site er ook op. Zodoende kwam ik hier terecht.

Ik heb verschillende rustige plekjes in huis gemaakt voor haar. Zoals dozen met handdoeken en mandjes zodat de bavalling veilig kan plaats vinden. Verder zou ik niet weten wat ik voor haar nog moet halen. Tips altijd welkom dus!!

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Denk je niet dat je er verstandig aan doet om sowieso even langs de dierenarts te gaan?

11. Angelique1992

18 apr 2017
    5
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja ik zie het. U heeft gelijk. Heb wel een link mee gestuurd met een screen shot hoe ik uiteindelijk op deze site terecht ben gekomen!

Bijgevoegde bestanden:

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hahaha ik moet hier wel om lachen. Voor je zwangere kat aanmelden op ZP :D

Maar even over je kat: geef je haar speciale brokken? Je hebt van Royal Canin kittenbrokjes die ook voor een zwangere en zogende kat zijn. Misschien is dat ook wel met alle kittenbrokjes, dat weet ik niet zeker. En een nauwkeurige weegschaal zodat je de groei van de kittens kunt bijhouden?

Het is zeker geen overbodige luxe om de dierenarts een echo te laten maken. Dan heb je een indicatie. Soms komt een bevalling niet op gang en dan is een keizersnede nodig (dit heeft mijn kat gehad). Het is dan wel handig om te weten wanneer de kat overtijd is.

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Zwangerschapspagina is een forum voor zwangere, mensen met een kinderwens en mensen met kinderen en op dit forum worden ook vragen gesteld door leden over alledaagse zaken, zodoende kwam je op dit forum.
    Ik denk dat je op een kattenforum meer reacties zult krijgen waar je iets aan hebt, of je belt gewoon een dierenarts... die kan een echo maken.

14. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.299
    2.553
    113
    Heb je gemerkt of ze krols was of dat er opeens een boel vreemde katten in je tuin waren!

Draagtijd is 64 dagen. Zo kun misschien een berekening maken.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik vind het wel humor. 😂 Qua poes, even naar da.

16. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Nou welkom hier in ieder geval! Ik heb geen verstand van katten, maar ik hoop voor je dat iemand je hier kan helpen. De lounge is voor allerlei onderwerpen dus wat maakt het uit? Succes!

17. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Haha wel grappig hoor om voor je zwangere kat aan te melden. Ik zou idd even contact opnemen met de dierenarts. Kan die ook meteen uitleggen waar je op moet Letten.
    Heel veel succes!

18. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    zou me toch maar in gaan lezen over bevalling bij katten. een kat bevalt tussen de 60 en 65 dagen. Ik zou haar niet meer buiten laten. De kans is groot dat ze dan daar ergens een plekje gaat zoeken...
    Je heb voor een bevalling van een kat het een en ander nodig. Soms bijt de kat de navelstreng niet zelf door of maakt het vliesje niet kapot. Dit moet je dan zelf doen. Als je ff op google zoekt dan heb je zo al je info die je nodig heb.
    Succes.

19. naomirebecca

naomirebecca Actief lid

16 apr 2015
    192
    10
    18
    Wij hebben zelf van onze poes eerder 2 nestjes gehad, als je de kittens kan zien en voelen bewegen loopt ze zeker al tegen het einde aan. Je kan het voor de zekerheid checken bij de DA maar je kan het ook gewoon afwachten. Wij hadden altijd een doos staan waar ze in kon bevallen en die zocht ze ook pas op wanneer ze daadwerkelijk ging bevallen daarvoor keek ze er niet naar om. Hier kwam onze poes nooit buiten maar zou die van jou nu zeker lekker binnen houden.
    De laatste weken van de zwangerschap is het verstandig om extra voeding te geven, kittenvoer is hier ook goed voor er zit hier meer energie in dan in normale brokjes. Wel verstandig om hier een goed merk voor te nemen. En die kan je daarna gebruiken voor de kittens zelf.
    Verder zou ik zorgen voor handschoentjes, schone schaar en alcohol voor de bevalling zelf. Sommige poezen bevallen snachts helemaal alleen, onze poes is juist bevallen in mijn aanwezigheid ze wilde me er echt bij hebben.
    Verder zou ik veel info opzoeken op internet over de bevalling staat genoeg.

20. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Nou..dan zou ik me maar rap gaan inlezen over een kattenbevalling en verzorging van de kittens. Neem eens een kijkje bij de site van Kattenplaza. Met alleen een doos en dekens zou ik me niet voorbereiden.

Heb je de dierenarts al gebeld?

Deel Deze Pagina