Wat vind jij van marktonderzoeken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bo83, 22 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo83

Bo83 Lid

17 nov 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

Mijn man is bezig met een studie en doet onderzoek naar marktonderzoeken en hoe dit te verbeteren.

Mocht je heel even tijd hebben, neem dan even een kijkje op http://www.thesistools.com/web/index.php?id=121564&code= en vul deze korte!! enquête even in. Het is geheel belangeloos maar we zijn erg benieuwd naar de reacties.

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Jacoba

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
  3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik ben er gek op

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik heb hem ingevuld!

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik heb hem ook maar even ingevuld. Normaal heb ik een hekel aan enquetes, en dan vooral om de reden dat je je telefoonnummer soms op het eind moet invullen en dat je dan gebeld kan worden door bijv. een pensioenfonds, loterijen of iets dergelijks, en daar sta ik dan niet op te wachten, wil niet dat ze me daar mee lastig vallen... Maar het is wel leuk als je er iets mee kan winnen natuurlijk...

7. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    gedaan!

8. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
  9. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Geweldig! Een onderzoek wat we van onderzoeken vinden.
    Ik vind ze vreselijk, dus ook deze sla ik over.

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    #10 consider, 22 feb 2010
    Laatst bewerkt: 22 feb 2010
    Hey meid, dit zijn geen echte enquete's, dit is gewoon een manier om aan gegevens van mensen te komen.
    Dit vul ik dus nooit in.
    Ik vul alleen maar enquete's in van tns nipo, ciao, euroclix panel, en panel onderzoek.

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Maar één keer in het jaar ongeveer krijg ik ook een pakket van allemaal A4-tjes met een potloodje erbij in de brievenbus dat ik aan kan kruisen en in kan vullen. Die bedoel ik bijvoorbeeld. Is die niet van tns nip? Of vergis ik mij? Want die vul ik nu ook niet meer in.

12. Bo83

Bo83 Lid

17 nov 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    @consider: Deze enquete is echt belangenloos, je hoeft ook verder geen gegevens in te vullen en je wordt ook echt niet gebeld. Ik heb ook een hekel aan enquetes (en hij ook) dus daarom kijkt hij op welke manier we de enquetes in NL kunnen verbeteren en waar mensen dan voornamelijk een hekel aan hebben of wat het juist leuk maakt om het wel in te vullen (zoals een beloning). Maar het is natuurlijk altijd vrijwillig!

Bedankt voor al jullie input! Hij heeft 150 reacties nodig om de resultaten terug te koppelen aan de docent en het aantal vliegt nu omhoog dankzij jullie allemaal!

13. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Gedaan. Ik vind het leuk om enquetes in te vullen, dus deze vul ik ook in.;)

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    @Bo83, had gem al ingevuld hoor!
    Wilde alleen waardevol laten weten dat die enquete's die zj invuld geen echte enquete's zijn.

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik had hem ingevuld maar ik ben afgehaakt op de pagina. naam adres bla bla. ik vind mijn mail eigenlijk al op het randje. onderzoeken moeten anoniem zijn. het voegt niks toe voor het onderzoek als ik met naam en toenaam bekend ben ergens ik vind dat niet prettig. dus sorrie... van mij geen uitslag.

en de onderzoeken die vaak voor tv gedaan worden daarvoor worden van tevoren mensen geselecteerd en die zijn dus in mijn ogen ook niet helemaal betrouwbaar. als je selecteerd dan sluit je bepaalde groepen uit lijkt me dus krijg je geen objectief beeld.

16. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik heb trouwens ook geen emailadres ingevuld. Dan issie wel gewoon over gekomen toch? Mijn antwoorden...

17. Bo83

Bo83 Lid

17 nov 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor, je hoeft helemaal geen adres e.d. in te vullen alleen je leeftijd en geslacht, daarna is dit onderzoek klaar. Weet niet waar Yinthe terecht is gekomen?

18. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik ben ook geen naam en adres tegengekomen hoor! Alleen je emailadres. Maar dat mocht je zelf weten of je dat deed.

19. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    emailadres kon je invullen als je vaker gevraagd wilt worden
    voor onderzoeken ( vooral van studenten)

zelf ben ik al lid van EUpanel en help zo graag mensen verder met hun studie.

naam adres of telefoonnummer vul ik NERGENS in!

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb geen hekel aan marktonderzoeken. Toevalligerwijs zijn wij er vorig jaar uitgepikt door het CBS en door Intomart. Met als gevolg dat wij af en toe een interviewer aan huis hebben of telefonisch worden gebeld door hun.

Deel Deze Pagina