Zoals op de rechterfoto ziet mijn gaastra jas er ook uit en die is echt nep. Zullen wel gewoon verschillende lijnen zijn hoor.
Pff, moeilijke discussie! Ik vind zowel vlees als bont (en leer) niet nodig (eet ook geen vlees), dus voor mij zijn het allemaal luxeproducten. Daarnaast worden dieren in de bioindustrie ook flink gemarteld, ik weet niet of je kan zeggen dat dat bij bontdieren erger is. En vlees is ook nog eens heel snel weg, van een bontjas kan je jaren 'plezier' hebben. Dus als ik voor het gemak het dierenleed gelijk stel, en het nut van de producten ook, kan je beter bont dragen dan vlees eten. Het is natuurlijk niet zo makkelijk, maar even om aan te geven dat ik het niet vanzelfsprekend vind dat vlees nuttiger is en bontdieren onvriendelijker behandeld worden. Ik ben dus vegetarier, heb geen bont en zou het ook niet kopen, maar ik heb wel een leren jas. En 2e hands bont vind ik lang niet zo erg als nieuw bont: het is er toch al, kan je er beter maar zo lang mogelijk van genieten (alhoewel ik dat zelf nooit zou doen).
Nou ik zou je laten lopen hoor, ik zie toch geen verschil Net zoals ik er echt niet op let of het nou een vera moda jas is of een gaastra jas. Zelf zou ik nooit bont dragen, maar de jas in mijn prijsklasse zal dit ook niet niet bevatten
je kan toch de look ervan mooi vinden maar de gedacht erachter niet (dus dat het echte beestjes zijn geweest zeg maar) soms kan het bij winterse dingen wel mooi staan en lekker warm zijn maar ik zou niet een echte stuk bont willen hebben, nep is dan een leuke vervanger.
Ja klopt! Hahahaha Ik zou niet zo gauw een jas kopen voor dat geld, vind 80 voor een jas eigenlijk al erg veel!
Gaastra geeft zelf toe dat ze echt bont ipv imitatiebont gebruiken. De dame van de klantenservice van de Bijenkorf heeft de fout op de website dat de bontkraag imitatiebont zou zijn toegegeven. Jassen worden vaak in het buitenland gefabriceerd en vacuüm getrokken vervoerd. Dan komt die bontkraag in de kreukels ja. Het is heel simpel hoe je echt bont en nepbont kan herkennen: Nepbont plakt aan elkaar als je een stukje door je vingers rolt. Echt bont blijft fluffy. Verder kan je een paar haren eruit trekken en aansteken. Als het smeult, is het nepbont, als het opkrult en verbrandt en de typische brandlucht van haar geeft, is het echt bont.
Dank voor die uitleg, zogelukkig. Het schijnt namelijk dat ook in (aan?) goedkopere kleding echt bont zit en nu weet ik hoe ik het herken. Wat vinden de anti bonters nu werkelijk het verschil met vlees en leer? Ik zelf heb het idee dat bont op een ergere manier wordt verkregen. Maar dat is maar een idee.
Los gezien van het feit of het hier om echt of nep bont gaat, snap ik überhaupt niet dat iemand 360 (!) uitgeeft aan zo'n jas.
Mag ik toch vinden? Moet je het ook niet op een openbaar forum plaatsen. Ik vind dat je voor 360 wel mooiere jassen kunt kopen. Plus schoenen, plus een broek, plus een trui, plus...
ja zeg ik toch ook...niet mijn smaak Wedden dat er veel mensen zijn die het ook mooi vinden... Ik zeg gewoon dat het erg simpel is voor die prijs...zie de waarde er niet in
"Als je hem nu niet draagt, zijn die wasbeertjes voor niets gestorven" .. Dat zijn ze sowieso. Tenzij mode wordt gezien als een heel nuttig doel om dat soort praktijken voor uit te voeren.