Mierenplaag...

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluisjee, 1 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Help wij hebben een mierenplaag :x ik wordt er stapel gek van... Probeer het nest al te vinden maar ze lijken overal en nergens vandaan te komen.

Ik stofzuig sowieso al twee keer per dag vaak maar zeker 1 , geen etensresten op het aanrecht. , geen vaat op het aanrecht... Daar kan het allemaal niet aan liggen.

Wij wonen sinds 4 maanden in dit huis , hiervoor een flat ik ben dit niet gewend... Heb in de tuin alle holen die ik tegen kwam met afwasmiddel onder gespoten.

Dus wie heeft de goude tip voor mij ?? Hoe kom ik er echt vanaf...

2. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Ik lees even mee, hier ook last van mieren

3. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    ik had vorig jaar ook een mierenplaag maar omdat ik honden en kinderen heb durfe ik het niet om heftig bestrijdingszooi te gebruiken ik heb toen de plinten en deurposten ingesmeerd met puur citroensap en vervolgens talkpoder gestrooid in de hoeken , kieren en waar ze maar knden komen. de vloeren gedweild met citronell , dat schoonmaak spul :)
    gelukkig is het toen over gegaan .

4. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Mijn vriend werkt in de ongediertebestrijding.
    De laatste week wordt hij con-ti-nu gebeld voor precies dit probleem. Die beesten reagere op de tenperatuur/luchtdruk/combinatie en op de een of andere manier explodeerd het ineens.

Er is niet heel erg veel wat je kan doen. Mocht je ergens een gaatje vinden waar het overduidelijk vandaan komt dan kun je er gemakkelijker iets aan doen. Er zijn spuitbussen te koop met een heel dun tuutje eraan (zoiets als bijvoorbeeld WD40 ook aan de fles heeft zitten) en die echt gewoon in dat gaatje steken en volledig leegmaken.
    Is er geen gaatje te vinden, dan wordt het lastiger. Als het de spuigaten uitloopt kun je een bestrijder inschakelen maar dat kost een hoop geld.... die zijn alleen wel gediplomeerd en migen als enige aan de gang met proffessioneel spul.

Wij hadden het hier ook. Echt ENORM!
    Het terras verzakte en toen ik vorige week naar buiten keek dacht ik in een flits "doen al die muggen hier toch joh?".
    Waren geen muggen... google maar op "mieren bruidsvlucht".
    Zelfs mijn vriend stond met verbazing te kijken. Had ik mooi ff mazzel dat de bedrijfswagen voor de deur stond..... probleem was met 10 minuten verdwenen en heb geen mier meer gezien. Van de week gaat ie met een collega het terras opnieuw doen. Niet omdat het hem stoort, nee....... omdat ie het nest wil zien..... ;)

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Naast de obvious zaken die je al gedaan hebt, wij leggen tegenwoordig lavendel bij de deur. Dat lijkt wel wat te schelen. En verder zorgen dat alle zoetigheid weg is, desnoods zet je de honing in de koelkast. Mijn man heeft gisteren de hele keuken (inclusief keukenkasten) geboend en gedweild, dat scheelt ook een hoop.

6. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Als je het nest hebt gevonden of denkt dat je in de buurt bent, snij een citroen door midden, en daarna nog een keer door de midden zodat je 4 stukjes hebt. Leg die op de plek waar de meeste mieren zijn. Strooi daaroverheen gedroogde munt en tada.. doei mieren! Af en toe zijn de Turkse gebruiken toch wel handig :)

7. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Hier ook een explosie van mieren. Vreselijk! Ik heb mierenpoeder gestrooid en ik maak alle mieren die ik binnen tegen kom dood :)

8. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Goh en ik begon te twijfelen aan mijn hygiëne 😃
    Hier dus hetzelfde. Komen hier onder de voordeur door naar de keuken. Ik had in de ochtend een boterham met honing gesmeerd en dat mes in de wasbak gelegd. Kom ik s'middags terug, is het hele mes zwart van de mieren. IEWL! Ik heb alles goed schoongemaakt en gedweild maar kan morgen nog een paar kastjes van binnen schoonmaken.

9. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.186
    170
    63
    NULL
    NULL
    Kan je misschien de mieren 'volgen' om te zien waar ze vandaan komen? Misschien dat je dan het nest vind? In mijn keuken liggen eigenlijk altijd wel kruimels en vooral met dit weer vind ik het te warm om te gaan stofzuigen en dweilen, maar heb nooit mieren binnen. In de tuin kwam ik wel een enorm nest (vliegende) mieren tegen toen ik wat planken optilde. Daar heb ik gelijk kokend water overheen gegooid en daarna niks meer gezien. Maar ik zou als ik jou was proberen om het spoor zeg maar te volgen, wie weet vind je dan de mierenhoop. Succes ermee

10. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    baking soda rondstrooien waar de mieren het kunnen oppakken en meenemen. zij denken dat het eetbaar is en nemen het mee naar het nest maar hun maagjes kunnen er niet tegen dus gaan ze er dood aan. maar dan hebben ze al met zn allen lopen smikkelen.
    bakingsoda is niet giftig voor mensen en huisdieren dus kan je zoveel van strooien als je wilt.

11. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Hier ook al een paar weken hetzelfde probleem. Elke keer als ik denk dat ze weg zijn zie ik ze opeens weer.

We hebben al geprobeerd:
    - Kokend water er overheen
    - Kokend water met afwasmiddel
    - Bakpoeder
    - Baksoda
    - Keukenspray

Allemaal geweldige ideeën die ik online gevonden had maar helaas helpt niks.

Vanochtend had ik baksoda gemengd met suiker. De mieren zijn er al de hele ochtend ontzettend van aan het smullen. Zucht.
    Wie heeft DE tip?

12. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hier ook sinds vanochtend :(

De deur van de keuken naar de deur staat de hele dag open (ook vanwege de katten), dus ze zullen zo wel binnen gekomen zijn.
    Ik heb al met stoepkrijt een dikke streep gezet voor de buitendeur (net of je boze geesten probeert buiten te houden :p ). Citroen afwasmiddel bij de drempel van de keuken naar de gang gesmeerd. Gedweild met azijn, maar daar gingen ze maar heel even van weg. Dochterlief is logeren bij mn ouders, dus net toch maar 2 lokdoosjes gehaald, maar ik kom er nou eigenlijk niet achter of dat mag/kan met katten??
    Heb ze voor de zekerheid maar even buitengesloten. En als het toch niet kan, dan haal ik de doosjes straks maar weer weg :(

Die bakingsoda is ook nog een idee! Ik las ook iets over een bakje met jam en gist, moet hetzelfde effect geven als de bakingsoda.

13. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Of bakingsoda echt helpt weet ik niet. Ze zijn al vanaf vanochtend aan het genieten ervan en ik heb er nog geen dood aangetroffen. Geen idee hoe lang het duurt voordat het werkt. Net waren die beesten met z'n 10en op een hoopje aan het eten dus die heb ik maar doodgemaakt. Bah!

14. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ow ja en we hebben al mierengif gestrooid en schoonmaakazijn in de gaten gegoten.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.142
    35.785
    113
    Hier alles al geprobeerd, tot heel veel gif aan toe, maar niets helpt helaas.

16. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Hier hetzelfde probleem... het zijn er echt zoveel, zo goor!

17. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Vorig jaar gif in Frankrijk gekocht, werkt perfect... helaas is dat soort gif hier verboden en daar wordt het zo verkocht...

18. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Nou... Haha... Ik ben "gelukkig" niet de enige.... Ik ben heel schoon , tegen het extreme aan dus voelde mij gelijk vies.
    Ben al dagen in die hitte aan het stofzuigen , dweilen en poetsen en dat meerdere keren per dag pff...

Maar goed vanmiddag bij mijn schoonzus op visite hoort haar buurman mijn praten. Krijg ik twee bussen mieren-insecten dood spray. Dus toen ik thuis kwam overal waar ik gaatjes van holletjes zag , kieren en naden vol gespoten. Ik kwam wel echt twee grote holletjes tegen!! Ik heb die twee bussen helemaal leeg gespoten. Ik ben morgen namelijk de hele dag werken , kleine bij mijn moeder. Ik eet daar want mijn man is werken. Dus als ik thuis ben gaat mijn zoontje zijn bedje in. Zaterdag met die hitte blijf ik toch binnen , ik denk niet dat 40 gradenn lekker met hem buiten is. En in de avond hebben wij een bruiloft en dochter en zoon slapen dan bij mijn schoonzus. Dat spul is namelijk niet zo goed voor baby's ;)

Daarna heb ik mijn hele huis afgenomen met citroen alles reiniger , stofzuigen en alles gedweild met die citroen reiniger.

Tot nu toe geen mier gezien meer. Buiten ook veel en veel minder. Dus hopelijk gaat het nu de goede kant op. Ik wil zondag dit alles nog een keer herhalen.

Ik was zo verdrietig vanmiddag. Ik had kokend heet water gebruikt en ammonia (las ik op internet) en even leek het echt beter. Tot ik in de ochtend thuis kwam. Uiteindelijk kwam ik vanmiddag thuis en het was zo weg begon gewoon spontaan te huilen.

Dus hopelijk heeft dit geholpen....

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
  20. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier werken de mieren lokdoosjes nog steeds erg goed!

Deel Deze Pagina