Mia in de baby-achtbaan

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mrs Mia, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Gabrielle, helaas ook welkom hier. We hebben met z'n allen al heel wat meegemaakt en een lange weg afgelegd. Jullie dus ook al de 5e behandeling in het vooruitzicht. Ik snap je gevoel heel erg goed, wij hadden bij de laatste tp ook echt absoluut geen hoop meet dat het ooit ging lukken en al helemaal niet met een cryo... En kijk naar het resultaat! Totaal 6x ICSI gedaan en 11 tp gehad van in totaal 14 embryo's. Wie had ooit nog gedacht dat wij zwanger zouden raken... Wij iig niet.

Met de laatste tp heb ik eerst via de ha spuitjes gedronken om de b12 op te vijzelen, aangezien deze vrij laag was (maar volgens de gyn en ha niet te laag), dus op eigen initiatief hiermee begonnen icm vit d tabletjes. Dus eerst 8 weken die spuitjes gehad + 1 tabletje vit d3 per dag. Na 8 weken b12 op peil gehouden met 2 b12 tabletjes + 1 d3 tabletje en foliumzuur 5 mg. Weet natuurlijk niet of dit de magic combi is geweest, maar voor mij heeft het geholpen.

Oh ja en cryo tp in gestimuleerde cyclus ipv natuurlijke cyclus, hadden we voorheen ook nog nooit gedaan omdat we altijd dachten dat in natuurlijke cyclus het "natuurlijker" zou zijn. Maakt geen zak uit dus.

Ik hoop dat je er iets mee kan en als je je ei hier kwijt wil, dan ben je altijd welkom hier.

Ladouce, geen idee wanneer er meer bekend wordt op m'n werk. Ik wacht het maar ff af.

2. Yonne

Yonne Lid

14 mei 2011
    6
    3
    3
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben Yonne en lees al een tijdje mee, heb o.a. contact gehad met Maartje en Sikki. Ik ben op basis van een aantal van jullie verhalen naar DD overgestapt. Hier heb ik mijn 6e ICSI gedaan en voor de 6e ICSI werd duidelijk dat de ICSI's daarvoor allemaal voor niets zijn geweest vanwege een enorm hoog DFI. Nu hebben we afgelopen week de keuze gemaakt om over te stappen op donorsperma... Niet makkelijk, maar wel meer kansen en we zijn al een eindje onderweg in de MMM. Ik zelf heb een verminderde eicelreserve. Perfecte combi dus....;)
    Ik weet nog dat dit topic door de meeschrijvers het kneusjes-topic of toosjes-topic werd genoemd :D. Ik sluit me graag bij jullie aan, zeker ook omdat het bij een aantal van jullie zo goed is gekomen!!!!

Groetjes, Yonne

3. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Yonne en Gabrielle, welkom hier in dit BIKKEL-topic (helaas)!
    Jullie zijn zo te lezen ook al lang bezig en een heel eind op weg :(
    Ik ben wel blij dat een aantal succesverhalen hier jullie goed doen. Het is toch even wat anders als iemand na 1x IVF/ICSI zwanger wordt of na 5/6 keer.
    Daarnaast vind ik het erg leuk dat jullie je hier aansluiten aangezien ik het idee had dat dit topic een beetje rustig begon te worden. Wel logisch aangezien sommigen wegens tegenvallende resultaten in hun holletje zijn gekropen en anderen juist zwanger zijn en zich op andere dingen gaan concentreren. Toch vind ik het juist leuk om nog wel te blijven schrijven, hopen en duimen met diegenen waarbij het (nog) niet is gelukt.

Gabrielle, je vroeg om onze succes-recepten:
    Ik bleek dus een trage schildklier te hebben. Niet zo traag dat ze in NL er wat aan deden, maar volgens dr. S (uit Dusseldorf) was hij niet helemaal optimaal. Je TSH moet rond de 1 zijn en die van mij was ongeveer 2,5. Ook was mijn Ft4 te hoog. Dus ik kreeg daarvoor Thyrax. Ook ben ik begonnen met de Metformine (is eigenlijk tegen suikerziekte), dr. S was hier niet helemaal over te spreken maar stond het wel toe. PCOS patienten hebben vaak een verstoorde suikerbalans en in veel andere landen geven ze hiervoor vaak Metformine. De eicelkwaliteit wordt beter hierdoor, maar ook de kans op miskramen (die bij PCOS groter is) neemt af. Daarnaast slikte ik Omega 3 (2x 1000 per dag) Vitamine D en Etos Zwanger Worden pillen. Oh, ik heb trouwens ook nog aspirine geslikt tot aan week 6, toen kreeg ik een flinke bloeding en ben er mee gestopt.
    Mijn succespoging was trouwens ook een cryo in gestimuleerde cyclus.
    Zoals Lindhina al schreef is vit. B12 ook belangrijk, maar die was wel goed bij mij. Ik had me ook nog laten testen op immunologische oorzaken maar daar was niks mee aan de hand.

Yonne, jij dus ook in DD. Ja, als je daar komt denk je wel eens: wat heb ik toch lang in NL gedaan? Hoewel NL echt niet slecht is, maar daar doen ze gewoon veel meer en zijn ze verder.
    Een hoge DFI is niet niks... Sikki en Anna weten er over mee te praten. Bij hun is het echter wel beter geworden na wat aanpassingen van manlief. Maar dat geldt zeker niet voor iedereen, dus ik kan me voorstellen dat jullie op een donor overgaan, zeker als je eigen eicelvoorraad niet mee zit. Het blijft echter een hele moeilijke keuze.

Gabrielle en Yonne: ik wens jullie alvast heeeeeeeeeeeeeel veel succes en hopelijk willen jullie je verhalen hier delen!!!

Sabrien, eindelijk wat minder misselijk :):):) Dat gaat de goede kant op dus. Verder heb je een mooie echo gehad en gaat het goed met de kilootjes, dus wat wil je nog meer? Over 3,5 week een hele mooie 20 weken echo :D

Lindhina, wat heerlijk om het je omgeving te vertellen he! Vind je het soms ook nog zo onwerkelijk? Ik vind het nog steeds moeilijk om te bevatten en ik loop echt tegen het einde aan.
    Hopelijk weet je snel meer over je baan zodat je het hen daar ook kan gaan vertellen, want begint dat buikje niet een beetje op te vallen nu ;):D

Ladouce, de duivels zijn nooooooooooooooooooooit leuk :x Behalve als ze het begin van een nieuwe poging in luiden en je er al heel lang op zit te wachten. Maar in jouw geval is het dus gewoon rot. Het lijkt me heel verstandig om even te wachten met de cryo's als je een druk weekend met je werk hebt en zo. Hoewel ik wel moet zeggen (en je niet op andere ideeen wil brengen) de keer dat het bij mij lukte was een van de drukste weken op mijn werk ;)
    En hoeze Nijmeegse vierdaagse? Ga je meelopen??? Dan ben je pas echt een BIKKEL!
    Oh en zelf klussen is natuurlijk altijd goed :D
    Morgen naar Frankrijk? Goede reis en GENIET er van!!!

Hier alles prima. Inderdaad het einde is in zicht :) Niet dat ik er van af wil, maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar hoe de kleine man er uit ziet en zo. Ik moet eerlijk bekennen dat ik hoop dat hij op een van ons lijkt. Natuurlijk wil iedereen dat, maar aangezien hij een tijdje in de vriezer heeft gelegen wil ik gewoon bevestiging dat ze het goede rietje hebben gepakt :) Maar ik ga er wel van uit hoor.
    Verder heb ik een hele drukke laatste week omdat alles afgerond moet worden, maar met de kleine man gaat het volgens mij nog prima en ik heb ook nog steeds weinig kwaaltjes, op die spataderen en iets meer opgezwollen voeten tijdens het warme weer na dan... Maar ik klaag niet hoor :)

4. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Lindinha, Mia, bedankt voor jullie succes-recepten. Wie weet misschien werken ze ook bij mij. Ik heb ook een traagwerkende schildklier, dan weet ik nu al 1,5 jaar en ik krijg ook thyrax voor. Bij de eerste 3 ICSI's was daar nog geen sprake van. Maar ik heb nooit gepraat over vitamine B12 of D3, dus dat ga nu zeker bespreken. Wel slik ik al tijden zwangerschapsvitamientjes, incl foliumzuur.

Ik heb helaas maar 1 keer cryotjes gehad. Terwijl ik vaak tegen een overstimulatie aan zit. De eerste keer 35 eitjes (18 rijp, 8 gedeeld, 2 geplaatst en nog 2 cryo's later). Daarna heb is steeds tegen de 18-20 eitjes gehad, maar maar de helft rijp en daar weer de helft gedeeld en geen invries-kwaliteit over. Manlief heeft maar tussen de 100.000 en 200.000 zaadjes, en zeker geen A kwaliteit. Bij mij lijkt alles verder in orde, op de schildklier na.

Haha, Mia, ja...stel je voor dat jullie kleine man niet op jullie lijkt. Je hoort wel een verhalen van verwisselde embryo's, maar ik heb zelf bij mijn enige cryo daar nooit bij stil gedaan. Bij jullie zal het ook goed zijn :)

Ik ben overigens niet zo'n kneusje als jullie. Na 3 ICSI's hebben we een pauze ingelast en toen werd ik een half jaar later spontaan zwanger. Dat was zo onwaarschijnlijk, in het ziekenhuis geloofden ze het niet meteen. De arts zei dat met zo'n spermakwliteit die kans kleiner was de de lotterij winnen. Maar onze wonder-dochter is al bijna 7 inmiddels. En ze lijkt erg op haar vader, dus het is echt van hem :))). Dus ik mag niet klagen, ik heb al een kind, ik ben al moeder. Toch is het verlangen naar nog een kind erg groot. Bijna 5 jaar lang hebben we op nog een wonder gehoopt, maar helaas...je kan de goden niet verzoeken, he. Toen ik weer alle start-onderzoeken moest doen bleek mijn schildklier een probleem te zijn. Voordat we konden beginnen waren we een jaar verder. En nu dus weer een 4de mislukte ICSI verder. Ik heb sterk het gevoel dat ICSI voor ons niet werkt, maar wie weet...nog een keer.

Ik mag dus niet klagen. Aan alle inmiddels zwangeren wil ik zeggen: geniet van deze tijd, ik weet hoe dat voelt, dat heb je zo verdient!!! Zeker jullie die al zo veel voor gevochten hebben. Aan diegenen die steeds telleurgesteld worden, heel veel sterkte; ik weet ook hoe dat voelt. Ik weet hoe het voelt als je denk nooit een kind samen te hebben, nooit moeder of vader tw worden. Dat wanhopige gevoel is verschikkelijk. Hang in there!

5. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    O ja, ben ook vergeten te vertellen dat we in Leuven onder behandeling nu zijn, de eerste keren was het nog in NL. Omdat ze spermakwaliteit zodanig slecht was dat ze zelfs adviseerden om geen ICSI meer te doen, heeft manlief een niet wetenschappelijk bewezen behandeling ondergaan om zijn kwantiteit iets op te krikken. Hij slikt nu al bijna 8 maand Tamoxifene. Toen hij na 3-4 maand op controle moest had hij van 100.000 ineens 2 miljoen. Ver20voudigd. Zo'n resultaat hadden ze niet verwacht, omdat in 80% van de gevallen bij de man helemaal geen enkele verbetering optreerd. Kwaliteit is nog steeds belabberd (2% bewegelijkheid, 8% morfologie), maar ja, uit 2 miljoen heb je iets meer kans op een goeie ertussen dan bij 0,1. Dat was dus het geval voor de 4de ICSI.

Keerzijde van Tamoxifene is dat er veel bijwerkingen zijn en dat je niet veel langer dan 6 maand moet slikken. Hij zit nu op 8 maand en dus te lang. Hij heeft last van veel depressieve buien en hij moet dus snel stoppen. Maar als hij stopt neemt de kwantiteit weer af...dus we moeten nu snel nog een ICSI doen.

Morgen op controle en hopelijk kunnen we snel starten!

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Welkom nieuwe meiden!

Mijn ‘recept’:

Ik slik Thyrax wegens een iets te traag werkende schildklier + anti-TPO. Dit werd eerst in NL nooit onderkent, maar in DD dus wel. Ik ben toen bij een Duitse endocrinoloog geweest die mij aan de Thyrax zette. Hierdoor belande ik in een hyper. Na te moeten stoppen met de Thyrax belande ik juist weer in een ontzettende hypo. Inmiddels is duidelijk geworden dat ik dus wel degelijk Hashimoto heb én wel degelijk schildklierhormonen moet slikken. Bij mijn laatste poging was ik eindelijk goed ingesteld. Nu in de zwangerschap sta ik ook onder strenge controle voor mn schildklier en ben ik nog altijd erg mooi ingesteld.

Ik spoot al vitamine B12 (2 keer per week) omdat ik een te lage waarde had. Vorige pogingen zijn mislukt terwijl ik het al wel spoot, dus daar zal het wel niet aan gelegen hebben. Of in ieder geval: niet alleen aan gelegen hebben. Ik geloof wel dat het ondersteunend kan hebben gewerkt.
    Ik slikte 2 vitamine D tabletten per dag (vanaf zwangerschap nog slechts 1 per dag) van het merk Devaron van de apotheek. Deze is zonder recept te verkrijgen voor 9,95 (90 tabletten).
    Ik slik 1 multivitaminepil voor vitamine B. Er zijn twee soorten bij het kruidvat van een bekend merk (weet zo de naam ff niet uit mijn hoofd) in een rode verpakking. Eentje met 300% van de dagelijkse behoefte en er is eentje met 100% van de dagelijkse behoefte. Ik slikte (en slik nog steeds) de 100% versie. Hiernaast slikte ik (tot een week of ongeveer 15 denk ik) nog een losse foliumzuurtablet (is ook een B vitamine) omdat ik als absoluut wondermiddel Prednison slikte. Er is eens een onderzoek geweest naar vrouwen met extreme zwangerschapsmisselijkheid die Prednison slikten tegen de misselijkheid. In deze groep bleek er een licht verhoogd aantal kinderen met een hazelip te zijn geboren. Men kon niet aangeven of het door de Prednison kwam of door de stress van die dames of vanwege het vele kotsen en daardoor geen vitamines opnemen… Maar gewoon voor de zekerheid heb ik dus de dubbele hoeveelheid foliumzuur geslikt (dubbel want het zit ook in het multi B tablet).

Verder tijdens de poging zelf:
    - Femara tablet geslikt van CD1 t/m CD5
    - Menopur gespoten
    - Cetrotide gspoten
    - Suprefact 2 keer per dag gesnoven (dag na punctie tot week 8)
    - Pregnyl 5000 gespoten voor de eisprong in werking te zetten en nog 3 keer Pregnyl 1500 gespoten voor de LF ondersteuning na de punctie.
    - 3 x daags 2 capusles Utrogestan ingebracht
    - Prednison geslikt, dag na punctie gestart met 2 tabletjes van 5 mg per dag, dus 10 mg per dag. ’s Ochtends en ’s avonds 1. Dit moest ik afbouwen met 20 weken zodat ik met 25 weken er helemaal van af was.

Verder ‘ lekker’ negatief gedacht en toch…

:)

Mia, hihi dus jij ook wel eens gedachtes van ‘zouden ze wel het juiste bakkie gepakt hebben’… Ik heb die gedachte ook wel eens…
    Bij ons was het geen cryo, maar een verse poging maar ook daar kunnen ze fouten mee maken. In de uitslaapkamer heb ik ook een vrouw van Chinese afkomst gezien… Soms ben ik wel eens bang dat er een half Chineesje uit gaat komen… *bloos*
    We zouden er net zo veel van houden als van mijn eigen geentjes, maar we zouden wel erg schrikken ;) Juist omdat we zo gelukkig zijn dat het toch nog met mijn eigen eieren gelukt is. Althans, dat denken wij, dat het met mijn eigen eieren gelukt is ;)
    Gelukkig zegt de gyn heel vaak dat ons beebje op mij lijkt want het heeft hele lange benen, dus we gaan er maar van uit dat het echt van mijn ei was ;) En anders het zij zo. Dan was het een goedkope eiceldonatie ;)

Vandaag ff de laatste dingentjes voor mn vluchtkoffer gehaald. Heb ff wat nachtponnetjes ingeslagen, net als een klein flesje shampoo enzo. Dan hoef ik niet met een grote fles te gaan zeulen.
    Ook nog ff een bakje gekocht voor de billendoekjes zodat ze mooi vochtig blijven en nog een jasje en een vestje gekocht. We zijn nu echt goed voorzien haha.

Deze week komt als het goed is eindelijkkkkkkkkkkkkkkkkkkk de op maat gemaakte matrasjes binnen bij de babydump en volgende week dan de maxi cosi…
    Zaterdag gaat Maartman het rolgordijn ophangen en dan hoeven we alleen nog maar een andere lamp en dan is het klaaaaaaar!! :) en dat mag ook wel eens want als het nu zou komen, dan word de bevalling niet eens meer afgeremd!! En mocht het vrijdag over 2 weken geboren worden, dan mag het na een nachtje in het ZH te zijn gebleven, direct mee naar huis!! Dat is best snel ;)

Het is en blijft onvoorstelbaar…

Gun dat de andere mmmeisjes ook zo ontzettend.
    Hoop dat Ladouche met haar cryo’s het geluk ook te mogen zien beleven.
    Hoop dat Anna het allemaal een beetje trekt… Al zal het hartverscheurend moeilijk nu zijn… Ben wel benieuwd hoe het nu gaat… Is het allemaal al op gang gekomen? En heb je iets kunnen regelen dat de gyn je een paar dagen vooruit heeft gezet ivm verzekering? *knuffel*
    Hoop dat Sikki haar 9e (potver!!) eindelijk eens ziet slagen!!
    Hoop dat Lisa binnenkort een hele succesvolle TP zal gaan hebben.
    Hoop dat Ieoor mooie succesvolle plannen gaat maken…

En hoop uiteraard dat de zwangeren ook goed en wel zwanger blijven en straks prachtige wonders in de armen mogen sluiten!! En dat de andere mmmeisjes ons zullen volgen…

7. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Ik heb vandaag weer een hoop opgezocht over B12 en D3, en zeker wat B12 betreft kan ik denk ik wel wat mee bij de dokter. Sinds ik Pfeiffer heb gehad en kort daarna hypo-schildklier gekregen, ben ik zo verschikkelijk moe. Veel symptomen vamn B12 tekort klinken mij niet vreemd in de oren. Ik ga zeker vragen morgen hoe dat zit, en eigenlijk (misschien dom om zo te denken) wil ik gewoon dat ze gericht zoeken of ik geen B12 tekort heb. En of het misschien niet beter is voor een innesteling dat ik het krijg.

Wat het schildklier betreft, ik slik nu 50 microgram, maar volgens de endocrynoloog in het ziekenhuis zou ik 100 moeten slikken. Maar van 100 werd ik een jaar geleden misselijk, had een zeer lage bloeddruk en werd vaak duizelig. Met 50 gaat het prima en is mijn waarde ok, maar niet optimaal voor een zwangerschap. Nu stelden ze voor om als ik straks weer begin het om en om te nemen, een dag 50, een dag 100. Pfff, wat een gedokter, he.

Dank je wel voor je verhaal ook, Maartje. Wat zijn jullie lekker bezig met kinderkamer en spullen. Leuk!!! Denk je dat de baby eerder komt, is het alleen uit voorzorg?

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja, mn kindje gaat eerder komen. Ik ga namelijk met 37 a 38 weken ingeleid worden!! :)

@ B12: dit kan gewoon doormiddel van bloedprikken onderzocht worden. Let wel op dat de referentiewaardes van veel lab's niet sporen: onder de 350 is verdacht!! en dient verder onderzocht worden. Bij waardes onder de 300 is spuiten aanbevolen, bij twijfelwaardes (300-350) zou je ook eerst met tabletten het kunnen proberen omhoog te vijzelen.

@ Thyrax: wat raar, de ene dag 50 en de andere dag 100. Zit een enorm verschil tussen!! Zou ik ook duizelig van worden. Dat jij toen je op 100 per dag zat duizelig enzo werd, hoe lang heb je dat toen geprobeerd? Vaak moet je wel ff wennen aan je nieuwe dosering en moet je het wel ff de kans geven. En ook belangrijk: niet te snel ophogen, maar gewoon rustig aan om te voorkomen dat je hyper verschijnselen krijgt.
    Wat zijn eigenlijk jouw schildklierwaardes?

9. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    En waarom ga je ingeleid worden? Last van complicaties? Sorry, je hebt het vast hier verteld, maar ik heb het niet gelezen. Wel spannend voor jullie.

Ik heb 100 tyrax bijna 4 maand ingenomen. Op het laastst werd ik duizelig achter het stuur en had een bloeddruk van 50/80 en ik had zelfs het gevoel van hartkloppingen. Heel raar. Geen wonder dat ik me zo misselijk en duizelig voelde. Toen ben ik 3 maand gestopt, ze wilde checken of mijn waardes niet weer vanzelf (na een soort schok therapie) weer normaal werden, maar dat was niet het geval. Daarna mocht ik met 50 verder, en dat werkte goed.
    Ik weet niet meer precies wat mijn waardes waren vorig jaar, ik zal het eens opzoeken. Maar ik ga morgen weer vragen om de schildklierwaardes extra te testen, kijken hoe ze nu zijn.

Leuk om hier zo te schrijven :)

10. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Gabriella, wat fijn dat het bij jullie toch ooit een keer spontaan gelukt is! Dat is dan echt een lotje uit de loterij :) Maar ik begrijp dat de wens voor een tweede net zo sterk is (hoewel de angst van kinderloos blijven gelukkig weg is).

Jij ook een schildklierprobleem... tja, dat is toch wel erg belangrijk hoor. Als je schildklier niet goed werkt is net het als een auto die niet stationair blijft lopen en telkens afslaat. Jouw ophoging van 50 naar 100 vind ik inderdaad ook een beetje veel ineens, zoals Maartje al zei. Ik denk dat af en toe de schildklier checken geen overbodige luxe is. En hou er rekening mee dat, mocht het wel lukken, je ook omhoog moet met de medicatie.

En jouw man dus ook slecht zaad... Ik wist niet dat er een speciaal medicijn voor was. In NL lopen ze soms ook zo achter. Is de fragmentatie (DFI) van manlief zijn zaad wel eens gemeten?

Tegen overstimulatie aan zitten is toch anders dan die onderstimulatie van sommigen onder ons hier. Bij overstimulatie is volgens mij de kans groter dat de eitjes die helemaal goed rijp zijn. Wij hebben trouwens wel cryo's gehad, maar alleen omdat we in DD zaten hoor. In NL maar 1x een B-kwaliteit gehad, de rest was allemaal C (slecht dus). Maar de kwaliteit van het emrbyo ligt in het begin vooral aan de eicel. Dus als die bij jou niet helemaal rijp of zo waren dan kan dat natuurlijk ook een oorzaak zijn.

Maartje, jij bent er dus al bijna :$:$:$ Ik had in het Babyrinth al gelezen dat de baby eerder gehaald zou worden. Spannend hoor! En de laatste dingen heb je nu in huis gehaald. Ik moet de vluchtkoffer ook maar eens klaar gaan maken dit weekend. Niet dat ik denk dat hij er al aan komt, maar bij mijn zus kwamen ze 4 en 3 weken te vroeg, dus je kan maar beter voorbereid zijn he.
    Ben wel benieuwd naar jullie kamertje hoor! Dus nu alvast foto's maken en straks gelijk erop zetten na de bevalling :)

@verwisselen van embryootjes: niet dat ik me er heeeeeel erg druk om maak hoor, maar af en toe schiet het door mijn hoofd heen. Ik ben gewoon op zoek naar herkenning denk ik. Maar hij heeft grote voeten en dat heeft hij van mij :) En op de mislukte 3D echo leek zijn voorhoofd op dat van Mia-man, dus ik ga er wel van uit dat het goed zit ;)

Ik ben ondertussen al flink bezig met wasjes draaien. Ik had zelf wat kleertjes gekocht, maar heb nu als een hoop gekregen. Mijn zus heeft twee meisjes maar werd bij de tweede gek van het roze dat ze soms blauwe/ grijze/ bruine broekjes heeft gekocht (dit waren dus jongensbroekjes) en die mocht ik nu lekker hebben!
    Verder wil ik nog wat spullen bestellen via internet (piepschuimletters en zo) en daar wacht ik mee tot mijn verlof, dan komen niet alle pakjes bij de buren aan.

11. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Ik kan het niet mooier zeggen Maartje, maar ik ben het er zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo mee eens!!!

12. Yonne

Yonne Lid

14 mei 2011
    6
    3
    3
    NULL
    NULL

Zo ,wat veel geschreven hier.
    Je hebt helemaal gelijk, Mia, toen ik in DD kwam en de DFI duidelijk werd, had ik echt zoiets van wat een tijd, pijn en moeite hebben we aan ons NLse traject besteed en wat enorm zonde! Komt nog bij dat ik bij de 1e ICSI een inwendige bloeding kreeg na de punctie en dat bij de 2e er geen beweeglijk sperma was. De verklaring was "ach ja... kan gebeuren....". Ook is in DD pas mijn AMH gemeten...
    De DFI bij mijn man is wel heel erg afwijkend, hoger dan 50%, zelfs met TESE in DD (en hij was toen echt een wandelende vitaminebom) waren de resultaten erg slecht. Het idiote is dat dit nooit uit de testen is gekomen - tussen de 300.000 en 14 miljoen, bewegelijkheid wel aardig, morfologie ook. Als we dat wat we nu weten toen wisten….
    Heel fijn om hier mijn verhaal te delen en anderen te volgen, fijn ook dat ik welkom ben!!!!
    Zo leuk ook om te lezen over jullie voorbereidingen, Mia en Maartje!
    Ik ga 15 juni weer naar DD om over de volgende poging te praten. Ik heb een bloedstollingprobleem en gebruik bloedverdunners na de punctie. Mijn schildklier is al wel eens getest en volgens de Nederlandse waarden goed, maar ga het nu wat uitgebreider laten testen, net als immunologische onderzoeken en vitamines. Hebben jullie dit bij de huisarts laten doen?

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mwa, heb niet echt rare complicaties. Wel gehad (heb een vreselijke bloeding gehad met bijna 8 weken, maand plat moeten liggen) en heb vanaf 23 weken hele harde, pijnlijke kramperige buiken gehad) maar dat is niet de reden dat de gyn mij wil inleiden. Het gebeurt eens in de zoveel tijd dat gezonde kindjes op einde van de zwangerschap onverwachts komen te overlijden :( en mijn gyn wil er alles aan doen om ons ons kindje wel mee naar huis te kunnen laten nemen. Hij is gewoon extra voorzichtig met ons en ons beebje omdat dit kindje zo ontzettend vreselijk gewenst is, waar zo lang voor gevochten is en ons kindje zal hoogstwaarschijnlijk enig kindje blijven want de kans dat het ons ooit nog eens gaat lukken is vreselijk klein. Tis dus een bezorgde gyn die het beste met Maart, Maartman en Maartbeeb voor heeft. Ik besef me goed met deze gyn te boffen.

Gabrielle, ben wel benieuwd naar jouw schildklierwaarden.

Mia, over 3 a 4 weken zal ik dus ingeleid worden!! :$:D
    Raar hoor, en onwerkelijk dat na al dat vechten en knokken er straks echt een Maartbeebje zal zijn. Ben best vaak bezorgd geweest, bang geweest. Eerst altijd bang dat het nooit ging lukken en toen het eindelijk gelukt was, om het kwijt te raken. Elke keer zijn er weer mijlpaaltjes en mijlpalen, maar nu ik de 34 weken heb gehaald ben ik er helemaal van ovetuigd: Maartman en ik nemen straks echt ons kindje mee naar huis!! :D:D:D

Ga je met 34 of met 36 weken met verlof?

Leuk he, die kleertjes wassen!! Haha, gek hoe leuk wassen en strijken ineens kan zijn ;)
    Ik strijk tegenwoordig onze kleding niet. Deed het wel altijd maar vaak geen tijd of geen energie voor. Maar de beebkleren doe ik nu wel haha.
    En oke, ik beken: ook de doeken en spuugdoekjes :p
    Vandaag trouwens een voedingsbh gekocht. Bij de Hema. Wat een seksloos geval. Voel me net Maartje63, oftwel een koe als ik dat ding aan heb ;)
    Moet hem morgen wel ff ruilen, want 85D van de Honkemoller is kleiner dan een 85D van de Hema dus ff een maatje kleiner halen. Grappig trouwens, normaal had ik een ruime B, nu een D... Gghighi
    Ben benieuwd of er straks nog iets van over zal blijven.

Ik wist trouwens dat ik iemand vergat toen ik vandaag mijn hoop uitschreef... Maar kon niet op de naam komen... Het is Zara!!
    Zara, lees je nog eens mee? Hoe gaat het met jou??
    Hoop voor jou ook het allerbeste!!

@ emmy;s verwisselen: zal wel goed zitten!!
    @ beebkamer: zodra de gordijnen en de nieuwe lamp (welke ik dus nog moet uitzoeken haha) hangt, zal ik foto's maken en die asap showen ;)

Yonne, mocht je de onderzoeken in NL laten doen, dan goed de waardes bekijken!! Vaak zeggen artsen dat waardes prima zijn, terwijl ze verre van prima zijn.
    Echt afschuwelijk dat je pogingen zo zijn verlopen... :(

14. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    Hey meiden.

En nieuwe meiden welkom hier.

Maartje lief van je geschreven.

Ladouce wij doen een cyo tp. Maar moet wel spuiten. De 23e hebben wij de echo.

Anna. Hoe gaat het meis.

Sikki. Hoe gaat t met jou.

Maartje wauw over een paar weekjes heb je je beebje in je armen.

Mia ook spannend. Ook nog maar eventjes

Sabrien en lindinha. Lekker Aan het genieten.

Hoop dat ik niemand vergeten ben. Oja ieoor weer terug van vakantie. Hoe gaat het met jou

Knuf voor iedereen.

15. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    @Maartje: ik kan me heel goed voorstellen dat je alle risico's wilt uitsluiten en wat fijn dat de dokter met jullie meeleeft. Ik zou zelf met 34 weken te vroeg vinden, maar 36 klinkt al heel volgroeid. Dus, spannend hoe het gaat worden de komende weken. Maar je voelt je verder helemaal goed? Hoe groot is jullie baby nu al? Ga je gwoon bevallen, of kz?
    Toen ik zwanger was moest ik eerst toch gewoon draaien in het vroedvrouwen circuit, terwijl ik liever bij de gyn was gebleven. Tja, Nlds systeem. En ik wilde ook geen enkele risico nemen, als je zo'n onverwachtte zwangerschap mocht ervaren. De vroedvrouw snapte duidelijk daar niet veel van, die zien alleen de 'normale' gevallen. Ik bleek erg hoge bloeddruk te hebben en verhoogte kans op zwangerschapsvergiftiging in de laatste maanden. In eerste instantie wilde ze me niet doorsturen, maar met 34 weken gelukkig wel (na aandringen van mijn kant). De gyn in het ziekenhuis vond het allemaal best zorgerlijk, en ik vond het heel fijn dat ik 2 keer per week onderzocht werd, en ik heb zelfs ruim een week in het ziekenhuis moeten liggen onder supervisie. 3 dagen voor de uitgerekende datum moest ze gehaald worden, het werd te gevaarlijk, maar moeder natuur hielp een handje mee en de bevalling begon uit zichzelf op dezelfde dag. Het is gelukkig allemaal goed gekomen, maar zwangerschapsvergiftiging kan heel ernstige gevolgen hebben. Dus ik snap heel goed dat je heeeeel voorzichtig wilt zijn!

@Yonne, Mia: wat is DFI precies? Nee, bij mijn man hebben ze dat niet gedaan, we hebben steeds te horen gekregen dat met zo weinig sperma en vooral nauwelijks bewegelijkheid, niks kunnen doen. Omdat bij hem de balletjes niet ingedaald waren, en de operatie daarvoor te laat gebeurd is (met 10 en later 11 jaar, en omdat de verpleegster de verkeerde draadjes had doorgekniptb en balletjes teruggeschoten zijn, ook nog weer heel erg littekenweefsel is gevormd) had tese, of elke andere form van bijbalpunctie etc ook geen nut. Althans, zowel in Nl als in be niet. Ik weet niet wat ze in Dusseldorf hadden gezegd.
    Nee, die behandeling met Tamoxifene is niet zo bekend, komt over waaien uit de VS en daar zijn ze eigenlijk met de test gestopt. Het leverde te weinig resultaten, te weinig mannen reageerde daarop. Maar gelukkig wilde onze gyn en andoloog het wel proberen, met positife reultaat. Nu hoorden we wel dat de laatste staal weer veel minder was, maar 1 miljoen, maar soit, dat is nog steeds 10 keer zoveel als normaal :).

@ Mia,: wasjes draaien is nu zo leuk. Kun je voorstellen dat ze zo klein zijn als al die babykleertjes...en sterker nog, dat ze eerst nog veel kleiner lijken ;). Heerlijk...geniet ervan!

16. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Vanmorgen bloed geprikt en echo gehad. Ik was zo teleurgesteld dat ik vergeten was de pil te nemen, dus nu willen we het proberen in de natuurlijke cyclus. Na de vorige mislukte ICSI en tp / bloeding, ben ik niet meer ongesteld geweest. 2 weken geleden was in de bloed duidelijk te zien dat ik nog lang geen eisprong heb gehad, iets wat blijkbaar vaker voorkomt na zo'n behandeling. Ik ben nu dus al in de 7de week van mijn cyclus. En normaal ben ik best wel regelmatig.
    Nu konden ze op de echo gelukkig zien dat ik een eisprong heb gehad. Wanneer ik ongesteld word en wanneer ik met Suprefact mag beginnen krijg ik vanmiddag te horen.

Nu was ik wel een beetje pissig. Ik wilde een nieuwe afspraak met de gyn maken, dat ging niet tot augustus. Daag, dat is dan dus te laat. Ik stelde mijn vragen via de verloskundige aan de gyn, over B12 en D3, en of ik onderzocht kon worden op B12 tekort etc. Eerst moeilijk moeilijk, maar toen heeft ze achter de culissen met de gyn meteen overlegd en...onzin. Het is nooit bewezen dat dat werkt, dus niet nodig.

Nu heb ik al best veel over B12 gelezen, en ik overweeg het om het toch in de nemen. Het schaadt tch niet als ik het doe? Wat denken jullie? Het gekke is is dat mijn huisarts nota bene, ooit wel iets gezegd heeft over een eventuele B12 tekort, maar daar zijn we toen niet op doorgegaan...

Mochten jullie goed advies hebben, ik hoor het graag!

17. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hey Lisa, wat goed om weer wat van je te horen!! En ook alweer druk bezig met de volgende poging. Wat goed!! Dit is jullie laatste cryo toch? 23e weer echo... spannend!!

Maartje, vindt je het niet eng om met 37 weken al ingeleid te worden, dat is best wel vroeg nog. Vrienden van ons zijn spontaan bevallen met 36,5 weken en beebje was echt megaklein nog. Volgens mij is het toch het beste voor die kleine om 40 weken te blijven zitten, aangezien ie dan helemaal af en klaar is. En het feit dat er zo nu en dan toch kindjes overlijden met de geboorte ligt eerder aan het feit dat ze vrouwen hier in NL overtijd laten lopen (na 40 weken dus). Was toevallig laatst op het journaal. Maar goed ieder zijn eigen keuze, ik zou er niet voor kiezen.

@emmies verwisselen.... kan er helaas over meepraten... maar gelukkig voor de tp achter gekomen...

18. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Gabrielle, ik zou gewoon via je ha op B12 en D laten prikken, moet je wel iets langer op de uitslag wachten, maar dan weet je het iig zeker! Mijn gyn vond het ook onzin, maar ik ben eigenwijs en heb het zelf laten prikken. Er kwam een iets verlaagde B12 uit en ben toen begonnen met het innemen van vloeistof die in spuitjes zit voor 8 weken, stelde de ha zelf voor, dus niet b12 laten spuiten. En daarna na die 8 weken heb ik het op peil gehouden met tabletjes van De Tuinen.

19. Yonne

Yonne Lid

14 mei 2011
    6
    3
    3
    NULL
    NULL
    @ Gabrielle: Hi! DFI is de DNA-defragmentatie-index - een maat om te kijken of het DNA in de zaadcel beschadigd is (gedrefragmenteerd). In de meeste onderzoeken komt naar voren dat een DFI van meer dan 30% samenhangt met een sterk verminderde zwangerschapskans. Er is echter ook een Belgisch onderzoek waar uitkomt dat dit niet zo samenhangt.
    http://www.azvub.be/VFS/pdf/2005_voorjaar/2005_Nijs.pdf

Ach, dat heb je altijd met wetenschappelijk onderzoek, er is altijd wel een onderzoek dat weer net geen verband vindt, de meeste onderzoeken vinden wel een verband. Er zijn zelfs onderzoeken waarbij bepaald is dat de kans op zwangerschap bij een DFI hoger dan 50% de kans op een zwangerschap minder dan 1% zijn. Laat bij ons het DFI nou net hoger zijn dan 50%....

Het DFI wordt bepaald aan de hand van de SCSA - Sperm Chromatin Structure Assay. In DD sturen ze het sperma op naar Denemarken en daar doen ze de test. Uit de test komt dus een percentage.
    Ik had er voor ik op het forum meelas nog nooit van gehoord, daarom ben ik ook zo blij met dit forum, ben wel geen arts, maar wil wel meedenken, zeker ook vanwege mijn bizarre ervaringen in NL helaas...

Het DFI kan wel iets verbeteren door het nemen van vitamines, mijn man is vorig jaar gestart met visolie, vitamine E, C, Selenium, D3, Foliumzuur en B6 en B12.

Ik weet niet zo goed of ze met niet ingedaalde ballen TESE kunnen doen. Misschien is een second opinion een idee als jullie hierover twijfelen? In combinatie met een SCSA-test?
    Wel fantastisch dat jullie zo verrast werden door je zwangerschap - echt een wonder. Wel heel heftig die zwangerschapsvergiftiging.
    Ik heb vorig jaar een hele studie van gemaakt, van de DFI en SCSA en heb nog wel een aantal artikelen liggen. Ik kan ze wel PB-en als je wilt!

20. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    @Lindinha: hoe lang duurt de uitslag via de ha? En, jij het meer dan 8 weken B 12 ingenomen; als ik nu binnen 2-3 weken begin met Goanl F, heeft het dan nog uberhaupt zin om het in te nemen?
    Zijn bij je de emmy's verwisseld???

@Yonne: ik wil die studie van je wel graag lezen, dat lijkt me soweieso interessant. Ook al hebben we zelf misschien direct niets aan, maar misschien ook wel.
    We hebben een soort van second opinion. Zowel in NL als in BE hebben we hetzelfde gehoord, niets anders mogelijk, geen tese, pesa of mesa. Maar van DFI had ik nog niet gehoord.

@Lisa: succes met de nieuwe poging! Hoeveeste voor je? En hoe ver ben je nu?

Deel Deze Pagina