Met een BBL-opleiding beginnen als je 37 bent?

Discussie in 'De lounge' gestart door Polletjepiek, 3 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoe zinvol is het om een BBL-opleiding te gaan volgen als je 37 bent? En word je überhaupt wel aangenomen i.v.m. leeftijd(te oud)?

2. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik denk dat leeftijd niks uitmaakt. Ik ben 34 en hoop in september ook een bbl opleiding te gaan volgen. Op dit moment helaas in mijn omgeving nog niks in te vinden in de richting die ik zoek (kraamverzorgende)

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.626
    5.653
    113
    Ja hoor kan prima. Heb zelf BBl gedaan en in mijn klas van 10 zaten 3 mensen van 50 +

4. Veera

Veera Niet meer actief

Bij de opleiding wel maar bij een werkplek.. :(

5. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Ligt er echt aan in welke branche je wil gaan werken

Ik werk in de zorg en wij hebben heel vaak bbl leerlingen van 35 plus.
    De 1 na de ander haakt af omdat het te zwaar is. Met name in de zorg waar je dus ook voor korte dagen kan worden ingezet kan het zomaar zijn dat je een rooster hebt van 20 dagen werken per 4 weken en daarnaast ga je dan nog 1x per week een hele dag naar school. Waardoor je dus maar 4 dagen per 4 weken echt vrij bent.
    Dat is wel het ergste scenario hoor maar het komt echt voor.
    Ik zou je heel goed laten informeren!
    Edit. Het aannemen bij de opleiding zal geen problemen geven mits je de juiste vooropleiding hebt. Maar inderdaad als je klaar bent.. geen idee of er dan werk is..

6. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag me af of je wel een stageplek vind? Je bent en wat ouder en je hebt geen ervaring. Ze willen tegenwoordig zo jong mogelijk met het liefst 10 jaar ervaring 😂. De economie trekt wel aan, maar vraag me af of dat ook geldt voor BBL-stageplekken. In welke branche zoek je iets? Dat zal ook uitmaken!

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#7 Polletjepiek, 3 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2016
    Ik heb 16 jaar geleden mbo-4 facilitaire dienst diploma gehaald. Altijd in de zorg gewerkt (instellingskeuken) Sinds de geboorte van de kinderen werkloos, met hier en daar een klein, tijdelijk contractje.

Ook heb ik een cursus secrerariele werkzaamheden gedaan en wil hier dus verder mee.

Branche maakt me niet zo veel uit. Als het maar te combineren is met het gezinsleven.

8. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Als je bbl doet loop je geen stage maar werk je.
    Vanuit de opleiding wordt je geholpen met een werkplek.

9. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.800
    774
    113
    Het verschilt idd per branche, mijn man had bijvoorbeeld nogal moeite om aangenomen te worden op een school vanwege zijn leeftijd. Op sommige scholen mag je niet ouder zijn dan 23, op andere wordt er gewoon gekeken naar of de opleiding bij je past. Bij zo'n laatste school is hij dus gewoon binnen gekomen en heeft de opleiding afgemaakt.

10. sandra

sandra Fanatiek lid

Ik krijg volgende maand mijn diploma en ben nu 36 jaar.
    Ik heb vier jaar lang de BBL opleiding verpleegkundige gedaan. (in het ziekenhuis)
    Het was wel heel pittig, maar als je het echt wel is het te doen.

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Je wordt aangenomen mits je een relevante werkplek hebt. Je leeftijd maakt niet uit. We merken wel dat vooral vrouwen die ook nog een gezin hebben het bij tijd en wijlen erg zwaar hebben en de discipline soms verliezen. Een maatje waar je je aan op kunt trekken en elkaar motiveert is dan wel heel erg fijn.

12. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Ik word volgende maand 35 en begin volgende maand aan een opleiding (intern) ik vind, je bent nooit te oud om te leren en als je de kans krijgt en het gaat dan moet je 'm ook grijpen.

13. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Ik begin in september met bbl opleiding en heb een contract gekregen. Ik ben 40

14. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik ben 33 en doe bbl verzorgende ig. Meeste klasgenoten zijn 30+. In mijn klas zitten ook een paar dames van 50+

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb ooit een leerling begeleid van 52 jaar een man die uit een hele andere tak kwam. Was een super leerling die nog heel wat jaren mee kon!

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik ben 40 en volg ook een BBL opleiding, voor kraamverzorgende. Mijn ervaring is dat 'oudjes' juist supergemotiveerd zijn.

17. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik ben het ook aan het overwegen (ben wel wat jonger. 27)

Maar op de opleiding die ik destijds deed (spw) waren meerdere 30 en 40+ dames.

Mijn schoonmoeder heeft vorig jaar haar bbl opleiding afgerond, die is 62;).

18. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Mijn moeder heeft zit nu in haar 2e jaar hbo en is net 49 geworden. Ik denk dat het altijd nog zin heeft en dat je nooit te oud bent om te leren.

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.540
    3.057
    113
    Ik twijfel ook om een bbl te doen
    Spw 4 :) zou graag pedagogisch werker willen "worden" in een zh.
    Heb geen vervolg opleiding, maar zou wel graag gewook een normale baan willen.
    Maar waar zoek je die bbl bedrijven?

20. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Ik begin volgende maand aan deze opleiding.
    Ik hoop dat het mij gaat lukken in combinatie met mijn gezin, huishouden etc :D

Deel Deze Pagina