Oke, heb de afgelopen dagen veel de huisarts gebeld. En voor dit onbenullige vraagje is hier vast iemand die het wel weet. Ik had aankomend weekend mijn menstruatie moeten hebben ongeveer. Dit kan op dit moment even écht niet en dus op advies van de huisarts afgelopen maandag met De Pil gestart. Nu heb ik wat bruinig bloedverlies (heb ik altijd voordat ik ongesteld word wel een dag of 2). Er was een kans op een doorbraak bloeding, al zijn die minder heftig dan mijn menstruatie zei de h.a. Maar nu mijn vraag.. stel ik heb toch enigszins bloedverlies, wordt dit dan gerekend tot mijn menstruatie en kan ik dan stoppen met de pil als die doorbraak bloeding voorbij is na een paar dagen, of wordt ik dan zodra ik stop alsnog flink ongesteld? *Ik reageer heftig op de hormonen en ben echt alleen met de pil gestart om die menstruatie te voorkomen deze maand en waarschijnlijk volgende maand nog 1 keertje. Daarna geen probleem om ongesteld te worden!
Ik vermoed dat je alsnog ongesteld wordt, zo was het bij mij altijd wel in elk geval. Bleef vaak helaas ook niet bij een doorbraakbloeding, maar kwam er gewoon doorheen. Deze week starten is ook vrij laat om het helemaal uit te stellen ben ik bang. Was primolut dan geen betere optie?
Primolut zou te kort werken helaas. Die mag je maar max 14 dagen doorslikken en dan volgt een "normale" menstruatie.. Nouja. Laten we hopen dat het gewoon bij een lichte doorbraak bloeding blijft dan. En ik blijf die pil dan maar doorslikken tot een menstruatie geen probleem meer is. Dan maar paar weken wat prikkelbaar.
Ik kon de pil doorslikken maar werd altijd gewoon ongesteld.. Ik denk dat als je na het weekend weer stopt en je volgende maand weer begint je je lichaam helemaal ontregeld. Je grootste kans zou zijn nu door blijven slikken en na de volgende maand stoppen.
Ik bleef na het starten met de pil heel lang bruin bloedverlies houden. Heeft echt wel 2/3 weken aangehouden. Volgens mij ben ik toen in de stopweek wel gestopt om ‘ongesteld’ te worden maar weet het niet meer zeker.
2 a 3 weken bruinverlies is prima. Als ik maar niet elk uur maandverband en tampons moet wisselen. Ik slik gewoon door. Aan het gerommel in m'n buik had dit bijna dag 1 wel moeten zijn. We gaan het zien. Bedankt!
Zodra je stopt kun je gelijk weer ongesteld worden. Ik moet vanwege hormonen wissel juist de pil slikken. Als ik 1 keer vergeet weet ik dat gelijk de volgende dag. Niet ongesteld wel migraine en buikpijn. Als ik dan wel stop is het binnen een paar dagen ook gelijk weer door.