Menstruatie ondergoed

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MariTheresa, 19 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.414
    1.384
    113
    Na een aantal keren pas? Ik dacht wel meteen na de eerste keer?
     
  2. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.414
    1.384
    113
    Houden jullie je keurig aan de wasvoorschriften? Gooi je de broekjes dan gewoon bij andere was in? het idee vind ik nog wel even wennen hoor haha Ik heb nu aardig wat besteld om vooruit te kunnen. Bamboozy, Swanes, Cheeky (die was goedkoop) en Femtis.
    Helaas hier geen primark maar daar ben ik ook wel benieuwd naar.
    Ik zal als ik ze gedragen heb ook even reviewen hier wat ik ervan vond ;)
     
  3. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.539
    3.233
    113
    Vrouw
    Na een aantal keren is het pas optimaal ja.

    Je zou even vanaf het begin kunnen lezen. @MamavanLieverd heeft hele reviews geschreven over de absorptie en wasmethodes etc. Ik merk dat de modibodi bijvoorbeeld slechter kunnen tegen de droger dan de thinks de Porties gebruik ik inmiddels niet meer omdat ze niet lekker zitten en snel gaan ruiken helaas.
    Ik doe ze allemaal bij elkaar op 60 graden in de was en dan een lang wasprogramma, geen eco. Je kan ook even voorspelen op 30 of 40 graden met wat blauwe biotex en dan een lang wasprogramma op 60 graden. Beetje hetzelfde wasprogramma als met wasbare luiers krijg je dan.

    Ik heb de bamboozy en cheecky ook besteld, krijg ik vandaag of morgen binnen. Ben wel benieuwd wat jij er ook van vind.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.649
    3.240
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier alleen ervaring met thinx - qua wasvoorschriften; dochter spoelt ze netjes uit met koud water, hangt ze op en ik was ze wanneer ik een draai heb op 40 graden. Droog ze aan het wasrek, soms half hangend, soms liggend. Dus we houden ons er best goed aan. Ze gaan nu een jaar mee. We hebben er 7 besteld in het begin (hoewel er 1 kwijt is geloof ik??) . En over het algemeen draagt ze er 2 per 24 uur... als ze sport heeft op een dag, start ze vaak met een tampon, zodat ze zeker weten uitkomt. (in combinatie met zweet ga je anders eind van de dag soms wat ruiken- maar op deze manier niet)
    https://www.shethinx.com/products/btwn-shorty?variant=36515168649288

    Ze heeft 3 kleuren - nu na een jaar is de gekleurde met bolletjes wel wat bleker, maar verder zijn ze nog prima.
     
  5. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.329
    5.242
    113
    Ik was ze de eerste keer op 40 graden en hang ze dan te drogen. Maar daarna gaat het gewoon met mijn 60 graden was mee (met de handdoeken enzo) en gaan ze ook in de droger (warmtepomp, dus niet heel heet). Nu menstrueer ik maar heel licht vanwege een mirena, anders zou ik ze denk ik opsparen op mijn zwaarste dagen en dan voorspoelen(gewoon op een kort 15 minuten programma met een beetje wasmiddel) en dan daarna met een normale was mee. En dan op lichte dagen en niet menstruatiedagen net als nu gewoon meteen in de was.
     
  6. appelsap27

    25 jun 2014
    90
    23
    8
    Ik zie zoveel merken voorbij komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie
    Welk merk vinden jullie het fijnst en waar kopen jullie die? ik zit nu het merk bamboozy te bekijken, ziet er netjes uit en staan 3 tampons bij. Iemand ervaring met dit merk??
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  7. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.329
    5.242
    113
    Mijn favoriete merk is femtis, website is femtis.de
    @Zuul en @Baileyy hebben allebei bamboozy besteld, dus als je dit topic in de gaten houdt, komen er reviews. :)
     
  8. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.414
    1.384
    113
    Lastig he. Ik weet het ook niet. Ik heb nu wat verschillende merken besteld. Krijg ze morgen en ergens deze week binnen dus ik zal wel laten weten hoe ze bevallen!
     
  9. appelsap27

    25 jun 2014
    90
    23
    8
    Bedankt voor jullie reactie, ik ga deze pagina zeker in de gaten houden!
     
  10. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.414
    1.384
    113
    De broekjes hier zijn binnen.

    Bamboozy broekje Model Daisy zit heel tekenend bij de rand. Zie je dwars door de broek heen. Terwijl de maat wel goed is. Die valt dus tegen qua pasvorm en gaat terug.

    Nu een Cheeky wipes broekje, model Feeling Pretty. Die heeft dat niet en zit verder mooi. Ik moet wel wennen aan het feit dat ik geen verbandje in heb. Het voelt een beetje anders. Wel een doorleklaag over de hele achterkant ook bij mijn billen. Ik weet niet of dat fijn zit als het warm is, ik voel het nu al goed zitten. Het voelt wel droog.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  11. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.329
    5.242
    113
    Hoe valt de maat van cheeky wipes? Ik lees heel wisselende adviezen, heb ze zelf nog niet gehad.
     
  12. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.539
    3.233
    113
    Vrouw
    Ik heb ze ook binnen! Zonder na te denken direct in de was gegooid:o: Dus mijn review komt erna pas haha.
    Ik vond de cheeky wel mooi spul! Mooie, rekbare stof en de opvanglaag loopt ook mooi door tot achter.
    Die van Bamboozy vond ik kwa stof wat lijken op de Lotties wat ik wel wat jammer vond maar de onderbroek zelf ziet er goed uit met wederom een mooi doorlopende opvanglaag tot achter.

    Tot zover:roflmao:
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  13. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.414
    1.384
    113
    Ik heb maat 38 normaal. En ik kon kiezen uit 36-38 of 38-40. Ik heb van dit model de 36-38 aan en zit heel erg goed. Zeker niet te strak. Ik heb ook een maat groter 38-40 in ander model feeling fancy maar die moet ik nog wassen en kan ook niet teruggestuurd worden. Met passen zo leek ook die prima te zitten.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  14. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Ik heb modibodi en blooming. Was ze regelmatig op60 graden en doe ze in de droger. Heb ze al een jaar of 4. :thumup:
     
    Athina vindt dit leuk.
  15. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.329
    5.242
    113
    Blooming? Heb je daar een linkje van, die ken ik niet.
     
  16. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.329
    5.242
    113
  17. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    MamavanLieverd en Zuul vinden dit leuk.
  18. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.539
    3.233
    113
    Vrouw
    Ik heb inmiddels de verschillende onderbroeken aangehad. Niet tijdens mijn menstruatie want die hoop ik voorlopig niet te krijgen(niet zwanger hoor maar al die bloederige ellende hoeft even niet meer van mij)

    De cheeky zit goed, valt ook goed op maat. Ik heb de L besteld en hij zit perfect aangesloten overal.
    De broekjes van Ali kan je misschien een keer in niezen maar meer zullen ze niet opnemen. Zitten wel prima.
    De bamboozy zit verder ook gewoon prima en goed op maat. Ik denk dat ik wel de cheeky prefereer boven deze want puur en alleen vanwege de stof.

    Over de absorptie kan ik dus vrij weinig zeggen van de cheeky en de bamboozy. Die van Ali zijn echt super dun dus die doen niks.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  19. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.649
    3.240
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    geen water testje ;) ?
     
  20. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.329
    5.242
    113
    #420 MamavanLieverd, 1 feb 2022
    Laatst bewerkt: 1 feb 2022
    Ziet er op zich wel mooi uit. En hoewel ik niets nodig heb, denk ik erover om toch een paar te bestellen, tenminste als ik dit stuk goed begrijp. Bij 3 stuks uit deze selectie, krijg je 50% korting? Ik heb de site op Engels gezet, maar niet alles wordt vertaald. ;)
    Découvrez notre sélection de culottes menstruelles soldées !
    -30% dès 1 culotte achetée avec le code : BLOOMINGSOLDES30,
    -40% dès 2 culottes achetées avec le code : BLOOMINGSOLDES40,
    -50% dès 3 culottes achetées avec le code : BLOOMINGSOLDES.


    De quoi se faire plaisir et gâter toutes les femmes qui vous entourent ❤️

    Edit: nee, ik houd me in. Heb echt niets nodig, haha.
     
    Zuul vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina