Melatonine tijdens ivf.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Melissert, 1 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Hallo dames.
    Ik ben weer zo goed als bezig voor mijn 3e icsi. Nou gebruik ik sinds een paar weekjes melatonine omdat ik ontzettend veel problemen heb met inslapen. (Heb altijd wel al slaap problemen gehad) en het helpt me ontzettend goed. Ik was dus een beetje aan het opzoeken online of dat veilig is om te gebruiken voor ivf en ik zag van verschillende bronnen dat het juist goed zou kunnen zijn.. vooral als je te kort hebt. Tijdens de stimulatie van de follikels vooral. Ik heb mijn dokter er wel over gesproken en die zegt dat er te weinig onderzoek naar is en raad het een soort van af. Maar dit is mn 3e poging dus ik zou alles wel willen proberen op dit moment. Moet natuurlijk wel veilig zijn... Ik vroeg me af of er dus dames hier zijn die er meer van weten? Of er zelfs ervaring mee hebben?

Alvast bedankt :) liefs Melissert.

2. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ja ik heb het ook genomen bij onze laatste poging. Met dezelfde reden als jij, inslaapproblemen. Ook las ik idd buitenlandse onderzoeken met positieve ivf resultaten na gebruik melatonine. Ik slikte volgens mij ook wel 1-2 mg, dus niet een hele lage dosering. Overigens heb ik het niet met een arts overlegd, maar ik had zo’n last van slapeloosheid, mede door het traject, dat ik ook geen andere optie zag.

3. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Hey bedankt voor je reactie :) goed om te horen dat ik niet de enigste ben.. Ja wel vervelend voor je dat slapen moeilijk was.. in een ivf traject zitten maakt het slapen natuurlijk niet makkelijker. Ik heb een tijdje 5 mg gebruikt. Dat is best wel een hoge dosering maar het enigste dat hielp. Ik probeer het nu met 2.5 maar heb niet het gewenste effect want ik lig weer de hele nacht wakker. Ik heb gelezen dat de meeste onderzoeken met 3mg zijn gedaan. Ga dus wel even kijken of dat wel aanslaat. Ik wil ook niet te veel gebruiken maar heb wel t idee dat ik een te kort heb aan melatonine. Heb dat verder nooit getest. Misschien kan ik dat wel doen... Ik koop het ook gewoon bij de drogist er is geen arts bij betrokken. Toen ik een tiener was had ik het wel via een arts. Heb je zelf het idee dat het invloed gehad heeft op je behandeling? In een positieve of negatieve zin?

4. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ja ik vind het lastig. Ik had goede resultaten bij deze poging, maar het is zo lastig om te zeggen wat het verschil heeft gemaakt.. maar het had iig geen negatief effect ;)
    Als ze in de onderzoeken 3 mg hebben gebruikt zal dat vast kunnen denk ik? En kan je het nog steeds vrij bij een drogist krijgen? In NL kan dat volgens mij niet meer.

5. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Ik woon in Zuid Holland en hier is het gewoon te koop. Zelfs hoge dosis van 3mg en 5mg.
    Ik snap dat het moeilijk te zeggen is want je weet nooit precies wat het verschil maakt. Maar zolang het niet slecht is gegaan zit het wel goed :) ja ik zag dat meeste onderzoeken met 3mg zijn gedaan en dat vrouwen echt sneller zwanger waren. Het was toeval dat ik er achter kwam.. ik wou eigenlijk gewoon weten of het veilig is. Ik denk dat ik het wel ga doen ...

DR87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina