Ik zou graag jullie mening willen horen! Ik ben in verwachting van een meisje en twijfel op dit moment tussen drie namen. In de spoiler staan de namen van mijn zoons. Ik ben uitgerekend in mei. Welke naam vinden jullie het mooiste? Spoiler Sem, Lex* en Cas
Mae gekozen, omdat ik dat een mooie naam vind (als wij ooit een meisje hadden gekregen had ze Ivy-Mae geheten).
Oh ja ook heel mooi! Het is dat ik bij de jongens geen dubbele naam heb en het dit keer dus ook niet ga doen. Vind het wel echt mooi.
Liv komt wel wat vaker voor idd. Maar ik stoor me daar niet zo aan, Sem is ook best een populaire naam. Zelf ken ik nog geen Mae. Vind die naam wel extra leuk omdat ze in mei wordt geboren.
Liv gekozen, Mae vind ik ook wel mooi maar niet op z'n Hollands uitgesproken (sorry alle lieve Nederlanders hier)
Ook al heb ik een zwak voor Liv, ik ga voor Mae! Heel leuk bij de namen van je zoons! De eindletter is dan ook de beginletter van de ander: -s -> S -m -> M Mae vind ik lief, maar ook wel stoer en nog niet zo vaak voorkomend - en passend voor haar geboortemaand.
Heb Mae gestemd, maar zou misschien nog eerder voor een andere naam gaan toch, nu ik de namen van je zoons heb gelezen. Dan vind ik Mae iets te engels naast de Hollandse namen van je zoons. Liv vind ik persoonlijk te 13 in een dozijn. En ook die vind ik te Engels naast de namen van je zoons. Daarnaast valt ie voor mij af omdat ik hem iets te jut en jul vind met de naam van jullie overleden zoontje. Bo hou ik niet van. Vind die naam zo hard. En hou ook niet van unisex namen (al wordt ie voor jongens doorgaans als Beau geschreven). Is wel de enige van de 3 die qua Hollands gehalte goed bij de namen van je zoons past. Mijn idee: - een Hollandse naam - 3 letters - bij voorkeur óók één lettergreep - en als het lukt net als bij jullie andere namen, met een medeklinker- klinker- medeklinker Jet! Lot! Kim! Fem Jip Dot Nel Puk Pom Ava Ada Ida Ina Isa Ike Evi Els Dia Mia Pia Fia Loe Fee Kee Gea Vie Flo
Ik snap wat je bedoeld, en bedankt voor het meedenken! Van je lijstje vind ik Fee wel leuk maar ergens ook een beetje een gekke naam misschien? Het is zo lastig..!
Ik heb gekozen voor Bo, leuke stoere naam. Liv komt hier ook vrij veel voor. En bij Mae vind ik bijvoorbeeld de zin "Ga je mee Mae?" dan zo gek klinken.