Meisjesnaam: Amy Valéra

Discussie in 'Babynamen' gestart door Maera, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maera

Maera Lid

22 aug 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd, wat vinden jullie van de naam Amy Valéra? Ik ben wel benieuwd wat voor associaties het bij jullie oproept!

2. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Ik vind het prachtig samen! Zie een lief schattig maar ook stoer meisje voor me :)

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.054
    2.953
    113
    Nederland
    Mooi:) onze dochter heeft Amy op papier als eerste naam en de tweede naam als roepnaam.

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Amy vind ik niet mooi, en Valera doet me aan valeriaan denken.

5. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Amy vind ik altijd erg kinderlijk klinken, vind het niks voor een volwassen vrouw.
    Valera vind ik ook niet echt mooi, Valente/Valenta vind ik mooier.

6. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Hmm ik heb het eens gelezen, laten bezinken, nog een keer gelezen maar... nee. Ik ben sowieso geen fan van de naam Amy. Hoorde hem toevallig begin deze week bij een kindje van 1,5 en ik vond het toch echt niet mooi. Voor in een Engels land wel leuk maar hier klinkt het gewoon raar.
    Valéra heb ik nog niet van gehoord. Ik ken Valerie, Valeria, en zou dus eerder voor één van die gaan. Valéra klinkt nogal verzonnen.

7. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ik vind het samen wel mooi klinken. Is Valera een vernoeming naar iets? Klinkt lekker zuid-europees en daar houd ik wel van.

Ik houd eigenlijk niet van de naam Amy, het doet me altijd denken aan die zeurderige reclame: "aaaaamy,... ben je boven?" Ik heb dus een zeurderige associaties met die naam. Maar zo op papier staat het mooi.

8. Veluwin

Veluwin Lid

10 sep 2015
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Prachtige naam! En origineel. Niets mis mee.

Ik persoonlijk vind Amy geen kinderachtige naam, helemaal niet wanneer je het in buitenlands perspectief ziet. En Valéra vind ik ook erg mooi.

9. Celest

Celest Bekend lid

17 sep 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Ben zelf ook geen voorstander van Amy. Maar heb ook associaties bij deze naam. Los daarvan vind ik de uitspraak niet zo: Eeh-mie. Zoals eerder gezegd een beetje zeurderig.

Valéra vind ik erg mooi en is ook minder voorkomend. Misschien ook iets beter geschikt bij een volwassen vrouw. Wellicht deze als roepnaam?

10. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Amy vind ik OK. Valéra moet ik uitspreken met de klemtoon op de e? Doet mij denken aan de panter van jungle book (bageera?). Een beetje gemaakt. Het staat wel heel mooi. Ik zou gaan voor Aimée (emmee) Valerie.

11. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.747
    741
    113
    Ik vind het niet zo mooi bij elkaar passen; een Engelse naam en een Franse (?). Het accent op de e zorgt voor dat gevoel. Dat vind ik niet passen na een Engelse naam.

12. Rombely

Rombely Niet meer actief

Ik vind het leuk bij elkaar en Valéra (Valeera??) mooi klinken. Zou ook deze naam als roepnaam geven, veel meer bijzonder dan Amy

Deel Deze Pagina