Meisjes droom : Disneyland parijs

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door 1991Mamavanvier, 4 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Altijd al heen gewild, dus mijn grote droom gaat in vervulling. ❤️

Volgend jaar willen wij met oud en nieuw in Disneyland Parijs zitten.. Dan zijn de kinderen 6, 8, en twee van 4 jaar. Zijn deze leeftijden prima? En nu hoorde ik dat Disney erg prijzig is, en dat je flink wat centjes mee mag nemen haha! Iemand bekend met alles. Ben heel benieuwd naar de ervaringen. We zitten in z'n blokhut, maar volgens mij ook erg leuk.

En wat mag je daar echt NIET vergeten? :)

bulakgirl vindt dit leuk.
  2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.490
    8.411
    113
    Zit je bij Davey Crocket in een blokhut? Dat zijn gewoon stacaravans hoor :D hebben wij ooit ook eens ingezeten, beviel prima, even aan het einde van de dag uit de Disney Bubble.

Wachttijden zijn lang, beste tip die wij kregen was zorg er voor dat je broodjes en drinken bij je hebt, kun je die tijdens het wachten nuttigen.
    En met wachten bedoel ik zo 1 tot 1,5 uur...

Trek er ook genoeg tijd voor uit, je bent meerdere dagen nodig om alle delen van het park te doen.

En sla in geen geval de avond show over, die is fantastisch!! Die moet je echt gezien hebben :)

Edit: en installeer de Disney app, reuze handig om wachttijden te kunnen zien en ook welke attracties gesloten zijn.

1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.283
    10.251
    113
    Volgens mij is er ook een Disney topic bij reizen en vrije tijd:)
    Daar zitten mega fans tot mensen die voor de eerste keer gaan.

Zoals mijn voorganger schreef broodjes etc voor onderweg. Makkelijk om tijdens de rij wat te eten omdat je toch moet wachten.

Wij namen dingen mee zoals broodjes, krentenbollen, verpakte peperkoek.
    Dingen die makkelijk te pakken zijn en houdbaar. Af en toe wat lekkers in de rij zorgt voor afleiding.

Sado en 1991Mamavanvier vinden dit leuk.
  4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.854
    5.111
    113
    Home
    Wij gaan ook dit jaar in de Davy crocket daar zit een zwembad bij

wij nemen zelf broodjes mee en een Dopper zodat je deze kunt vullen iig de eerste dag
    Eten en drinken accessoires etc is echt schrikbarend qua prijzen

de app is ideaal en gebruik de fastpass

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik kan me herinneren dat je hier zogenaamde fastpass tickets voor kan trekken. Wel van 1 attractie tegelijk, maar dan is het hooguit een 10-15 minuten. Deze zijn wel beperkt verkrijgbaar. Gelijk aan het begin van de ochtend halen bij de betreffende attractie.

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.490
    8.411
    113
    Ja klopt! Maar hadden dan regelmatig dat we in de ochtend een tijd voor 's middags pas konden reserveren. En je mocht maar 1 zo'n ticket tegelijkertijd. Dus daarnaast toch nog veel wachten.

7. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.490
    8.411
    113
    Voordeel van Davy Crocket is dat je elke dag van het park moet. In de buurt zit Val d'Europe (als ik me niet vergis) waar ook supermarkten zitten. Daar hebben we tussentijds boodschappen gehaald om pakjes/flesjes drinken en broodjes aan te vullen.

Hebben trouwens ook 1x op het park gegeten. Dat vonden wij geen succes. Duur en de kids lustten er vrij weinig van, terwijl het eigenlijk helemaal geen moeilijke eters zijn.

Voor de 1e dag had ik trouwens eten meegenomen om op te warmen in de magnetron, dus toen we terugkwamen van het park kon ik dat er zo inmikken en na het eten de kids gelijk op bed. Makkelijk, niet duur en wist dat iedereen het lustte.

8. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik ben in Parijs geweest en in Forida, beide keren zonder kinderen.
    Ik geloof dat ik dat niet aan had gedurfd... al die wachtrijen en drukte.

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.035
    17.003
    113
    #9 Sado, 4 jul 2021
    Laatst bewerkt: 4 jul 2021
    Verschilt erg per attractie en wanneer je gaat. De fastpasses voor bijv. Peter Pan’s Flight zijn doorgaans indd zo weg, maar doorgaans kan je voor bijv Big Thunder Mountain de gehele dag wel Fastpasses halen.
    In drukkere periodes gaat het uiteraard sneller weg dan in rustigere periodes.

Houd er trouwens rekening mee dat er momenteel geen Fastpasses (en single rider lines) zijn ivm de corona maatregelen.

Edit: Ah, lees nu dat het plan is om met oud&nieuw volgend jaar te gaan, mag hopen dat de corona maatregelen dan toch wel weg zijn :D

10. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Wij zijn 1x geweest als gezin, denken erover om met de herfstvakantie nog een keer te gaan..
    ben er ook ooit met mijn moeder geweest..
    wij zaten ook in davy crockett en dat beviel prima! wij willen nu naar village natures paris..

Prijzen vond ik wel meevallen, ja het is duur maar dat hadden we wel ingecalculeerd..
    wij vonden het zelf niet zo heel bijzonder park.. en vonden 2 dagen echt MEER dan genoeg..
    Vonden het ook niet erg groot..
    enige tip die ik heb is de vuurwerk/laser show in de avond.. die vonden wel mooi

de enige reden dat we teruggaan is omdat de jongste 1,5 was en het zich niet meer kan herinneren..
    Voor de kinderen leuk om een keer mee te maken.. maar meer dan dat vonden wij het niet..

Wij nemen overigens nooit zelf eten en drinken mee..

Butchke vindt dit leuk.
  11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.035
    17.003
    113
    #11 Sado, 4 jul 2021
    Laatst bewerkt: 4 jul 2021
    Kwestie van plannen :) Bij de echte kinderattracties vallen de wachttijden meestal ook wel mee (denk bijv. aan max 15min voor It’s A Small World), mits je niet in een extreem drukke periode gaat.

Het is echt goed te doen met (kleine) kinderen. Ook met hele kleintjes: toen mijn middelste voor het eerst meeging was hij net 2 maanden oud :D
    Als Corona geen roet in het eten had gegooid was de jongste ook al geweest (of 2 of 3 keer ;)). We gaan over 1,5 maand weer.

Philippine vindt dit leuk.
  12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.035
    17.003
    113
    Wij ook niet, met uitzondering van een pakje drinken voor tussendoor en een koekje/doosje rozijntjes, oid.
    Doorgaans boeken we er volpension en hebben we een uitgebreide lunch en diner.
    Als we dat niet boeken, lunchen we meestal in een van de counterservicerestaurants en eten we ‘s avonds a la carte of in een buffetrestaurant (in 1 van de parken, Disney Village of het hotel)

13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.490
    8.411
    113
    Nou, ik vond het wel redelijk groot, maar inderdaad prima te doen.
    De kinderbeentjes van onze kids (toen 8 en 6) hadden er wel meer moeite mee. Dan hadden we in 2 dagen tijd niet alles kunnen doen wat we graag wouden doen.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.626
    5.653
    113
    Leuk! Wij zijn vorig jaar geweest ( en als tiener ook een paar keer) en gaan over 2 weken weer. We zitten dan in village nature Paris dat is CenterParcs en zit er naast. Zaten we vorig jaar ook. Ik moet wel zeggen dat in de Efteling leuker vind, meer sfeer. Maar omdat we naast het park zitten gaan we toch even heen.

Qua eten en drinken is het prijzig maar je kan bijv ook een frietje halen. Wij nemen wel een snoepje ofzo mee en water maar de rest haal ik daar.

Qua attracties zijn de meer volwassen attracties langer wachten. De kinder zijn wat beter te doen. Je kan de app downloaden en kan je het bekijken. Vorig jaar hebben we trouwens bijna alle attracties gedaan in een dag.

15. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Wij zijn in 2010 met oud en nieuw naar Disney geweest met z'n 2.

Was echt mega magisch, bijzonder en vergeten we nooit! :D

Echter hebben we toen gezworen om nooooooit tijdens oud en nieuw met kinderen te gaan. Zo druk! De hele main street stond propvol. (Vuurwerk bij kasteel) en daarna moesten we nog met transfer naar hotel. Dat was nog meer drama :confused: alsof iedereen dood ging als ze de bus niet zouden halen..

16. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Je hebt al gereageerd. Ik wou je al taggen ;):D

17. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Kan je al boeken voor volgend jaar oud en nieuw dan?

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.872
    2.875
    113
    Noord-Holland
    De app met oa wachttijden vinden wij heel handig in het park. Ook van tevoren even kijken waar je ongeveer in wilt zodat je niet van hot naar her loopt. Met kleintjes is een buggy of bolderkar (waar je vervolgens een lading extra eten in propt) handig.

Als je wilt lunchen of dineren op het park of in het restaurant van je hotel: reserveer van tevoren. Niet voor fastfood natuurlijk.

En prijzig ja.. ik kan niet anders zeggen. Een ijsje van 4 euro is gewoon niet goedkoop ofzo :roflmao: ik vind het al enorm schelen om drinken en snacks zoals appels of komkommers of wat snoepjes of rijstwafels mee te hebben. Vandaar die bolderkar ;)

19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.872
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Ik keek van de week toen kon je reserveren tot aug 2022

20. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940