Al ruim een week heb ik vrijwel constant last van een trillend ooglid (rechteroog). Ik koppelde dit niet meteen aan de zwangerschap, maar las op internet dat het in deze combinatie vaker voorkomt. Net als kramp in de benen. Ben erg benieuwd of er meer vrouwen hier last van hebben (gehad) en wat ze er eventueel aan hebben gedaan?? Alvast bedankt!
Voor kramp in je benen kan magnesium slikken helpen. Je zou eens kunnen kijken of dat verlicht... Een trillend ooglid heeft volgens mij weinig met de zwangerschap te maken. Wel heb ik dit gehad toen ik een tekort had aan vitamine B12. Zijn je vitamines pasgeleden nog gecontroleerd in je bloed?
Ik had het toevallig aan het begin van mn zwschap. Nooit die link gemaakt eigenlijk.... Ik dacht dat het met stress te maken had, waar ik door omstandigheden last van had. Tis vanzelf weer over gegaan. Had er ook een ruime week last van. Heel irritant als je met iemand in gesprek bent.
Ik heb vaak last van een trillend ooglid maar ben toch echt niet zwanger. Heeft volgens mij geen enkel verband met elkaar. Je doet er ook niks tegen en gaat vanzelf weer over. Het voelt wel heel irritant.
Ik herken het wel, maar bij mij is het meer als ik extreem moe ben. Dat gebeurt in de zwangerschap vaker dan anders, dus indirect is er bij mij wel een link. Ik heb nog niets gevonden om het te voorkomen, behalve dan proberen uit te rusten...
echt vervelend is dat had het van de week weer dagen lang elke 10 minuten! en nu alweer dagen helmaal niks. geen idee waar het aan ligt.
Bedankt voor de reacties! Ik snap dat het geen 'kwaaltje' is die alleen bij de zwangerschap voor komt. Maar was benieuwd of meerdere dames het in combinatie met de zwangerschap hebben gehad en of dat dan ergens aan kan liggen. Ik ga eens kijken naar magnesium, bedankt!
Je kunt dat ook hebben bij stress of vermoeidheid als je niet zwanger bent. Ik had het gisteren ook na een nacht heel weinig slapen. Echt irritant, en het was niet alleen te voelen maar ook fysiek te zien voor anderen. :-/
Ik heb het bij vermoeidheid, bij veel lezen (bvb. examenperiode als student), veel forum lezen. Gaat vanzelf weer over.
Ik heb weken een trillend ooglid gehad, was helemaal vergeten dat ik er last van had tot ik je topic zag. Heb er nu al een tijdje geen last van.