Meebetalen aan uitstapje bij oma

Discussie in 'De lounge' gestart door Luppy, 3 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.815
    18.526
    113
    Vrouw
    Ik snap dat oma het niet meer gaat / kan betalen... Maar ze kan van jullie ook niet verwachten om 'honderden' euro's te spenderen... Wat is dit eigenlijk voor soort uitje?
    Voor kinderen hoeft een uitje toch niet duur te zijn, zoals je zegt, dagje dierentuin oid is toch ook leuk? Zijn zoveel activiteiten te bedenken die geen ''honderden' euro's kosten....
    Ik zou dus zeker een voorstel doen bij oma voor een ander soort uitje.

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.815
    18.526
    113
    Vrouw
    Precies dit. Ik zou echt not amused zijn met deze mededeling van mijn kind! Kinderen zijn toch geen juiste tussenpersoon voor dit soort dingen. Oma had jullie persoonlijk moeten spreken hierover

roos10 vindt dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.662
    18.722
    113
    Vrouw
    En wie zegt dat alles moet betaald worden door de ouders?
    Zolang er niet gesproken word, zijn dat allemaal veronderstellingen.

De reacties zijn natuurlijk niet alleen op de manier waarop. Niemand keurt het goed dat dit via de kinderen gaat.

4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.222
    28.181
    113
    Hoe oud zijn je kinderen?

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.153
    35.801
    113
    Eh jawel.

6. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ja allemaal leuk en wel. Maar ik had het fijner gevonden als oma gelijk eerlijk was geweest dat opa het niet zou trekken en dat ze dan met de kinderen op hotel ging. Nu het financieel niet meer kan is het een probleem en wordt er ook op jou ingespeeld.

Voor mij zou het zijn van kom dan maar hier voor het weekend om tijd door te brengen met je kleinkinderen maar dat hotel ga ik echt niet betalen.

Iertje81 vindt dit leuk.
  7. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik betaal nog liever 300 euro dan mijn schoonouders een weekend hier in huis te hebben :p.

Rosje83, Rosa5, Shay25 en 12 anderen vinden dit leuk.
  8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Goed, mijn aanname is nu dat het om Preston Palace gaat of De Bonte Wever en tja, dan ben je al gauw een goede 300 euro kwijt aan een nacht weg met 3/4 personen. Het neemt niet weg dat het fantastisch is voor kinderen (vind ik) maar dat ligt ook wel aan de leeftijd van de kinderen. Tot drie jaar geef ik TS deels gelijk en zelfs dan zijn er genoeg dingen die ook leuk voor ze zijn om te doen, (v)reten ;) en drinken.
    Wat mij, maar dat heb ik al eerder gezegd, tegen de borst stuit is dat het via de kinderen gespeeld wordt. Dat mag gewoon niet. Daarbij hou ik er totaal niet van als iemand in je portemonnee gaat kijken. Met andere woorden; jou gaat vertellen wat je wel of niet kunt missen of waaraan je mee ‘moet’ betalen. Het lijkt ondertussen al een beetje op moeten, gezien oma het zo voor elkaar heeft gekregen dat ouders de boeman zijn als het niet doorgaat.
    Daarbij zou het toch even lekker worden dat als oma het niet meer kan betalen, ouders het dan maar moeten betalen om een zogenaamde traditie in ere te houden. Zo werkt het toch niet in de wereld? Als mijn moeder bijvoorbeeld normaliter een cadeau van 100 euro aan de kinderen geeft voor hun verjaardag en dat kan ze op een gegeven moment niet meer dan zegt ze ook niet tegen mij; nu koop jij het maar voor de kinderen namens mij maar dan moet het wel 100 euro zijn hoor want dat deed ik ook altijd.
    Verder lees ik hier ook wat aannames van anderen maar ik denk dat dat ook komt omdat er niet heel veel duidelijkheid wordt gegeven over bepaalde zaken. Of het wordt verkeerd geïnterpreteerd; dat kan ook natuurlijk.

Marbloempje, Gewooniemand en Ysabella vinden dit leuk.
  9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Tja oma roept het in het leven en kan het dan niet meer betalen dan pech gehad het is over en uit. Ik ga echt niet uit mijn al beperkt budget voor uitjes gaan bijleggen voor haar hotel ding.
    Kinderen groeien er wel over heen en als oma dan geen contact wil daardoor dan is dat ook prima.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ondanks dat we het wel kunnen missen, zou ik het niet doen.

Maar ik zou het ook niet verwachten van opas en omas.
    Een dagje thuis is wat mij betreft prima. En als ze iets willen ondernemen, dan zijn die kosten voor hun.

Alleen als ze iets doen op ons verzoek, zoals mijn schoonmoeder elke week zwemt met onze zoon zodat ik met dochter kan zwemmen, dat vergoed ik wel. Dat vind ik dan wel weer normaal

11. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Als het Preston Palace is dan kan ze toch gewoon een dag arrangement doen als ze daar zo graag heen wil, of alleen zwemmen of alleen kermis. Ik zou er ook niet aan mee betalen om daar te logeren of een andere soort gelijke plek.

12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Heb ik er nu zo overheen gelezen dat oma heeft aangegeven zelfs geen contact meer te willen dan? Of is dit een aanname?

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.228
    6.088
    113
    Oma pakt het een keer onhandig aan en een paar pagina`s later wordt al over geen contact meer gesproken hier (niet door TS).:confused:
    Misschien dat ik een andere band heb ofzo met mijn (schoon)ouders maar ik zou hier geen probleem van maken. Ja ik zou zeggen: mam, als je wat wil van mij, kun je dat beter aan ons vragen en niet aan de kinderen.
    Als opa het niet aankan (wat ook gewoon moet kunnen, ik las ook al dat ie zich niet aan moest stellen, je weet toch niet wat er speelt maar goed) dan vind ik het juist superleuk dat ze een optie had waardoor het voor iedereen leuk was.
    En ik snap ook dat ze het allemaal jammer vind nu ze het niet meer kan betalen.
    En ik zie dat ik een van de weinige ben die dat ook zou betalen. Al zou ik er zelf ook niet dood gevonden willen worden in zon all-in hotel, als mijn kids dat wel geweldig vinden is het toch een win-winsituatie? Zij hebben het geweldig en ik hoef er niet heen :thumup:
    Als ik het niet zou hebben uiteraard niet. Als ze ons daardoor knieperig zou noemen, zou ik de pot en de ketel erbij halen. Ik bedoel, zij heeft er dan toch ook geen geld voor (over?). En dan inderdaad samen zoeken naar een oplossing die bevredigend is voor alle partijen.
    Succes TS!

MyMiracle, Emilie69, Maslov en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Helemaal met je eens.

15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.662
    18.722
    113
    Vrouw
    Volledig eens.

16. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.230
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Luppy
    Heb je het inmiddels met je man besproken? Wat zegt hij?

17. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Nou inderdaad je eerste regel. Dat er dan meteen van wordt gemaakt dat er geen contact meer zou zijn :rolleyes: Heb ik er toch niet overheen gelezen en is het wederom weer een aanname. Het linkt wel zo’n doorfluister spelletje :roflmao:
    Zo komen de praatjes wel in de wereld hè :(o_O

Athina en Ysabella vinden dit leuk.
  18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.662
    18.722
    113
    Vrouw
    Eigenlijk is de helft van dit topic zo.
    Die 300 euro, het hôtel,...
    Allemaal veronderstellingen uiteindelijk.

Syane vindt dit leuk.
  19. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Nou, de kosten van het hotel komen wel op dat bedrag neer nav een hint van TS. Ik ben er een paar keer geweest (waanzinnig gehad, maar in my defence, ik was 17 :p)en het klopt dat je er zo 300 of meer kwijt bent voor één nacht met 3/4 personen.

Ysabella vindt dit leuk.
  20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.662
    18.722
    113
    Vrouw
    En waar staat dan dat de opstarter dit moet betalen? Want dat er hier mensen weten wat het hotel kost is 1 ding. Ik zie niets staan over welk bedrag oma zei.

Deel Deze Pagina