Wij hebben voor de oudste een Maxi Cosi Tobi autostoel. Nu is het bij deze stoel zo dat je, als je aan beide zijdes tegelijk aan de gordel trekt, de gordel kunt verlengen. Zoontje heeft dit dus door en, hoe strak ik hem ook aansnoer voordat we vertrekken, halverwege de rit trekt hij ietsjes aan de gordels en wurmt hij zijn armpje eruit, vervolgens de andere. Ik weet echt niet wat ik hiertegen kan doen. Ten eerste zit ie gewoon nooit mooi aangesloten om zijn schoudertjes (zakt snel ervanaf) en als het kind dus druk zet en flink beweegt komt de gordel losser te zitten. Het icoontje is altijd groen onder de gordel, dat betekent dat hij strak genoeg hoort te zitten. Wie heeft hier ook last van en wat doe je ertegen?
Heeeeel erg boos worden. Auto aan de kant zetten en hem zo'n beetje de schrik van zijn leven geven. Hier was het nadat ik dat deed over. Maar geen Tobi, gewoon wurmen tot het lukt hier. Ook al zaten de gordels super strak. Vind niet dat MC daar over nagedacht heeft bij de Tobi dan. Anders een andere autostoel als boos worden niet helpt. Want als hij de gordels losser maakt dan helpt een niet-ontsnap-inzetstuk ook niet, situatie blijft dan te gevaarlijk omdat de gordels alsnog te los zitten ook al zitten ze nog wel goed over zijn buik.
Gordels horen ook niet losser te kunnen worden als je ze strak genoeg hebt aangetrokken. Eventueel contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt dat hij wordt gerepareerd door maxicosi. En anders zowieso zoals Lorelai schrijft, echt boos worden! Hij moet gewoon weten dat hij zich niet uit de gordels mag wurmen.
hier lukt dat echt niet hoor. Alleem als de gesp los is en de gesp naar voren dan kunnen wij de gordels verlengen. Ook de tobi hebben wij. zzou inderdaad even contact opnemen met de winkel waar je hem heb gekocht.
Hier exact hetzelfde probleem, dochter is nogal smal en wurmt zich gewoon los. Heb er al heel veel ouders over gehoord. Oplossing is een harnasje dat je vastmaakt aan de gordel of een plastic soort clip die de gordels bij elkaar houdt. Wij hebben de laatste en dat werkt prima.
Die gordel kun je toch niet los trekken als ze vast zitten. Is zelfs mij nooit gelukt . Ik kon ze alleen grooter maken als ze los waren. Dan klopt er toch iets niet denk ik .
Terug gaan naar de winkel! Bij de tobi mogen de gordels alleen langer worden als de gesp naar voren staat.
Gordels horen niet losser te kunnen wanneer ze vast geklikt zijn! Dat ze afzakken is misschien te voorkomen door de hoofdsteun te verstellen; de gordels horen net boven/op de schouder te beginnen, dus niet lager of (veel) hoger, dan krijg je namelijk te veel speling en kun je niet goed 'aansnoeren'. Maar echt de gordels losser trekken terwijl ze vastgeklikt zijn, nee, dat hoort echt niet te kunnen!
Hadden wij eerst ook dat de gordel losser ging zitten. Bleek nu, wij trokken de gordels wel strak. Maar niet het gedeelte bij de beentjes. Als ik onze dochter nu in de mc tobi zet en de gordels aan trek trek ik tussen door ook steeds aan de gordel zelf, zodat op de onderste stukken gordel bij de beentjes ook straks komt te staan. Zo heb je geen te lange gordels meer als ze er van boven aan trekt met d'r lichaam/armen. Anders gaf tie groen aan, maar zaten de gordels bij de benen te los waardoor ze bij de gordels bij de armen meer ruimte kreeg als ze ging bewegen. Nu zit ze stuk beter. Misschien bij jullie ook eens proberen waard? Anders idd terug naar de winkel er mee.