Mazelenuitbraak in Nederland

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door linde90, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linde90

linde90 Niet meer actief

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ben heeeeel blij dat ik niet meer in de biblebelt woon!

Vind het zo erg voor die kindjes..

3. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik ben hier ook niet blij mee.. Mijn zoontje loopt ook riciso nu. Vreselijk dit!

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Zou ik zeker niet blij mee zijn. Door zulke mensen komen die ziektes weer terug en mogen anderen ook het risico lopen ernstig ziek te worden...
    En dan niet enten omdat het :" gods wil is", als hun kind ziek word. Gewoon verplichten. Bij iedereen.

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Gaan we weer met de discussie...!ben blij dat iedereen voor zichzelf mag beslissen.nederland is een democratisch land.als jouw kind is gevaccineerd, hoef je toch niets te vrezen?

6. linde90

linde90 Niet meer actief

Er zijn ook nog kindjes die nog niet volledig geënt zijn..daar wel eens aan gedacht?

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Tsjemig, lekker naïef zeg. Je kind wordt niet ingeënt zodra het geboren is he? En voor die hele kleintjes is het juist zo link.

8. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Lijkt me heel eng, die inentingen zijn er niet voor niets.. zou er ook niet blij mee zijn als ik kindjes zou hebben.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

En wat nou als jou pas geboren baby besmet word voor het geënt is?

Denk je dan nog zo?

10. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Ja, en is de vaccinatiegraad in omgeving laag en ben je nog niet (volledig) geënt, dan lopen andere mensen (veelal baby´s onder de 14 maanden) nog meer extra risico op het oplopen van in dit geval de mazelen.

Ik ben zelf zeker niet voor verplichten, maar extra voorlichting en wijzen op risico´s voor andere personen in omgeving in de biblebelt vind ik wel hele goede initiatieven. Ik zag pas programma Vijfde Dag over dit onderwerp en hopelijk nemen meer gemeentes in de biblebelt deze extra voorlichting over.

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Zo is het programma dus...

12. minon

minon Niet meer actief

Tsja.. Wij zijn wel gelovig maar enten niet in maar het geloof is niet de reden. Als je wist wat er met die vaccins gebeurt bij die ggd/ggz instellingen dan wil je dat echt niet meer in je kind hebben hoor.
    En wbt het geloof. Ik neem vandaag toch ook geen paracetamol omdat ik morgen misschien buikpijn ga krijgen? Overigens is een mens met een normaal imuunsysteem prima bestand tegen mazelen. De media laat geloven dat het een gevaarlijke ziekte is. Dit is helemaal niet zo. Aan griep sterven net zo goed mensen als aan mazelen. Het is maar hoe sterk je imuunsysteem is en of je complicaties krijgt. Onderzoek heeft ook aangetoond dat 1/3 van de mensen die mazelen krijgt hiervoor is ingeënt of het vroeger al eens heeft gehad. De risicogroep ligt tussen de 10 en 18 jaar dus niet bij baby's.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

En als NL massaal stopt met Enten word dat ws direct na de geboorte;)

We mogen allemaal in onze handjes knijpen dat er in NL zoveel geënt word want mede daardoor bestaan de ziektes (bijna) niet meer.

Als iedereen stopt met enten moet je eens kijken hoe snel die ziektes weer terug komen.

14. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Het zou voor mij verplicht gesteld moeten worden!

Achterlijk dat er nu kindjes ziek zijn terwijl dat helemaal niet nodig is meer! Snap werkelijk niet waarom ouders dat hun kindjes aandoen (want het id te voorkomen met inenten)

15. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    vanaf welke leeftijd zijn kindjes volledig ingeent dan ? dl is 22 mnd en heeft tot nu toe alle eentingen gehad ....

16. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Voorkomen is beter dan genezen....;)

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier woon ik ook in de biblebelt en dochter is nog niet geënt voor mazelen. Die krijgt ze pas eind augustus. Maar ja mensen maken een keuze en gelukkig hebben we de keuzevrijheid. Ik vind wel dat je bewust met die keuze om moet gaan voor je eigen kinderen, maar ook die van je naaste. Het zou wel heel vervelend zijn als de (nog) niet geënte kindertjes de mazelen zouden krijgen... Maar even weg blijven bij mensen die bewust niet enten en in de biblebelt wonen?? Dit zijn niet alleen gelovigen he, kijk maar eens bij baby en dreumes, volgens mij is daar een topic over wel/niet enten.

18. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Tsja, ik blijf erbij. Zo´n uitbraak wordt veroorzaakt door mensen die niet enten en die brengen daarmee ook kinderen van ander in gevaar. Kinderen die nog niet geent zijn inderdaad.
    Ik denk dat een hoop mensen onderschatten wat de ziektes waar voor geënt wordt inhouden en kunnen veroorzaken.
    Dat zijn veel ergere en zwaardere complicaties als die je heb bij het prikken.

Buiten overlijden om kunnen er namelijk ook nog een hele hoop andere complicaties ontstaan.
    Zoals onvruchtbaarheid bij de bof. En denk nu maar niet dat deze complicaties uitzonderlijk zijn hoor.

19. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Statistisch gezien zijn er onder hoger opgeleiden elders in t land meer ongevaccineerde kinderen, dan in gemeenschappen met een bepaald geloof.maar deze groepen zijn verspreid over het land en dus niet als groepen geregistreerd...bible belt heeft alleen de naam.het gaat om 30 kinderen van rond de 10.000 kinderen.er staat niet in hoe deze ziekte verloopt.vroeger was mazelen een gewone kinderziekte.in mijn tijd zeg maar was er nog geen vaccin.ik ken niemand die de ziekte heeft gehad.over t algemeen verloopt deze ziekte mild of kan een kind zich prima weren tegen deze kinderziekte.er bestaan complicaties maar in de artikelen wordt vermeld dat in ontwikkelde landen deze complicaties nihil zijn.vaak heeft een kind alleen verkoudheidssymptomen.en is dus niet opgemerkt dat het mazelen was of een andere kinderziekte.ik heb zelf bv waterpokken gehad (heb antistoffen in m'n bloed) maar ben nooit ziek geweest.

Natuurlijk, het kan ook dat een kind flink ziek wordt maar het zijn niet voor niets kinderziektes.en zoals in andere topics en discussies:eek:ok gevaccineerden kunnen ziektes overbrengen en doorgeven.de ziektekiemen zijn in elk lichaam aanwezig.,,

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

En wat denk je van polio;)

Deel Deze Pagina