pampers van pampers. maar welke?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door spruitjes, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    hoi. Ik wil dat m'n kleine in het begin pampers onder de billen krijgt. Evt stap ik later over naar kruitvat ofzo. Ik heb 1 verpakking gehad in een doos maar ik hou van voorraad en wil niet na 4 dagen meteen de winkel in .
    maar elke keer als ik in het pampersschap kijk zie ik zoveel soorten dat ik er niks van snap! Welke moet in nou nemen?

zal ik begonnen met de sensitive? Of met een groene omverpakking? Heb je ook weer verschillende van. En welke maat dan? Want nr 1 is dan de kleinste maar nr 2 is ook al te gebruiken vanaf weinig kg. En 3 ook. Ervan uitgaande dat de kleine met een gemiddeld gewicht komt.
    wie heeft er verstand van?

2. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Hier best lang de baby dry nummer 1 gebruikt. Die ga ik nu weer een voorraadje kopen.
    Vaak heb je van pampers 2+1 gratis, je kunt ook verschillende proberen of 2 pakken nummer 1 en 1 pak nummer 2 bijv.

3. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik vond de gele new baby heel fijn! Mijn zoontje kreeg borstvoeding en had lang veel en dunne poepluiers, dan vond ik deze het fijnst! Dus als je borstvoeding gaat geven zou ik zeggen: new baby. Misschien sowieso goed de eerste paar weken. Babydry is een stuk minder zacht ook... Sensitieve heb ik geen ervaring mee.
    Succes! Wel kopen in een aanbieding he! Bijv. Nu bij Etos :)

4. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Ik heb maat 1 en 2 new baby gebruikt. Denk iets van 3 pakken maat 1 (maar gebruikte wel veel luiers in het begin, omdat ze heel vaak poepte. Zeker wel zo'n 12 luiers per dag) en daarna maat 2. Hoewel het qua kg inderdaad al vrij snel maat 2 zou kunnen, is hij echt wel een stukje groter. Maat 1 paste hier het best aan het begin (en mooi meegenomen: hoe kleiner de maat, hoe meer luiers in een pak. Dus goedkoper).
    Aan het begin vond ik dat plasstreepje in de new baby wel hel fijn. En het houdt de borstvoedingspoep goed tegen inderdaad.

Maat 3 baby dry had ik 2 pakken cadeau gekregen, dus toen overgegaan. Vind ik hele fijne luiers, die gebruik ik nu nog steeds. Inmiddels alweer maatje 4.

Zou eerst wel voor de new baby gaan. En inderdaad aanbiedingen in de gaten houden. Wij halen ze ook regelmatig in Duitsland, scheelt ook een hoop.

5. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Mijn dochtertje was bijna 4 kilo bij de geboorte (dus iets groter dan gemiddeld) en nu denk ik ongeveer 4400 gram. Ze zit nog makkelijk in maat 1.

Ik gebruik New baby van pampers. Die zijn het zachtst en hebben een plasindicator. Dat is in het begin heel handig omdat je moet bijhouden of ze een plasluier hebben en je dat nog niet kunt voelen omdat de plasjes nog zo klein zijn.

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij hebben ook new baby maat 1 in huis gehaald meen ik
    Was toen een actie in 't Kruidvat 1+1 gratis en de verkoopster raadde ons deze aan
    Heb ze nog niet in gebruik, dus kan er nog niet over oordelen

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    New Baby is handig in het begin.

Baby dry blijven heel lang droog.

Simply dry is de budgetversie, die lijkt me nooit echt aangewezen (maar nooit geprobeerd)

Active fit zou beter zijn bij beweeglijke baby's als ze beginnen te kruipen etc, maar nooit echt verschil gezien met baby dry.

8. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden in het begin ook New Baby van Pampers. Had maat 2 in huis, maar ons zoontje bleek erg klein......zelfs maat 1 zaten hem nog ruim. Waren fijne luiers. Ga ze straks weer halen bij onze nieuwe spruit. Zijn lekker zacht en ons zoontje heeft er nooit uitslag van gehad. Wij hebben trouwens altijd Pampers (Baby Dry) gebruikt tot maat 4. Toen overgestapt op Kruidvat luiers. Waren voor overdag goed, maar 's nachts deden wij toch altijd een Baby Dry van Pampers bij hem om. Die zijn naar onze mening toch net wat beter bestand tegen doorlekken.

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik heb bij dochter vanaf het begin pampers gehad.
    De eerste drie maatjes, 1-2-3 heb ik van New Baby. Hebben ook een plasindicator. Erg handig!
    Hele fijne luiertjes. Ik hou ook van voorraad en heb zo een 20 pakken nu liggen in maat 1 en 2. Maat 1 en 2 verschillen geloof ik niet zo heel veel. Nummer 1 is van 2-5 kg en nr 2 3-6 kg dacht ik. Ook een wat grotere baby past nog wel een tijdje in nr 1 maar zorg dat je van nummer 2 wat meer in huis hebt.

Tijdens maat 3 overgestapt naar Baby Dry, dat vind ik echt de fijnste luier en blijft altijd droog. Simply Dry nooit geprobeerd. Active Fit wel, maar die vind ik heel snel stinken!

10. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Zit nu terug te lezen en het moet inderdaad de New baby zijn.. met die plasindicator ;)
    Daarna overgegaan op baby dry dus.

11. beertje86

beertje86 Actief lid

5 mei 2014
    188
    0
    0
    NULL
    Meerkerk
    Hier ook pampers new baby.
    Hij heeft toch twee maadpnden in nummer 1 gezeten.
    Qua gewicht zou je denken dat nummer 2 al vrij snel kan maar het heeft alles te maken met aansluiting bij de beentjes en bij nummer 2 word het bij de rug ook iets hoger.
    Vroeg me eerst ook af wanneer over te gaan van 1 naar 2 maar je merkt dat echt wel als hij aan twee toe is.

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Hier ook new baby maat 1.

Ik had 4 pakken maat 1 en 4 pakken maat 2 gekocht. Maar moet zeker nog maat 1 bijhalen.

De luiers vliegen er doorheen;) 7 keer verschonen bij elke voeding. En soms nog een extra luier omdat zl vaak nét begint te poepen wanneer je een schone luier onder zn billen legt;):D

Maat 1 is nu nog aan de ruime kant, dus voorlopig hebben we die nog nodig.

Ik had ook een proefverpakking van de kv. In eerste instantie vond ik ze wel fijn, omdat ze net wat kleiner zijn dan de pamper. Maar na 2 dagen zaten de billetjes onder de luieruitstag. Dus voor mij geen kv meer.

13. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

hier in het begin simply dry gebruikt. Daarna over naar kruidvat

14. Suprised

Suprised Actief lid

25 mrt 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook maat 1 en 2 van new baby gebruikt. Hierna over gegaan op simply dry, baby dry en active fit maatje 3. Nu maatje 3+ Ivm lange nachten.

15. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Pampers new baby! Super fijne luiers!

16. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    wat een Super antwoorden! Daar kan ik wel wat mee. Tnx!!!

17. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Was me dit ook al af aan het vragen, zag door de bomen het bos niet meer, zoveel keus is er.Vaak heel verademend deze topics! Nu weet ik wat ik kan halen kan dat ook weer van mijn lijstje af :)

18. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van de pampers zijn New Baby in het begin erg fijn!
    Er zit een gele streep vooraan die kleurt als de kleine heeft geplast. Is wel zo handig in het begin. Dan weet je gelijk dat alles goed zit!
    Hier begonnen met maatje 1 en toen over gegaan op 2.
    Zelf vind ik de kruitvat niks; ze voelen zo plasticerig aan; vooral in vergelijking met de Pampers.

19. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Tip, al weet ik niet of dat nog steeds zo is, maar meld je aan voor de kruidvat dagmailings. Heel vaak acties met de newbaby.
    Je kan best meerdere pakken halen want je mag ze altijd ruilen voor een andere maat. En met bon zelfs terugbrengen. (Ook na langere tijd).

Deel Deze Pagina