Wie o wie kan mij helpen!! Ik ben bezig de maxicosi cabrio fix die ik heb te reinigen, al gedeeltelijk gelukt, orginele hoes is eraf en gewassen en mooi schoon geworden. Helaas na lang proberen en zoeken op internet is het me nog steeds niet gelukt om het gordelsysteem te verwijderen :x... en deze heeft echt een schoonmaakbeurt nodig.. (Laatste lus krijg ik er niet door, lijkt er niet door te kunnen) Wie heeft de tip zodat ik de riempjes ook kan verwijderen.. en daarna een makkelijke site waar ik kan zien hoe ik alles weer in elkaar zet.. dit lijkt ook niet mee te vallen... Gr.
Zoek eens op youtube... zo vond ik hoe ik de hoes moest verwijderen. De gordels heb ik gewoon zo schoongemaakt zonder ze helemaal te verwijderen (bang dat ik t nooit meer terug erin zou krijgen)
Ik geloof dat je de gordels niet mag wassen en daar je ze er ook niet ut kan halen.ik las ooit iets dat dat te maken had met de stevigheid van de gordels?
Wat een goeie! Ik had geen idee dat de hoes eraf kon en ben dus met vanish spray aan de slag gegaan Ga morgen meteen you tuben
Het gordelsysteem kun je niet verwijderen. Ik had de gordels ingespoten met een spuitbus van de action (meubelreiniger of tapijtreiniger, weet ik niet meer), heb het een nachtje in laten trekken. De onderkant van de gordels lag in een soort sopje van dat spul in de cosi goed uitspoelen en ze waren weer als nieuw. Ik las hierboven de spuitbus van vanish, lijkt me ook wel een goed idee, maar ik had dit toevallig in huis.
Ik heb de gordels wel weten te verwijderen maar geloof me, dat wil je niet. Daar is het systeem echt niet op gemaakt en er is ook echt nergens te vinden hoe je het hele systeem dan weer in elkaar moet zetten Dochter had er overheen gespuugd en ze waren echt vies maar ik haal ze er nooit meer uit.
Ik haal regelmatig alles uit elkaar en was de gordels gewoon in de wasmachine. Ik naai nl zelf nieuwe hoezen voor mc en wil alles dus ook echt schoon hebben. Gewoon goed kijken hoe het in elkaar zit, maar het kan zeer zeker!
Die moet je er dus echt niet uit halen want die krijg je dus ook nooit meer terug erin. Maak ze schoon met een sopje en laat het zo want anders kan je straks een andere maxi cosi kopen omdat ze er niet meer in teruggaan.
Hier ook de cabriofix. Ik heb hem een tijdje terug helemaal gewassen, maar de gordels konden ook hier niet los. Of ik heb niet door hoe dat zou moeten Wel kon ik ze heel los hangen. Vervolgens heb ik een emmertje sop gemaakt, en daar de gordels in gehangen. Zo werden de gordels toch schoon.
Kunnen denk ik niet los ivm veiligheidseisen als je ze niet meer goed terugkrijgt dan is maxicosi bang voor schadeclaims wat heel logisch is dus lijkt me nie dat ze los kunnen ... maar waarom stoom je ze niet even zoals bijvoorbeeld met je strijkijzer .. Als je ze even stoomt en met een schone doek boent dan heb je ze al heel goed gereinigd
Je mag de gordels niet wassen, enkel met een vochtige doek afnemen. Dit ivm de veiligheid. Dit staat in de gebruiksaanwijzing.
Ik heb vlekken altijd bijgehouden en op die manier is de Maxi-Cosi eigenlijk altijd wel netje gebleven. Wij hadden echt een spugertje. Het scheelde denk ik wel dat hij bijna altijd in een voetenzak in de Maxi-Cosi lag, en die is wel wat keertjes in de wasmachine geweest. Toen ik de Maxi-Cosi naar zolder zette, heb ik de bekleding helemaal uitgewassen en dus verwijderd. De riempjes heb ik laten zitten, was te bang dat ik ze niet meer terug kon krijgen. Die heb ik gewoon flink vochtig gemaakt met een zeepsopje en daarna laten drogen. Hij ziet er weer uit als nieuw voor onze volgende spruit!