maxi cosi rodi sps gammel/ niet stevig?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Boukje34, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    volgens mij doe ik iets niet goed;
    we hebben vanavond de mc rodi sps gekocht bij prenatal.
    het in elkaar zetten van de rugbeschermer en de zitverhoger vond
    ik wat lastig gaan, de haken moeten als het ware om de ronde stangetjes in de zitverhoger vallen, vervolgens doe je de rugbeschermer rechtop en '' voorbij de weerstand' nou heb ik die weerstand wel lichtjes gevoeld, maar niet echt een goed 'klik'. de stoel blijft wel rechtop staan, maar wanneer je met je ene hand het rugdeel weer naar achteren doet, dat schiet het gelijk los.. is dit normaal? het is natuurlijk geen complete stoel, maar een uit onderdelen opgebouwd geheel, maar ik vind het wel erg zwabberig en losjes. klopt dit of doe ik iets niet goed qua montage?
    alvast bedankt namens de muts met 2 linkerhanden...

2. MamaMissP

MamaMissP Actief lid

6 feb 2011
    158
    0
    16
    Zeeuws-Vlaanderen
    Ik lees mee want ik heb precies hetzelfde probleem.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij hebben hem in elkaar gekregen (of we hebben een ander type? dat weet ik even niet meer zeker). Maar ons probleem is dat de stoel niet stevig in de auto zit. Wanneer we wat scherper een bocht nemen, kukelt mijn zoontje met stoel en al half om :(

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb de Rodi XR en bij mij in de auto staan hij hardstikke stevig en bij mijn man in de bus valt hij ook zo om. Het heeft, in ons geval, te maken met de hoofdsteun van de achterbank. Die heb ik in mijn auto omhoog gezet zodat de hoofdsteun van de stoel eronder valt en aan de Rodi zit nog een soort van veiligheids anker wat je tussen die paaltjes van de hoofdsteun doet. Daardoor staat de stoel met zijn hele achterkant tegen de achterbank aan. Zelfs als Jelle er niet inzit valt hij niet om als ik een snelle bocht neem.

Bij mijn man in de bus zitten de hoofdsteunen vast en daar kan de stoel net niet onder. Ook kan het anker dan niet vast en daardoor staat de stoel niet stevig. Jelle is echt een keer met stoel en al tegen de deur aan gevallen. Hij lag toevallig die kant op te slapen en de bocht was iets scherper dan we erg in hadden. Jelle sliep gewoon door... :D Voor de bus moeten we dus op zoek naar een andere oplossing.

5. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ok, het blijkt dus een meer voorkomend probleem te zijn...
    zou dit aan de mc liggen? of zouden andere merken dit ook hebben?
    misschien breng ik hem wel terug.. maar goed, wat moet je dan? alleen een zitverhoger? lijkt met ook niet fijn voor een kindje van 16 kg, volgens mij adviseren ze alleen een zitverhoger vanaf 25 kg.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ooooh zo werkt dat ding :D We hebben er geen gebruiksaanwijzing bij gekregen, dus ik vroeg me al af wat ik ermee zou moeten... Maar ik ga morgen even prutsen, bedankt in ieder geval! Hopelijk gaat het nu dan wel goed.

7. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ik tilde de stoel vanmorgen op van de bank (stond hij nog op) en de zitverhoger donderde zo op de grond.... ik heb de 'nakjes' (zeg maar de tandjes/weerhaakjes aan de binnenkant) een klein beetje naar buiten geduwd met de achterkant van een theelepeltje en toen weer in elkaar gezet. Nu blijft hij wel zitten. Het is nog niet geweldig, maar hij blijft in ieder geval in elkaar zittten. We hebben hem daarna in de auto geplaatst en nu lijkt hij wel steviger te zitten. We hebben alleen nog niet gereden, dus die ervaring hebben we nog niet..
    oh ja, we gaan wel een gordelbeschermer halen, want ik vind dat, ondanks dat er een gordelgeleider aan de hoofdsteun zit, de gordel best nog snijdt in zijn schoudertje.
    to be continued...

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb dat probleem helemaal niet. het in elkaar zetten van de 2 onderdelen is wel een drama maar als het enmaal zit dan zit het ook stevig. met het autorijden zit me dochter ook prima rechtop. de gordel gaat wel bij de hoofdsteun door die hendel heen en dan pas om der schouder naar beneden. onderste deel gordel spreekt voor zich

9. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Ik heb ook t probleem dat als ik een bocht neem dat de stoel incl md dochter half omvalt. Echt vervelend en vooral omdat ik tijdens t rijden haar en dr stoel niet weer kan terugduwen.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik begrijp dat wij het bij Anne haar nieuwe stoeltje gewoon op Romer moeten houden..

alhoewel die bij babydump 150e zijn waar de MC maar 80 kost?
    nogal een verschilletje..

Deel Deze Pagina